מוזיאון מגדל דוד בירושלים נפתח השבוע מחדש למבקרים, אחרי מבצע התחדשות ושימור נרחב שנמשך שלוש שנים בעלות של יותר מ-50 מיליון דולרים. המוזיאון מתפרס כעת על יותר מ-20 אלף מ"ר, וכולל תצוגת קבע בת עשר גלריות המשלבות מיצגים אינטראקטיביים ומפות מציאות רבודה לצד ממצאים ארכיאולוגיים עתיקים. 

מצודת מגדל דוד הממוקמת בין העיר העתיקה לעיר החדשה, מרובדת בכמעט 3,000 שנות היסטוריה, במיקום ייחודי המספר את סיפורה של ירושלים. תצוגת הקבע החדשה של המוזיאון מציעה למבקרים לצאת יחד למסע אל טבור העולם, בעקבות העיר המקודשת ליהדות, הנצרות והאסלאם. 

מוזיאון מגדל דוד המחודש (צילום: ריקי רחמן)
מוזיאון מגדל דוד המחודש (צילום: ריקי רחמן)

בתצוגה עשר גלריות שבהן שולבו ממצאים ארכאולוגים וחפצי אמנות לצד עמדות אינטראקטיביות, עבודות וידאוארט וסרטים שהופקו במיוחד לתערוכה. לאחר השקיעה הופכות חומות המצודה העתיקה לתפאורה של מיצגים אורקוליים מרהיבים, המוקרנים על אבני ירושלים בחצר המצודה, ומתחקים אחר תולדות ירושלים וסיפורו של המלך דוד.

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון אמר עם פתיחתו המחודשת של המוזיאון: "עיריית ירושלים מתכבדת להיות שותפה מובילה בשימור וחידוש מגדל דוד מוזיאון ירושלים. ירושלים אינה דומה לשום עיר, ומגדל דוד מוזיאון ירושלים אינו דומה לשום מוזיאון עירוני. המצודה העתיקה הייתה סמלה של ירושלים לאורך הדורות ואחד מאתרי המורשת ההיסטוריים והארכיאולוגיים החשובים בעולם. מגדל דוד מוזיאון ירושלים החדש ישמש כשער החדש לירושלים עבור מיליוני המבקרים, התיירים והצליינים המבקשים לחקור את ההיסטוריה העשירה והמורכבת של העיר טרם ביקורם באתרי הדת ובסמטאות העיר העתיקה".

מוזיאון מגדל דוד המחודש (צילום: ריקי רחמן)
מוזיאון מגדל דוד המחודש (צילום: ריקי רחמן)