אל תיראו מופתעים, חופשה באילת היא כבר לא רק רביצה בבריכה או בים וטיול בטיילת עם העמסת מזכרות מוזרות בדמוי גרגר אורז עם שם. בירת החופשות של ישראל התפתחה רבות בשנים האחרונות ומציעה מגוון רחב של חופשות זוגיות ומשפחתיות, בסגנונות שונים, כך שאפשר למצוא בדיוק את החופשה שחלמתם עליה - גם בארץ. לכל מי שתמונות תורי הענק בנתב"ג גורמות לו לחץ בחזה, כדאי לזכור שלא חייבים לטוס לחו"ל כדי ליהנות מחופשה מושלמת. בסדרת הכתבות החדשה יצרנו את החופשות המושלמות לכל סטייל באילת, עם המלצות על מקומות לינה, אכילה ובילוי. חלק א'. מתחילים:

חופשה בסימן בטן־גב

אין כמו לצאת לחופשה רגועה, בלי יעדים שחייבים לבקר בהם או לרוץ ממקום למקום ולסמן וי. לא משנה אם בחרתם בחופשה זוגית או בחופשה לכל המשפחה - בילוי בסגנון בטן־גב לגמרי אפשרי גם באילת. חופשה נינוחה של רביצה במקום אחד עיקרי וטיולים קטנים בסביבה. אז איך עושים זאת? קודם כל מתחילים ב"הבית הקסום של ליליאנה ומרקו - צלילים מרפאים וכלים עתיקים". זו פעילות מושלמת שמכניסה אתכם לאווירת החופשה ומשחררת מכל הלחצים והדאגות של השגרה. ליליאנה ומרקו, זוג מוזיקאים נפלא שנשואים כ־30 שנה, משקיעים את מרצם בחשיפת שיטות הריפוי על ידי צלילים המופקים מכלים עתיקים. חוויה רב־חושית מרגיעה ומפתיעה. אפשר לשלב את הסדנה גם עם מאכלים ארגנטינאיים מעשה ידיהם.

פועלים בכל ימות השבוע (פרט ליום ד' בבוקר). החל מ־70 שקלים לאדם. הזמנות בטלפון: 052-727-1200

מלון אגמים באילת (צילום: הפקות YVT)
מלון אגמים באילת (צילום: הפקות YVT)

ובטן־גב עושים בסטייל. מלון "רויאל ביץ'" של ישרוטל מושלם לווייב הזה, עם הנוף הפתוח של ים סוף והרי אדום. מדובר במלון יוקרתי ואקסקלוסיבי, הממוקם בחוף הצפוני ושכל החדרים והסוויטות בו עם נוף לים ולבריכות - כך שזה הכי נינוח וסטייל שיש (ומטבע הדברים גם המחיר מסנן סוגי קהל שמגיעים לעיר לבילוי בסגנון שונה משלכם). ואם כבר אווירת רביצה, תוכלו ליהנות שם מטיפולים ב"ספא יערות הכרמל" ומטרקלין מפנק עם מזנון חלבי. אם תחשקו בארוחה בשרית, ממש ליד המלון נמצאת מסעדת הבשרים "ראנץ' האוס", שזוכה לתשבחות. המסעדה הוותיקה מייבאת את נתחי הבשר מדי שבוע מנברסקה, ארצות הברית.

לקינוח, דרינק ערב בפאב "המאנקיס", פאב אנגלי המארח מדי ערב די־ג'יי והופעות חיות של להקות מאנגליה ולהקות מקומיות - לערב של אלכוהול ומוזיקה בפאן. כל יום מהשעה 20:00 ועד האורח האחרון.

חופשה באווירה רומנטית

חופשה רומנטית באילת? כן! הכל תלוי במלון ובאטרקציות שתבחרו. מלון "אגמים" למשל הוא אופציה נפלאה. כל האווירה בו היא צ'יל אאוט. חדרים מחודשים עם יציאה צמודה לבריכה ומגה־בר כדי לא להתייבש. מוזיקת צ'יל תנעים את שהייתכם בין הערסלים ולצד הקוקטיילים, ואין ספק שזה מאפשר להיכנס לאווירת החופשה ברגע. אחרי שתנוחו ותתרווחו צאו אל אי אילת. אי צף הנמצא בלב המפרץ מול חוף נביעות. ברפסודה הצפה תוכלו ליהנות מנשנושים וקוקטיילים בלב הים, להתרווח בפינות לאונג', בריכת מים מלוחים, מקלחות מים מתוקים או מאירועים ומסיבות הנערכים במקום. אם תרצו תוכלו גם ליהנות מאטרקציות הים מלאות האדרנלין כמו הפלייבורד וג'ט קאר.

