איסטנבול סופרת לאחור לקראת משחק גמר ליגת האלופות של אופ"א, אחד מאירועי הספורט המשמעותיים בעולם, שיתקיים באצטדיון האולימפי אטאטורק באיסטנבול ב-10 ביוני 2023.

בלי לשבור את הכיס: המדריך המלא לתחבורה הציבורית באירופה
הדירוג המלא נחשף: זו חברת התעופה הטובה בעולם לשנת 2023

עם זאת, לאוהדי כדורגל שיגיעו לעיר לקראת הגמר הגדול מצפות הפתעות רבות שאסור לפספס, עם חיי התרבות וחיי האמנות שלה, המטבח המקומי המסעיר, המקומות ההיסטוריים, האדריכלות העירונית הייחודית, חיי הלילה התוססים ומגוון רחב של הזדמנויות קניות. איסטנבול מבטיחה לאוהדי הכדורגל טיול פנטסטי שיכין אותם היטב להתרגשות שתהיה ביציעים ועל הדשא. 

פסטיבל האלופים

פסטיבל האלופות, המוקדש לגמר ליגת האלופות של אופ"א, יאורגן במקום הפסטיבל Yenikapi באיסטנבול בין ה-8 ל-11 ביוני 2023. ב-9 ביוני, טורניר האלופות האולטימטיבי 2023 של אופ"א יתקיים בשעה 16:00 עם ההשתתפות של שגרירי אופ"א. פלטפורמת קידום התיירות הרשמית של טורקיה GoTürkiye תארח באותו היום 2 סטים של DJ עם Chris Luno B2B Ceaus, Guillaume de Kadebostany ו-Lost Frequency.

איסטנבול, טורקיה (צילום: TGA)
איסטנבול, טורקיה (צילום: TGA)

מבנים היסטוריים שהם מורשת עבר עשיר

איסטנבול מושכת אלפי תיירים ברחבי העולם עם המקומות ההיסטוריים והארכיטקטורה שלה המשקפים את הזהות הרב-תרבותית וההיסטוריה העשירה שלה. בשל מיקומה האסטרטגי, העיר, ביתם של ציוויליזציות רבות לאורך ההיסטוריה, מחזיקה גם במבנים היסטוריים רבים המציגים עקבות של תקופות ותרבויות שונות.

ב"חצי האי ההיסטורי" שוכנים רבים מהמבנים האייקוניים של העיר. חצי האי מוקף מצד אחד בחומות העיר העתיקה ומצד שני בבוספורוס, ים מרמרה וקרן הזהב, חצי האי מושך אליו תיירים ומטיילים עם ההיפודרום, איה סופיה, בור הבזיליקה, המסגד הכחול, המוזיאון לארכיאולוגיה של איסטנבול, וארמון טופקאפי הידוע. המגדלים של איסטנבול הם גם אטרקציות שחובה לראות.

מגדל גאלאטה, המבנה המפורסם בקו הרקיע של איסטנבול, מציע נופים פנורמיים מדהימים של העיר מקומת התצפית שלו. מצד שני, מגדל העלמה, המבנה האייקוני של הבוספורוס של איסטנבול, מאפשר למבקריו לצפות באיסטנבול היפה מנקודת מבט אחרת לגמרי.

מגדל גאלאטה באיסטנבול, טורקיה (צילום: TGA)
מגדל גאלאטה באיסטנבול, טורקיה (צילום: TGA)

שילוב ייחודי של אמנות ותרבות

איסטנבול, הידועה במורשת ההיסטורית העשירה שלה, היא אוצר אמיתי לאוהבי אמנות, עם מוזיאונים המשלבים את הדינמיות התרבותית של התקופה עם מסורות, גלריות לאמנות מודרנית, מרכזי תרבות, רחובות המארחים אמנים ומעצבים, אולמות קונצרטים ומופעים מסביב לשעון.

לפני הביקור באיסטנבול, חובה לבדוק את לוחות השנה של יוני של מרכזי אמנות מודרנית כגון מרכז התרבות אטאטורק (AKM) ומרכז איסטנבול כדי לשמור מקומות למופעים ואירועים שונים. כמו כן, ניתן להרגיש את הדופק של אמנות עכשווית על ידי ביקור במוזיאונים כגון מוזיאון פרה, מוזיאון הקולנוע אטלס ואיסטנבול מודרני.

ארמון טופקאפי באיסטנבול, טורקיה (צילום: TGA)
ארמון טופקאפי באיסטנבול, טורקיה (צילום: TGA)

תרבות האוכל שמדהימה את כל מי שמגלה אותה

משולחנות של מסעדות שף ועד למנות הפשוטות אך הטעימות ביותר, איסטנבול היא גן עדן אמיתי לכל חובבי הקולינריה האמיתיים, שכן היא הפכה בשנים האחרונות לאחת מערי הגסטרו המובילות בעולם, הכוללת גם מסעדות מישלן. המטבח הטורקי המיוחד, שעוצב על ידי תרבויות רבות ושונות שאיסטנבול אירחה במשך מאות שנים, הוא אחת הסיבות העיקריות לבקר בעיר הזו.

רחובות איסטנבול בשעות הערב (צילום: TGA)
רחובות איסטנבול בשעות הערב (צילום: TGA)

גן עדן אמיתי לחובבי קניות

עם הבזארים ההיסטוריים, הבוטיקים היוקרתיים וחנויות המעצבים שלה, איסטנבול מספקת חווית קניות עשירה ויוצאת דופן למבקריה. תוכלו להרגיש את האווירה העתיקה של העיר ולרכוש מזכרות כמו שטיחים אותנטיים בעבודת יד, קרמיקה אריחים ועבודות יד מסורתיות על ידי ביקור באתרי קניות היסטוריים כמו הבזאר הגדול ובזאר התבלינים. ניתן גם לקנות את יצירות האופנה האחרונות של מעצבים מפורסמים בעולם בטקסים ובניסנטאשי.

הבאזר באיסטנבול, טורקיה  (צילום: TGA)
הבאזר באיסטנבול, טורקיה (צילום: TGA)

הכתבה הוכנה בסיוע נציגות לשכת התיירות של טורקיה בישראל