בעוד המעלות בכל העולם מטפסות בחודשי הקיץ, ליטא מתאפיינת במזג אוויר נוח גם בחודשים החמים ביותר. אפילו בחודש יולי אשר נחשב לחודש החם ביותר בשנה במדינה, נדיר מאד שהמעלות יטפסו אל מעל ל-25 מעלות באמצע היום. ברוב הזמן ככל הנראה הן יעמדו על ממוצע של 18-20 מעלות. הנתון הזה הופך את ליטא ליעד מושלם למטיילים ומשפחות שאוהבים להיות בחוץ וליהנות מהשפע שיש לטבע להציע. רגע לפני שאתם מתכננים את חופשת הקיץ הבאה שלכם, ריכזנו לכם מגוון פעילויות ואזורי טבע שאתם חייבים להכיר בליטא. 

לא מהעולם הזה: מקומות מטורפים שאסור לכם לפספס באיסלנד
גם מילצ'ן יודע: אלו הדברים הכי שווים שאפשר לעשות בברייטון

ביקור בעיירה ובטירת טרקאי

טרקאי היא עיירה ציורית הממוקמת במרכז ליטא, במרחק שעה וחצי נסיעה מווילנה. העיירה שוכנת על חצי אי ומתאפיינת בבתי עץ מסורתיים יפים וצבעוניים, הממוקמים סביב אגם יפיפה ופוטוגני במיוחד. ניתן לבקר בטירה ובמוזיאון טרקאי המספר על התרבות וההיסטוריה של האזור, לשוטט ברחובות הצרים הציוריים או ליהנות משייט בקאייק או סירת פדלים באגם ואפילו לרחוץ במימיו המרעננים. 

לרחף בכדור פורח: אחת האטרקציות היפות שניתן לעשות בליטא זה טיסה בכדור פורח. האטרקציה הזאת אפשרית במספר מקומות ואחד מהם הוא בקרבת אגם טרקאי. מדובר בחוויה יוצאת דופן המאפשרת לחוות את עוצמות הנוף הליטאי בשיאן.

https://ballooning.lt/

טרקאי, ליטא (צילום: לשכת התיירות של ליטא)
טרקאי, ליטא (צילום: לשכת התיירות של ליטא)

הפארק הלאומי אוקשטייטיה (Aukštaitija)

הפארק הלאומי אוקשטייטיה, ממוקם כשעה וחצי נסיעה מווילנה והוא מקום אידיאלי לטיול משפחתי בחיק הטבע. תוכלו לחקור ברגל או באופניים את היערות הענקיים, לבקר באגמים ובנחלים יפים ולצפות במגוון החי העצום והצמחייה המיוחדת שמאפיינים את השמורה היפיפייה הזאת. מטיבי לכת יוכלו אפילו לעשות קמפינג בפארק במקומות המותרים לכך, ולפתוח את הבוקר הכי קרוב לטבע שאפשר. 

https://www.visitaukstaitija.lt

פארקי חבלים 

ליטא היא מדינה המעודדת פעילות גופנית לכל הגילאים, לכן ברחבי ליטא תמצאו מגוון של פארקים המשלבים פעילויות כמו אומגות, טיפוס וחבלים. אונו פארק (UNO PARK) היא רשת של פארקי חבלים בכל ליטא. בפארק תוכלו ליהנות ממסלולי חבלים ברמות קושי שונות, לגילאים וגבהים שונים. לצד מסלולי החבלים יש גם אטרקציות נוספות כמו אומגה או שייט באגם. וברוב המקרים הפארק מציע מרחבים ירוקים ופניני טבע כמו אגם, יער עתיק ועוד.

https://www.unoparks.lt/

UNO PARK, ליטא (צילום: לשכת התיירות של ליטא)
UNO PARK, ליטא (צילום: לשכת התיירות של ליטא)

פארק הדינוזאורים דינו פארק

בפאתי הכפר רדיילה (Radailia), ממוקם פארק דינו המציע חוויה מעשירה לכל המשפחה. עם מגוון פעילויות כמו שחזור דינוזאורים בגדלים אמיתיים, שייט על הנחל, מסלולי מכוניות חשמליות, פינת חי טרמפולינות ועוד.

