אף על פי שאנחנו חושבים עליה בדרך כלל בחורף הירוק, רמת הגולן אהובה על המטיילים בעונה זו של השנה בעיקר בשל הנחלים והמעיינות המלאים במים צוננים. לאחרונה הרמה פופולרית במיוחד בשל ההבנה שאין כמו כפרי הנופש בקיבוצים עבור משפחות וזוגות חובבי הטיולים.

בדרום הרמה, מול נופי הכנרת, עמק הירדן והרי הגולן, נמצא כפר הנופש ״אתנחתא באפיק״. כפר הנופש, שנמצא בקצה קיבוץ אפיק, מוקף במדשאות ובעצים והוא צופה אל נחל פיק. יש בו 45 יחידות אירוח, מתחם ספא עם חדרי טיפולים וחמאם, סאונה וג'קוזי, בריכת שחייה, בית קפה מגניב שהופך בערב לבר עם חברים צעירים שמכינים אוכל טרי ומאפים ייחודיים, מדשאה עם מנגלים, חדר אוכל ואפילו גינת ילדים מקסימה.

החלוקה בכפר הנופש היא ל־30 חדרי פרימיום שיכולים להכיל עד זוג מבוגרים פלוס שני ילדים. בחדרים יש מיטה זוגית ושתי מיטות נפתחות, חדר שירותים מרווח, מטבחון מאובזר ופינת ישיבה פנימית וחיצונית. יש במתחם גם 15 סוויטות לזוגות ומשפחות של זוג מבוגרים פלוס שלושה ילדים. בסוויטות יש ג'קוזי גדול בתוך חדר השינה, מטבחון מאובזר, סלון גדול עם ספות נפתחות, פינת אוכל ומרפסת פרטית.

אתנחתא (צילום: ארנולד בר)
אתנחתא (צילום: ארנולד בר)

החדרים כולם מעוצבים בקו נקי עם המון אור, הריהוט מודרני, החללים המשותפים מרווחים, ורמת האבזור במטבחון מאפשרת הכנת ארוחות קלילות.

המתארחים בכפר הנופש יכולים להיכנס לבריכת הקיבוץ, שנמצאת במרחק כמה פסיעות מהחדרים. הבריכה היא חצי אולימפית ומוקפת במדשאות, עצים ושטחים מוצלים. יש גם בריכת פעוטות ומזנון שמציע שתייה ונשנושים.

מכפר הנופש יוצאים שני מסלולי טיול - שניהם מובילים לעין פיק, שעליו נרחיב בהמשך. ההבדל ביניהם הוא נקודות היציאה, שמאפשרות לבחור במסלול קצר וארוך. אם אין לכם חשק להתאמץ, כמובן שיש אפשרות לנסוע ברכב או לבחור לרבוץ בקיבוץ, לערוך פיקניק עם סלטים ומאפים שקניתם בבית הקפה או לעשות על האש. אני ממליצה על הלזניה המצוינת של בית הקפה עם בירה בזלת קרירה, שבשעות אחר הצהריים בהפי אוור הם מציעים אותה במבצע של 1+1. ובכלל, זהו מקום נהדר למנוחה ורביצה של סופ"ש ארוך, או כמוקד לטיולי כוכב באזור - כך שבהחלט ניתן ליהנות פה מכל העולמות - חופשה באווירה קיבוצית עם חדרים מפנקים, אפשרות לטייל עם מגוון אטרקציות ונקודות עניין במרחק של עד חצי שעת נסיעה, או פשוט ליהנות מסתלבט בקיבוץ.

מחירים: החל מ־700 שקלים ללילה עם ארוחת בוקר לזוג באמצע השבוע. החל מ־900 שקלים לזוג ללילה עם ארוחת בוקר בסופ"ש.
״אתנחתא באפיק״, קיבוץ אפיק.

לפרטים נוספים: 7594550 - 073

עין פיק

כבר ציינו שבמרחק חמש דקות מהקיבוץ תמצאו את עין פיק - מעיין חבוי שאהוב על תושבי האזור. מי המעיין מגיעים ממערה ומתנקזים לבריכה בגובה 1.8 מטר המוצלת תחת עצי תאנה. הירידה אל הבריכה מעט תלולה, אך היא מתאימה גם למשפחות. לאורך הירידה תוכלו לראות שרידים של הכפר הסורי פיק, וממרפסת הנוף שבמקום תוכלו לתצפת אל העיר העתיקה סוסיתא. מלבד הבריכה העמוקה, יש במקום ספסל עץ ופינות מוצלות. אם תמשיכו אחרי הבריכה, תוכלו לראות את המערה שממנה יוצאת הנביעה ולידה בדרך כלל מתמקמות המשפחות עם הילדים הקטנים.

