לכבוד יום הכלב הבינלאומי שייחול ביום שבת ה-26 באוגוסט, קבלו המלצה לחמישה אתרים מומלצים של קק"ל שמתאימים לבילוי עם חברינו ההולכים על ארבע.

יער המלאכים

יער המלאכים משתרע על פני 7,000 דונם (שטח מתאים מאוד למשחק עם הכלבים) ונמצא כארבעה ק"מ ממזרח לקרית גת.  קק"ל הציבה ביער חניוני נופש מצוידים בשולחנות פיקניק, ברזיות מים, מתקני מנגל  והכשירה דרכי יער המובילות אליהם.  חפירות ארכיאולוגיות חשפו ביער אתרי עתיקות מעניינים.  בחלק מהחניונים ברזיות נגישות, בתחתיתן כלי לאיסוף מים עבור בע"ח (כלבים).  בחניון המרכזי הוצבו פסלים אומנותיים סביבתיים עליהם ניתן לטפס, מותאמים לילדים עם מוגבלויות.
ביער המלאכים שירותים נייחים כולל תא שירותים נגיש (פתוח 08:00-16:00) .

בית קשת - בית היערן  (צילום: כאמל עילאן)
בית קשת - בית היערן (צילום: כאמל עילאן)

דרך נוף בית קשת

יער בית קשת מעניק צבע ירוק למדרונות המזרחיים של הרי נצרת, היורדים אל רמות הבזלת של מזרח הגליל התחתון. בקו המגע שבין שתי יחידות הנוף עובר כביש כפר תבור-מחלף גולני (כביש 65). היער, המשתרע על פני 25 אלף דונם, הוא יער מגוון. ניטעו בו עצי מחט ובהם מיני אורן, ברוש ואף עצי ארז. בין העצים הנטועים טיפחו יערני קק"ל את עצי החורש הטבעי ובמיוחד את חלקות יער אלון התבור, עץ ששלט בעבר במרחב זה.

מטיילות עם כלבים ביער (צילום: יעקב שקולניק)
מטיילות עם כלבים ביער (צילום: יעקב שקולניק)

בית היערן ומצפור בית היערן

בית היערן הוא בית אבן קטן המספר על ראשית נטיעת היערות באזור. היו אלה אנשי "מצפה הגליל" – ארגון התיישבות מוסדית שאנשיו ישבו בשנות ה-40 של המאה ה-20 במשכנם הזמני בחוות סג'רה. עבודה לא הייתה בנמצא והמתיישבים סבלו חרפת רעב, עד שנציגם אזר עוז ונסע לירושלים לבקש תעסוקה מראש מחלקת הקרקעות והייעור בקק"ל דאז יוסף וייץ. וייץ הכיר היטב את החווה מהימים שבהם כיהן בה כמנהל. הוא נענה למתיישבים ולאחר סיור בשטח בשנת 1944 קבע כי יש לייער את המרחב שבין התבור לכביש נצרת-טבריה. אלה היו הנטיעות הראשונות של קק"ל בגליל התחתון. לקראת הנטיעה נבנה "בית הקרן הקימת", ששימש כמחסן לכלי עבודה ולשתילים. כאן נאספו אנשי מצפה הגליל למנוחה קלה על כוס קפה, ורקמו את חלומם להקים יישוב משלהם. הדבר עלה בידם והם הקימו את מושב שדה אילן, הצופה על היער שנטעו בית קרן קימת נקרא כיום בית היערן. שביל מקסים, מסלול להולכי רגל, באורך כ-700 מטר (הלוך ושוב), מוליך מבית היערן אל מצפור בית היערן. המצפור צופה על רמות הבזלת של הגליל התחתון.

פארק בריטניה (צילום: אבי חיון)
פארק בריטניה (צילום: אבי חיון)

פארק בריטניה

פארק בריטניה, נמצא בלבה של שפלת יהודה, הוא מרחב של 40 אלף דונם ובו גבעות מכוסות חורש טבעי, יערות נטע אדם ובוסתנים. בין כל אלה פזורים אתרי עבר. קק"ל פיתחה ביער דרך נוף, חניונים, מצפורים ושני מסלולי הליכה שמתאימים להליכה עם הכלבים.

יער אילנות  (צילום: ארכיון הצילומים קק''ל)
יער אילנות (צילום: ארכיון הצילומים קק''ל)

יער אילנות

בלב השרון נמצא יער מיוחד במינו, שאין שני לו בישראל. 350 מיני עצים צומחים זה בצד זה ומייצגים מבחר עצום של מקומות ברחבי העולם. סיור ביער הוא חוויה לאוהבי טבע והזדמנות להגיע עם הכלבים ולהנות מהשטחים הפראיים  הפתוחים שמציע היער. באילנות חובה לטייל עם כלבים מוחזקים ברצועה כמן כן יש לאסוף את צואת הכלבים.