זנזיבר הוא אי אקזוטי השייך לרפובליקה המאוחדת של טנזניה שבמזרח אפריקה ומונה 1.3 מיליון תושבים. השפה הרישמית היא ״סווהילית״ שפירושה, איך לא, ״אנשי החוף״. תוכלו למצוא בשפה מילים הלקוחות משפות שונות כמו פורטוגזית, הינדית, ערבית וקצת אנגלית.

מסעדות וספא לצד ג'ונגל מטורף: מלונות בסרי לנקה שיפתיעו אתכם
חוגגים שנה חדשה על הסיפון: הקרוזים הקרובים בחגי תשרי | כל הפרטים

בשל הקרבה לקו המשווה, מזג האוויר בזנזיבר נעים וחמים כל השנה. כך שכמעט כל תקופה היא הזמן המושלם לחופשה בזנזיבר. האי זנזיבר ידוע גם בשם ״אי התבלינים״ וזוהי התעשייה העיקרית באי בנוסף לתיירות. התבלינים העיקריים הגדלים באי הם קינמון, פלפל ואגוז מוסקט. ב-1946 נולד בזנזיבר תינוק בשם פארוק בולסרה. אותו פארוק שינה את שמו בגיל מאוחר יותר לפרדי מרקורי והפך לאחד הסולניים האגדיים של להקת ״קווין״ אשר הרעידו את עולם המוזיקה. אז הרשו לנו להזמין אתכם בברכה הסווהילית “קריבו”. ברוכים הבאים אל גן העדן הטרופי, זנזיבר.

לתפוס שלווה
לטבול במי התורכיז ובחול הפודרה הלבן של זנזיבר, להתמכר לשלוות החוף, לבהות בסירות הדייגים ובנשות הכפר הפוסעות על החול בשמלותיהן הצבעוניות. מומלץ לטייל באופניים, השכירו זוג אופניים בלובי המלון וצאו לחקור את נפלאות האי, בין המטעים, הכפרים הקטנים והעיירות הצבעוניות הטובלים בטבע הטרופי העשיר.

חופים בזנזיבר (צילום: יח''צ ספיריט)
חופים בזנזיבר (צילום: יח''צ ספיריט)

למצוא אוצרות בשפל
טיול בין קונכיות, צדפות, קיפודי ים, כוכבי ים ואצות מרהיבות, אל העולם המרהיב שנחשף על קרקעית הים, ממנה נסוגו המים לעומק עשרות מטרים. חובה להביט בשקיעה הצובעת את צמרות הדקלים, הים והשמיים של זנזיבר.

לשחות עם דולפינים ולשוט לאיים נסתרים
שיט בסירה אל הים הפתוח של האוקיינוס ההודי, בליווי מדריך מקומי למפגש עם להקות דולפינים שישמחו לארח אתכם לשחייה משותפת. לשוט לאיים נסתרים שיט מודרך אל לב הים בעקבות איים ומפרצים טבעיים נסתרים, הנחשפים בהתאם לתנאי הגאות והשפל שמשנים את תצורת פני המים.

דולפינים בזנזיבר (צילום: יח''צ ספיריט)
דולפינים בזנזיבר (צילום: יח''צ ספיריט)

לבקר בחוות תבלינים ובעיר סטונטאון
סיור חווייתי מודרך, עשיר בטעמים וניחוחות באחת מחוות התבלינים השוכנות בין מרחבי המטעים האקזוטיים של זנזיבר. לשוטט בסטון טאון העיר סטונטאון, אתר מורשת עולמית של אונסק"ו, תכבוש את לבכם עם המבנים הקולוניאליים ההיסטוריים, הנמל הציורי, השווקים הריחניים ושוק האוכל הלילי של זנזיבר.

