בפעם ה-12, יפתח במהלך 17-18 באוגוסט, פסטיבל הכדורים הפורחים בגן הלאומי מעיין-חרוד שבגלבוע. הפסטיבל הוא אירוע שובה לב המתקיים מדי שנה ומושך אליו מבקרים מהארץ והעולם, עד כדי כך שבשנה שעברה הוא היה מלא עד אפס מקום. על רקע הנוף של רכס הרי הגלבוע ימלאו את השמיים כדורים פורחים צבעוניים. 

בנוסף לאירוע המרכזי, שהוא הפרחת הכדורים, יתקיימו לאורך הפסטיבל: מופעי אקרובטיקה וצניחה חופשית מכדור פורח, מופע לילי מרהיב של כדורים פורחים מוארים, מופעים של קוגומלו וילדי בית העץ, סדנאות אקרובאלנס, קיר טיפוס, בריכות שכשוך ועוד. 

זהו הפסטיבל הבינלאומי היחיד בארץ, המארח כדורים פורחים צורניים, והשנה יגיעו כדורים יחדם עם בלונאים (טייס כדור פורח) מאנגליה, הולנד, קרואטיה וצרפת לצד בלונאים מישראל. אירוע השיא של הפסטיבל מתקיים עם הזריחה, במהלכו יתקיים טקס ניפוח הכדורים הפורחים והפרחת הכדורים אל עבר שמי הגלבוע במטס מרהיב. 

מחיר כרטיס מלא ליומיים של הפסטיבל: 170 שקלים הכרטיס כולל לינת שטח בפארק ושימוש במתקני הפארק, הפעלות לילדים, צפייה במופעים ובמטס. מחיר כרטיס ילדים: 120-150 שקלים. הכניסה החל משעה 10:00 ביום חמישי ועד השעה 13:00 בשישי. 
כרטיס יומי לאירוע הפסטיבל ביום שישי בלבד (18.8): 100-120 שקלים. הכרטיס לא כולל כניסה לגן הלאומי מעיין-חרוד. הכניסה החל מהשעה 5:00 ועד השעה 13:00 

 

פסטיבל כדורים פורחים בצפון הנגב  (צילום: איל בריברם)
פסטיבל כדורים פורחים בצפון הנגב (צילום: איל בריברם)

תוצרת הארץ: פסטיבל כדורים פורחים בחבל הבשור

גם השנה חודש אוגוסט בצפון הנגב עומד להיות צבעוני במיוחד, כאשר את שמי הנגב יקשטו כדורים פורחים צבעוניים, כחלק מפסטיבל כדורים פורחים ישראלי. 

הפסטיבל השנה יתקיים בין התאריכים 10-11 באוגוסט, כאשר בריכות השכשוך בפארק הבשור יתמלאו בילדים ומשפחות שיוכלו גם להקים קמפינג עצמאי במקום. עם בוא הערב מתחם האירוע של הפסטיבל יפתח לקהל עם מופע "נייט גלואו" של כדורים פורחים מוארים לצלילי מוזיקה ומסיבה שמשלבת להטוטי אש, קרקס אור, דמויות לד עתידניות, מופעי אורות ומיצגים של אור. 

בבוקר שישי, עם הזריחה, יחלו ההכנות לקראת ההמראה לאוויר של הכדורים הפורחים, תהליך הכולל, פריסה וניפוח של הכדורים. בסיומו שישה כדורים פורחים ימריאו במטס שכולו גאווה ישראלית.

בנוסף, במהלך החודש עמותת התיירות שקמה-בשור, מקיימת את "דרום בעשר", מיזם הכולל סבסוד פעילויות וחוויות ברחבי האזור, לכדי מחיר של 10 שקלים. בין הפעילויות יתקיימו קטיף עצמי של ירקות ופירות, ירי בחץ וקשת, היכרות עם עולם הבירה היין, סדנאות אמנות ויצירה סיורים במוזיאונים ובאתרי מורשת.

פסטיבל כדורים פורחים ישראל, בפארק הבשור
11-12 באוגוסט
מחיר- 149 שקלים לאדם (מעל גיל שנתיים), ברכישת 4-6 כרטיסים המחיר לכרטיס הינו 130 שקלים.