מזג האוויר מתחמם, הקיץ אוטוטו כאן ואיתו גם החופש הגדול שהולך ומתקרב אלינו בצעדי ענק. מנתוני מדד הקיץ של גוליבר עולה כי הישראלים יטוסו השנה לחו"ל יותר מאשר בשנה שעברה, כאשר תמהיל החופשות בקיץ הקרוב נראה שונה ויהיה משפחתי יותר, והביקוש לחבילות נופש גובר.   

בלי לשבור את הכיס: המדריך המלא לתחבורה הציבורית באירופה
חדירה לפרטיות? זו הסיבה בגללה חברת תעופה תשקול את נוסעיה

קבוצת גוליבר חושפת כי 2023 מתאפיינת בעלייה חדה להזמנת חופשות משפחתיות לקיץ, כאשר 70% מההזמנות לתקופת החופש הגדול הן להרכבים משפחתיים השנה. באשר לאורך החופשה - 43% יטוסו לחופשה של עד 5 ימים, 39% יטוסו לחופשה בת 6-10 ימים, ו-18% יטוסו לחופשה של 10 ימים ומעלה.  

אחת האופציות המבוקשות בקרב משפחות בהזמנת חופשה הן חבילות נופש, המרכזות את כל מה שדרוש לחופשה בהזמנה אחת. הנתונים מעלים כי השנה הביקוש לחבילות נופש עלה, והן מהוות כ-30% מההזמנות לחופשות בחו"ל במהלך הקיץ. שני היעדים הבולטים לקיץ 2023 הם שארם א-שייח שרושמת גידול של 50% בהזמנות חבילות נופש בקיץ בהשוואה ל-2022, ובטומי שרושמת גידול של 25% בהשוואה לשנה שעברה.  

עומס בנתב''ג (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
עומס בנתב''ג (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)

בתוך כך, עשרת היעדים המבוקשים לטיסה (בסדר יורד) הם: כרתים, רודוס, מדריד, בטומי, ניו יורק, רומא, אנטליה, בנגקוק, בוקרשט ולונדון. (ירדו מהעשירייה של שנה שעברה: פריז, פראג וברצלונה. נכנסו לעשירייה: בטומי, רומא ובוקרשט).  

השינוי החד ביותר במחיר חל בטיסות לחו"ל, שמבוקשות השנה במיוחד. בטומי וניו-יורק רשמו את עליית המחיר הגבוהה ביותר מבין היעדים המבוקשים – 10%. לעומת זאת, בוקרשט רשומת ירידה של 21% במחיר לקיץ. לבנגקוק לא היו טיסות ישירות בקיץ אשתקד עקב מגבלות הקורונה.  

זיו רוזן, מנכ"ל קבוצת גוליבר: "נראה כי בקיץ הקרוב המוני ישראלים בוחרים לטוס לחו"ל בחופשת בקיץ – אנחנו מזהים כי כ-80% מנפח ההזמנות הן לחו"ל, בהשוואה ל-70% בקיץ שעבר, שסבל עדיין מהשלכות מגפת הקורונה. מבחינת היעדים איי יוון וטורקיה ממשיכים להיות יעדים פופולאריים בקרב הקהל הישראלי, בעיקר לחופשות בטן-גב, ורושמים מחירים דומים לשל 2022, בנוסף לשארם א שייח ובטומי שרושמות השנה זינוק חד בביקושים. זאת לצד חופשות לערים גדולות, שאופייניות במהלך החופש הגדול בקרב זוגות ומשפחות, כמו ניו יורק ולונדון".