עונת הקיץ תמיד עומדת בסימן הוצאות כבדות ומרובות, ובתקופה בה הריביות עולות ויוקר המחייה משתולל. אולם, חופשה בחו"ל עדיין הכרחית וחיונית לאנשים רבים שמבקשים אתנחתא מחיי היומיום העמוסים והלחוצים. כדי לא לשבור את הכיס יתר על המידה, מסבירה ספי פלס, משנה למנכ"ל מועדון הצרכנות הייטקזון, כיצד ניתן לחסוך בהוצאות.

הייתם מאמינים? כך תוכלו לטייל ולבלות באבו דאבי בחינם
נא להישקל בהתאם: חברת תעופה סינית חידדה נהלים - ועוררה סערה

באיזה אמצעי תשלום הכי כדאי להשתמש?
לא מעט עדיין סוברים שמזומן הוא האמצעי הזול ביותר לשימוש בחו"ל. זה יכול להיות נכון אם רוכשים את המזומן מראש בארץ לפי שער הקנייה הנהוג בבנקים או אם מוצאים exchange הוגן ביעד החופשה שלכם. למרות זאת, חשוב לזכור שהדבר כרוך בסיכון גדול מאוד לגניבות, אובדן וחוסר שליטה. מעבר לכך, אנחנו ב-2023: הרבה בתי עסק בעולם עברו לשיטת 'card only' שהולכת ונהיית נפוצה מיום ליום. ההמלצה: שימוש בכרטיס אשראי המעניק את התנאים הטובים ביותר.

רצוי בשיוך לארנקים המובילים של apple pay או google pay
טיפ שלא הרבה יודעים: כשכרטיס אשראי פיזי שגם משויך לארנק דיגיטלי הולך לאיבוד או נגנב בחו"ל,  חברת האשראי יכולה לעזור בהנפקת כרטיס חלופי ושיוכו לארנק, וזאת מבלי שהכרטיס הפיזי נמסר לידי הלקוח (שכאמור נמצא בחופשה). מדובר ביתרון עצום שיכול לאפשר המשך טיול תקין. מעבר לכך, עסקת ארנק בחו"ל מחייבת את הלקוח בשערי המרה בדיוק כמו כרטיס פיזי. על כן, הנוחות והביטחון הנלווה לא עולים לנו יותר.

טיפים לעמלות משיכת מזומן
אם מחליטים למשוך כסף בחו"ל, חשוב לדעת שאין הבדל בעמלת משיכת מוזמן לפי מיקומה הגיאוגרפי של המדינה, אלא לפי סוג הכרטיס. אולם, משיכת מט"ח מכספומט מחו"ל היא אופציה יקרה ויכולה להגיע לגובה עמלה של עד 3.5%. ההמלצה: לוודא שאתם בוחרים את כרטיס האשראי שמחייב אותנו בעמלה הנמוכה ביותר.

ביצוע עסקאות אשראי בבתי עסק בחו"ל
החנויות בחו"ל המאפשרות תשלום בשקלים, או במטבע שאינו שייך למדינה בה אתם מבקרים, נעזרות בספקי שירות פיננסיים מקומיים המבצעים עבורן את ההמרה. כלומר, הם גובים על כך עמלה, וזאת לרוב גבוהה מעמלת ההמרה של חברות כרטיס האשראי הישראליות. ההמלצה: ברומא התנהג כרומאי – חשוב מאוד תמיד לבקש לשלם במטבע המקומי (למשל: באנגליה תשלמו בלירות שטרלינג) וזאת כדי לוודא שתששלמו את עמלת ההמרה הנהוגה בכרטיסכם ולא את זו שבית העסק המקומי קבע.

תשלום למלון
לרוב זו תהיה הההוצאה היקרה ביותר בטיול, מאחר והתשלום עצמו הוא בשלב הצ'ק אאוט. ההמלצה: לשלם מראש עם כרטיס אשראי, ולא לקחת איתנו סכום גדול במזומן שנצטרך לשמור לסוף החופשה.

טיפ זהב: welcome to the club
הדבר החשוב ביותר הוא להסתכל גם על המועדונים שאתם משויכים אליהם. הרבה פעמים אנחנו לא שמים לב, אך שווה לבדוק מה הכרטיסים השונים שיש לכם בארנק מציעים. רוב הסיכויים שיש לכם הטבות בשימוש בחו"ל שיחסכו לכם לא מעט כסף.

למשל, כרטיס האשראי של הייטקזון מבית כאל (המשויך למועדון הצרכנות של ההיי-טקיסטים), מכיל עולם הטבות שלם עבור מחזורי חו"ל. זאת לצד עמלות המרה מועדפות גם על עסקאות וגם על משיכת מזומנים ודחיית תשלומים של עסקאות שבוצעו בחו"ל. בנוסף, בעונת הנסיעות הקרובה (קיץ וחגים) נעניק ללקוחות הטבה נחשקת של 0% עמלה בביצוע עסקאות בחו"ל.

טיפים נוספים וחשובים 

1. לפני כל קנייה בחנויות תבדקו לגבי החזרי מס. הדבר אמנם כרוך באיסוף קבלות קנייה ובתהליך פרוצדורלי קצר של מילוי פרטים – אבל בשדה התעופה בשלב המכס תוכלו לקבל cash money בגובה של 5-7% משווי הקנייה, וזה תמיד נחמד.

2. מומלץ בחום להגדיל את מסגרת האשראי מראש כדי לא להיות מחויבים על חריגה או חלילה להיחסם.

3. פתיחת חשבון מט"ח ומשיכה ממנו יכולה לחסוך את עמלות ההמרה, אבל בפועל זה ישתלם רק אם כל התשלומים שיתבצעו בחו"ל יהיו באותו המטבע הנקוב בחשבון. זה לא תמיד קורה, וכך נחויב בעמלות אחרות.

הכתבה הובאה מאת ספי פלס, משנה למנכ"ל מועדון הצרכנות הייטקזון