אונסק"ו מעניקה את רמת ההגנה הגבוהה ביותר לאתרים בעלי משמעות תרבותית ויופי יוצא דופן ברחבי העולם, ויש כיום כ-1,157 אתרים ב-167 מדינות שונות. רבים מהיעדים האיקוניים הוגדרו כ'אתרי מורשת עולמיים' וזוכים להערכה עצומה ומספר מבקרים רב בכל שנה. כדי לעשות סדר בין כל האתרים, ריכזנו כאן את עשרת האתרים שהכי חשוב להגיע אליהם.

צלילות מרהיבות וג'ונגלים קסומים: פעילויות שתמצאו רק ביעדים אקזוטיים
אין ספור אטרקציות ושירות מדהים: כל מה שחייבים לדעת על העיר המטורפת בעולם

הפירמידות של גיזה

הפירמידה הגדולה של גיזה היא היחידה מהפלאים העתיקים של העולם העתיק שעדיין קיימת. כיום זהו אחד מציוני הדרך המפורסמים ביותר מימי קדם. המתחם האדיר כולל שלוש פירמידות ענקיות, הספינקס, ומגוון של מבנים נוספים שהיו חלק ממתחמי הקבורה המצריים.

 
הפירמידות בגיזה (צילום: רויטרס)
הפירמידות בגיזה (צילום: רויטרס)

 
מאצ'ו פיצ'ו

האתר הזה הוא ככל הנראה האתר העתיק המפורסם ביותר בדרום אמריקה. זו הייתה מצודת אינקה עתיקה הממוקמת הרחק בהרים. הוא נבנה זמן לא רב לפני הגעת הספרדים וסופה של אימפריית האינקה. עם הזמן מאצ'ו פיצ'ו נהיה לאטרקציה המפורסמת ביותר בפרו.

מאצ'ו פיצ'ו (צילום: רויטרס)
מאצ'ו פיצ'ו (צילום: רויטרס)

פסל החירות

הפסל המפורסם בניו יורק הוא אמנם לא הפסל הגדול בעולם וגם לא העתיק ביותר. אבל זה האנדרטה האיקונית ביותר בארצות הברית וסמל רב עוצמה של ערכים אמריקאים המסמלים חופש וחירות. בפסל עצמו ישנם סיורים ויש להזמין כרטיסים זמן רב מראש.

פסל החירות, ניו יורק (צילום: רויטרס)
פסל החירות, ניו יורק (צילום: רויטרס)

 
הקולוסיאום

ברומא יש מגוון עצום של אתרים עתיקים מימי האימפריה הרומית אבל אף אחד מהם לא מפורסם יותר מהקולוסיאום, האמפיתיאטרון הגדול ביותר של העת העתיקה. האמפיתיאטרון הזה הוא תוצר מרשים של הנדסה עם מעברים תת קרקעיים.

הקולוסיאום ברומא (צילום: אינגאימג')
הקולוסיאום ברומא (צילום: אינגאימג')

פטרה

העיר נבטית קדומה מוכרת בזכות ארמונות הקבורה שלה החצובים באבן החול של הרי אדום, והתפרסמה בין היתר בזכות הסרט 'אינדיאנה ג'ונס ומסע הצלב האחרון'. עם הזמן הפכה לאחת האטרקציות המובילות ביותר בירדן.

פטרה בירדן (צילום: REUTERS/Muhammad Hamed)
פטרה בירדן (צילום: REUTERS/Muhammad Hamed)

 
הפארק הלאומי ילוסטון

לא כל אתרי המורשת העולמיים של אונסק"ו הם מבנים מעשה ידי אדם. הפארק הלאומי ילוסטון הוא אחד הפארקים הלאומיים המפורסמים ביותר לא רק בארצות הברית אלא גם בעולם כולו. הפארק הוא ביתם של יותר ממחצית מהגייזרים בעולם, ושל חיות הבר האייקוניות ביותר בצפון אמריקה כמו זאבים, איילים, דובים חומים ורבים אחרים.

Yellowstone National Park (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
Yellowstone National Park (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

הטאג' מהאל

המבנה המפורסם הוא ציון הדרך האייקוני ביותר בהודו. הבניין הוא התפרסם בזכות היופי והשימור שלו וכן בזכות צורתו המרשימה. את המבנה הקים קיסר מוגולי לזכר אשתו שכונתה 'מומתאז מהאל', שפירושו "גבירת הארמון".

הטאג' מאהל, הודו (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
הטאג' מאהל, הודו (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

החומה הסינית

למעשה לא מדובר רק בחומה אחת, אלא סדרה של חומות בגבולה הצפוני של סין העתיקה שנבנו במשך אלפי שנים. הקירות נמצאים במצבי שימור שונים כאשר חלק מהמקומות שוחזרו במלואם בעוד שמקומות אחרים נעלמו לחלוטין. בשל אורכה הבלתי נתפס של החומה היא הכפה לאחד הסמלים הכי מפורסמים בסין ומוכרת בעולם כולו.

החומה הסינית  (צילום: רויטרס)
החומה הסינית (צילום: רויטרס)

אנגקור וואט

מתחם מקדשי החמר בקמבודיה אינו דומה לאף אתר אחר. אנגקור וואט הוא המתחם הגדול והמפורסם ביותר מבין המקדשים ההינדיים העתיקים. המתחם הוליד בעבר אגדות רבות על עיר אבודה בג'ונגלים הטרופיים.

מקדש אנגקור וואט  (צילום: רויטרס)
מקדש אנגקור וואט (צילום: רויטרס)

הפארק הלאומי סרנגטי

הפארק בטנזניה הוא אולי היעד המפורסם ביותר עבור צפייה בחיות בר אפריקאיות. המבקרים יכולים לראות עדרים עצומים של חיות הבר האיקוניות ביותר. אחת האטרקציות המדהימות ביותר היא נדידת הגנו השנתית, כאשר כ-1.7 מיליון גנו נמצאים בתנועה (בתוספת מאות אלפי זברות וצבאים).