אל המקום ניתן להגיע בסירות היוצאות מדלפקי האטרקציות בחוף נביעות. רצוי לתאם מראש את ההגעה אל האי. ראשון־שישי 18:00־12:00, ניתן בתיאום מראש גם בשעות נוספות.

מחירי האטרקציות: פלייבורד בעלות של 390 שקלים לאדם. ג׳ט קאר (הכלי מיועד למדריך ולעוד שלושה אנשים) עלות לזוג - 400 שקלים. בננה - 50 שקלים, אבוב - 70 שקלים, קרייזי - 80 שקלים, מצנח - 180 שקלים.

ג'אספר (צילום: מיטל שרעבי)
ג'אספר (צילום: מיטל שרעבי)

לנמנים עם חוג אוהבי האלכוהול והסיגרים, כדאי שתכירו את "ויה קלרה". חדר סיגרים, בוטיק יין ומעדנייה. לצד חדר הסיגרים תמצאו בקבוקי וויסקי ויינות ממחוזות שונים בעולם ומהארץ. במעדנייה תוכלו להתפנק עם כריכים, גבינות מכל העולם, תחליפי גבינות (לטבעונים), אנטיפסטי ומזטים.

התמרים 2, אילת. א'־ה', 23:00־08:00, ו' 17:00־10:00

ואם לא מתחשק לכם לצאת מהמלון, תדעו שב"אגמים" ממוקם מגה־בר "ג'אספר 08", שפתוח גם לאורחי המלון אבל גם למבלים מבחוץ. תוכלו ליהנות מבר עם מוזיקה, הופעות חיות, קוקטיילים ותפריט אוכל מקורי.
חופשה לאוהבי התרבות

בחודשי הקיץ אפשר ליהנות מהמון פעילויות תרבות באילת, ולא רק במתחמי המלונות. יש הופעות לקטנים ולגדולים, הצגות וגם לא מעט אומנים מקומיים, כך שאם אתם אוהבים לשלב תרבות בחופשה, יש לא מעט אופציות, אבל בחרנו את המיטב, ונתחיל במה שכנראה טרם הכרתם:

תכירו את אדם רקטוב יוספה - "עצים קטנים, מסר גדול". אדם, איש צומח ומצמיח, יליד קיבוץ נחל עוז, תושב אילת 23 שנים, נשוי באושר ואב לשניים, יזם חברתי רב־תחומי העוסק בגינון טיפולי, צמיחה פוסט־טראומתית ועוד. לאדם סיפור אישי מרתק על צמיחה פוסט־טראומטית ועל השפעת גידול עצי הבונסאי על חייו. הוא מארח בחצר ביתו ומספר את סיפורו האישי והמרתק ומסביר על עקרונות גידול הבונסאי, ויוצר שיח על שגשוג, פריחה, צרכים וצמיחה של העצים וגם של אנשים. חוויה מרגשת ומעצימה, שבסופה כל משתתף ישתול עץ ויקבל הביתה עציץ בכלי. דרך נפלאה להתחיל את החופשה.

החל מ־70 שקלים לאדם. בתיאום מראש: 050-2052749

ישנו גם תיאטרון אלעד, שמציע הצגות למבוגרים והצגות לילדים, וזו הזדמנות נפלאה ליהנות מהצגות איכותיות בחופשה. למשל "Reefresh - מוזיקה, תשוקות ודג זהב אחד". הצגה למבוגרים על אחד שבורח ממשהו, אחת שבורחת למשהו, אחד שזורם, אחד שנמנע ואחת ששוחה עם הזרם עד שיום אחד נמאס לה. הם נפגשים קרוב מאוד למים.

ראנץ' האוס (צילום: מיטל שרעבי)
ראנץ' האוס (צילום: מיטל שרעבי)

מחיר 150 שקלים (110 שקלים לתושבי אילת).

לחופשה עם הילדים והמשפחה, מלון הסוויטות "רויאל גארדן" של ישרוטל הוא יעד מושלם. הסוויטות כוללות מטבח ופינת אוכל, ובמלון אי טרופי, בריכות עם מתקני פארק מים, בריכה המעוצבת כחוף ים אמיתי, שדרת קניות יפהפייה עם חנויות מעצבים מובילים ומופעים מרהיבים שמעלה תיאטרון ישרוטל - ובהם מופע הענק WOW - כך שלא צריך אפילו לצאת מהמלון. ולמי שטרם שמעו על מופע WOW - משתתפים בו אקרובטים, רקדנים ושחקנים מכל העולם, עם תלבושות מרהיבות, תפאורות מתחלפות ושואו נוצץ.

המופע מתקיים מדי ערב, שני־שבת, בשעה 20:30. הכניסה לילדים מגיל 4. משך המופע כשעה וחצי, ללא הפסקה.