https://dino.lt/en/dino-parkas-english

הרצועה הקורונית – שמורת טבע ואתר מורשת עולמית של אונסק"ו

הרצועה הקורונית היא אחד מפלאי הטבע של ליטא וזה פספוס רציני לא לבקר בה במהלך טיול שלכם במדינה. הרצועה מתאפיינת בחופי חול לבן, דיונות חול ענקיות, עיירות חוף עתיקות וכפרי דייגים מתוקים להפליא. אם אתם מטיילים עם רכב במדינה (האופציה הנוחה ביותר אם תשאלו אותנו) תופתעו לדעת שהמרחק בין העיירה הראשונה ברצועה לאחרונה שבה אורכת כשעה בלבד, מה שהופך את כל העניין לאופציה נהדרת ליום טיול מחוץ לעיר. 

הרצועה הקורונית, ליטא (צילום: לשכת התיירות של ליטא)
הרצועה הקורונית, ליטא (צילום: לשכת התיירות של ליטא)

הפארק הלאומי ז'מאיטיה (Žemaitija)

ממוקם במערב ליטא, הפארק הלאומי ז'מאיטיה ידוע בזכות האגמים הבתוליים שלו, היערות השופעים והמורשת התרבותית שלו. משפחות יכולות לצאת לטיולי קאנו ציוריים לאורך המים השלווים של אגם פלאטליאי, מוקף בטבע בתולי. הפארק מציע גם שבילי הליכה ורכיבה מסומנים היטב, המאפשרים לכם לחקור את החי והצומח המגוונים שלו.

העיר העתיקה של וילנה

אם תרצו לשלב בחופשה שלכם גם טעימה אורבנית באווירה נינוחה ובמזג אוויר נוח. אל תחמיצו את העיר העיקה של וילנה. מדובר בעיר מרהיבה ובאזור שהוכר באתר מורשת עולמית של אונסק"ו, תוכלו לשוטט ברחובות הצרים שמזכירים סט של משחקי הכס, לבקר בכנסיות מפוארות ולהתרגש מההיסטוריה העשירה של העיר. בעיר העתיקה תמצאו גם מסעדות וחנויות קטנות מקומיות שכדאי לבקר בהן.

וילנה, ליטא (צילום: לשכת התיירות של ליטא)
וילנה, ליטא (צילום: לשכת התיירות של ליטא)

שייט בקיאקים בנהר בוקה 

ליטא בורכה בהמון מקורות מים, נחלים, אגמים ונהרות זורמים, מה שיצר מגוון פעילויות אקטיביות במים, כמו קייאקים או חתירה על סאפ. בנהר בוקה (Buka), תוכלו לצאת לשייט בקאייקים במסלולים משתנים בהתאם לאורך המסלול ולדרג הקושי שתרצו ובהתאם לגילאי המשתתפים. 

https://litwildtravel.com/buka-kayak-tour

עיירת הנופש פלאנגה ופארק הדינוזאורים

פלאנגה (Palanga) זכתה לכינוי "בירת הקיץ של ליטא", והיא נחשבת לאזור נופש פופולרי על חוף הים. מדובר באזור אידאלי עבור משפחות שכן הוא מציע פעילויות ספורט ימי מרגשות כמו גלישת רוח, שייט קיאקים או סקי סילון לאורך החוף הבלטי. במרחק קצר מפלאנגה תמצאו עיירות וכפרים מסבירי פנים וכן מגוון פעילויות, פארקים ומוזיאונים כמו מוזיאון הענבר או פארק הדינוזאורים הממוקמים כחצי שעת נסיעה משם. 

פלאנגה, ליטא (צילום: לשכת התיירות של ליטא)
פלאנגה, ליטא (צילום: לשכת התיירות של ליטא)

הכתבה הוכנה בסיוע נציגות לשכת התיירות של ליטא בישראל