עין פיק (צילום: מיטל שרעבי)
עין פיק (צילום: מיטל שרעבי)

עין סלוקיה

במרחק כ־20 דקות מאפיק נמצא עין סלוקיה ("עיינות עדן"). המסלול אל המעיינות קליל ומתאים מאוד למשפחות (לא מתאים לעגלות) והטבילה בבריכות הקרירות שלו היא כמו קפיצה לגן עדן ביום חמים. הגישה אל הבריכות פשוטה וקלה - מרחבת חניה מוסדרת יוצא שביל המוביל אל נחל קסום, שמימיו זורמים במפלונים קטנים אל בריכות שכשוך.

למעשה, עין סלוקיה יושב במעין "מיני פארק" שבו יש שביל ברור העובר בחלקו בתוך המים הרדודים. לאורך השביל יש לא מעט פינות מוצלות שבהן תמצאו זוגות ומשפחות שעורכות פיקניק.

עין סלוקיה (צילום: מיטל שרעבי)
עין סלוקיה (צילום: מיטל שרעבי)

״אל סולטאן״

אחת החוויות הכי כיפיות בטיולים היא לגלות מקומות וטעמים חדשים - במיוחד כשהם במקומות הכי לא צפויים שיש. במרחק פסיעה מטבריה נמצא מרכז הקניות ביג פוריה, ובעוד הוא מושך חובבי שופינג מהאזור, לא הרבה יודעים שהוא בית ל"אל סולטאן" - אחת המסעדות הערביות הטובות בסביבה.

מסעדת אלסולטאן (צילום: טל פז תקשורת)
מסעדת אלסולטאן (צילום: טל פז תקשורת)

"אל סולטאן" היא מסעדה המתמחה באוכל ערבי אותנטי - והכי חשוב יש בה פתיחת שולחן הכי שווה שראינו בזמן האחרון. זה אומר שברגע שאתם מתיישבים, השולחן מתקשט במגוון בלתי נתפס של סלטים טריים המבוססים על ירקות עונתיים, טחינה וחומוס ופיתות חמות מהטאבון. בגזרת העיקריות תמצאו בשר על האש, דגים ופירות ים טריים. ישנן גם מנות אותנטיות יותר כמו צוואר טלה ממולא. ואי אפשר לסיים את הארוחה בלי קינוחים נוסטלגיים כדוגמת בוואריה, מוס שוקולד או בקלאווה וקפה חם.
מסעדת "אל סולטאן", מרכז ביג פוריה, טבריה.

שעות פתיחה: כל השבוע, מ־10:00 עד 0:00.

לפרטים נוספים: 6733488 - 04

מפגש הדייגים

אי אפשר לטייל באזור בלי לעצור במסעדת דגים אותנטית, ועל שפת הכנרת מחכה לכם אחת כזאת - מסעדת "מפגש הדייגים" של השף מנור זיתוני. המסעדה, שמבוססת על דגים טריים שמגיעים היישר מהאגם הלאומי, יושבת במבנה ששימש בעבר את דייגי קיבוץ עין גב, שם הם ניקו את הדגים והכינו להם אוכל טרי מהדגה שאספו במו ידם. אם תשבו בתוך המבנה, תוכלו לראות צילומים ישנים המספרים את ההיסטוריה של ענף הדיג המקומי, אך בימים כאלה - בעיקר לקראת שקיעה - כדאי לשבת בחוץ וליהנות מהנוף עוצר הנשימה שמהווה תפאורה מושלמת לארוחה.

בין המנות שבתפריט: מושט או דניס מטוגנים, נתחי פילה צלויים בגריל, לברק בתנור בחמאת שום קונפי ועשבי תיבול, סיגר דג ים בליווי טחינה, אריסה ולימון כבוש, פוקצ'ה בעבודת יד עם מטבלים, חומוס הבית, סלטים, מנות מותאמות לילדים וקינוחים.

מפגש הדייגים (צילום: מיטל שרעבי)
מפגש הדייגים (צילום: מיטל שרעבי)

נמל עין גב

שעות פתיחה: ראשון עד חמישי, 12:00־21:00.

פרטים נוספים: 6658835 - 04