בסרי לנקה יש כל מה שאפשר לבקש מאי טרופי - חופים ציוריים, עצי דקל, גבעות אזמרגד, מטעי תה וג׳ונגלים שופעים מלאי חיות בר. החדשות הטובות הן שבגלל גודלו הקטן של האי אפשר לראות הכל גם בטיול קצר. החדשות היותר טובות הן שבקרוב אפילו נוכל לעשות את הטיול באי המרהיב בטיסה ישירה.

צלילות מרהיבות וג'ונגלים קסומים: פעילויות שתמצאו רק ביעדים אקזוטיים
אין ספור אטרקציות ושירות מדהים: כל מה שחייבים לדעת על העיר המטורפת בעולם

לרגל השקת הטיסות התייעצנו עם טלי יטיב, מנכ״לית ובעלת חברת התיירות "ספיריט הפקות עולם" המתמחה ביעדים אקזוטיים, כדי להבין מהם המקומות הטובים ביותר לראות בסרי לנקה.

ראשית, כדאי לדעת שלמרות שניתן לטייל בסרי לנקה עם אופנוע או קטנוע שכור בגלל גודל המקום, דווקא השכרת רכב עצמאי / עם נהג היא האפשרות הנוחה והבטוחה ביותר באי. רוב הנהגים מדברים אנגלית טובה ומכירים את היתרונות והחסרונות, והם אנשים אדיבים. אל תתפלאו אם אף תוזמנו לביתם לארוחה לפני תום השהות שלכם.

היכן ממוקמת סרי לנקה

קולומבו 

עיר הבירה של סרי לנקה מלאה בהיסטוריה ותרבות שכל מטייל צריך להכיר. הארכיטקטורה וההיסטוריה של קולומבו נושאים שרידים מהמורשת ההולנדית, הפורטוגזית והבריטית. אורח החיים המטרופוליני הייחודי של עיר החוף הזו, מאופיין בכבישים רועשים, גורדי שחקים, שווקים שוקקים, מקדשים עתיקים, מלונות חמישה כוכבים ומסעדות מקומיות מצוינות.

העיר קולומבו, סרי לנקה (צילום: יח''צ ספיריט)
העיר קולומבו, סרי לנקה (צילום: יח''צ ספיריט)

הפארק הלאומי יאלה

כאן מדובר בשמורת הטבע עם הצפיפות הגבוהה ביותר של נמרים על פני כדור הארץ. לא מן הנמנע לראות את אחד מהיצורים המנומרים האלה מטפס על ענפי עצים או רודף אחרי טרף ברחבי השממה. בפארק ישנם גם דובים עצלנים אשר נמצאים בסכנת הכחדה, פילים שמובילים את צאצאיהם דרך שטחי עשב, וטווסי בר מתרוצצים בתקווה למשוך את הנקבות. אין ספק כי מדובר ביעד חובה שירתק את כל המבקרים בו.

הפארק הלאומי יאלה, סרי לנקה (צילום: יח''צ ספיריט)
הפארק הלאומי יאלה, סרי לנקה (צילום: יח''צ ספיריט)

שדות תה

מאז שצמח התה הוברח לראשונה מסין לסרי לנקה בשנת 1824, האי הפך לאחד מייבואני התה הגדולים ביותר בעולם. האקלים הקריר והלחות באי מספקים תנאים מושלמים לגידול תה נהדר. התה של סרי לנקה הוא גם מהנקיים בעולם, הודות להגבלות מחמירות של הדברה. הישארו במטע תה ואפשרו לעצמכם לשקוע בניחוח המשכר.

שדות תה בסרי לנקה (צילום: ספיריט)
שדות תה בסרי לנקה (צילום: ספיריט)

חוף Weligama

‎לא קשה להבין מדוע החוף הזה מבוקש מאוד בקרב התיירים. לא רק שבטוח לשחות שם, בניגוד לחלק מאזורי החוף הקשוחים יותר בסרי לנקה, אלא שקו החוף הארוך שלו מלא בסירות דייגים צבעוניות ועצים טרופיים, והוא גן עדן עלי אדמות. אם נמאס לכם מהגלישה והשיזוף, צאו לטיול לטפרובן, אי פרטי קטנטן הנגיש ברגל.

הרצועה הראשית מרופדת בתי קפה ומסעדות - אידיאלי להתקררות עם בירה וצלחת פאקודס (לביבות מטוגנות של קמח ובצל בתערובת של צ'ילי ותבלינים). לארוחת צהריים מבורכת באמת, נסו את Silent Pup, ממש מחוץ לעיר. מדובר בבר חוף צבעוני וכפרי, שבו הגלים נושקים לרגליים וצבים שוחים בקרבת מקום.

חוף Weligama, סרי לנקה (צילום: ספיריט)
חוף Weligama, סרי לנקה (צילום: ספיריט)

מבצר GALLE

המבצר נבנה על ידי סוחרים הולנדים במאה ה-17 והוא אתר מורשת עולמית של אונסק"ו המלא במבנים קולוניאליים בצבעי פסטל, מסגדים עתיקים, בוטיקים אופנתיים, בתי קפה ומסעדות מסוגננים. מומלץ ללכת דרך הנתיבים הצרים ברגל או באופניים, לפני שתעצרו לארוחת צהריים בפדלאר'ס אין, מסעדה הנמצאת בתוך מערה עם מרפסת סודית מאחור.

נקודות השיא של הקניות כוללות את KK Boutique, אחוזה מהמאה ה-17 שהוסבה לקניון ייחודי עם שילוב של כלי בית, אופנה ויצירות אמנות שנעשו על ידי אמנים מקומיים, עם מבחר מרשים של עתיקות ופריטי אספנות. את היום שלכם תוכלו לסיים בצפייה בשקיעה מהחוף המהפנט.