ביקור ביעד התיירות מספר אחת של אפריקה לא יכול להיות שלם בלי לחקור את בית הפלאות, אתר היסטורי מרתק עם כמה מהמאפיינים הארכיטקטוניים המרשימים ביותר. הוקם בשנת 1883, היה פעם הבניין המודרני ביותר במזרח אפריקה. הוא נבנה על ידי הסולטן ברגאש כארמון טקסי. ממוקם ממש בלב סטון טאון, זוהי אחת האטרקציות הבולטות ביותר של זנזיבר.

 

תבלינים בזנזיבר (צילום: יח''צ ספיריט)
תבלינים בזנזיבר (צילום: יח''צ ספיריט)

המבצר הישן וארמון מטוני
המבצר הישן ידוע גם בתור המבצר הערבי, המבצר מתוארך לשנת 1699 והוא אחד מאתרי התיירות המובילים בטנזניה. המבצר, שהוגדר כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו בשנת 2000, נבנה על ידי ערבים עומאנים והוא בין הבניינים העתיקים ביותר בסטון טאון, מה שהופך אותו לאחד המקומות הטובים ביותר ללמוד את ההיסטוריה של זנזיבר.

ארמון מטוני, שנבנה בין השנים 1828 ל-1834, הוא אחת ההריסות היפות ביותר שניתן לבקר בזנזיבר. הארמון היה מקום מגוריו של הסולטן, שם התגורר עם אשתו הראשית, עז, שהייתה נסיכה עומנית. מאפייניו כללו חצר גדולה, בית מרחץ גדול, ורובעי הסולטן. Mtoni הוא אחד המקומות הטובים ביותר לבקר בהם במהלך טיול בזנזיבר.

ארמון זנזיבר (צילום: Pixabay)
ארמון זנזיבר (צילום: Pixabay)

מרכז הפרפרים של זנזיבר
מרכז הפרפרים של זנזיבר הוא גן טרופי ענק המשמש בית לכמה ממיני הפרפרים היפים והייחודיים ביותר. הוא מספק בית גידול טבעי כדי לאפשר ליצורים אלה לשגשג; לעבור בין התערוכות המדהימות המוצעות במרכז הפרפרים הוא אחד הדברים המדהימים לעשות בזנזיבר. 

מרכז הפרפרים בזנזיבר (צילום: Pixabay)
מרכז הפרפרים בזנזיבר (צילום: Pixabay)

הקדישו זמן לחקר הכפרים בזנזיבר
זנזיבר, אחד האיים היפים באפריקה לחוויה טרופית בלתי נשכחת, הוא ביתם של כמה מהכפרים המקסימים ביותר באפריקה. הם המקומות המושלמים לאינטראקציה חופשית עם המקומיים וללמוד על התרבות שלהם. ממוקם בקצה הצפוני ביותר של זנזיבר, נונגווי הוא אחד הכפרים המובילים לחקור באי. Bwejuu, בחלק הדרום מזרחי של האי, הוא עוד כפר שאסור לפספס על האי.

תושבים מקומיים בזנזיבר (צילום: יח''צ ספיריט)
תושבים מקומיים בזנזיבר (צילום: יח''צ ספיריט)

חופי זנזיבר
אחת הסיבות לכך שזנזיבר היא יעד התיירות המוביל של אפריקה היא העובדה שהיא ביתם של שפע של חופים בתוליים. חוף פאג'ה, הכולל מים כחולים, חול לבן מושלם, ומוקף בעצי דקל, הוא אחד החופים הטובים ביותר באי ומפורסם בהזדמנויות גלישת העפיפונים והצלילה שלו. חופים נוספים שכדאי לחקור כוללים את חוף Bwejuu, Nungwi Beach, Kizimkazi Beach וחוף Michamwi. חופים אלו הם בין הסיבות מדוע כדאי לחקור את זנזיבר.

חופים בזנזיבר (צילום: יח''צ ספיריט)
חופים בזנזיבר (צילום: יח''צ ספיריט)

טלי יטיב, מנכ״לית ובעלת "ספיריט הפקות עולם", אשר מתמחה ביעדים אקזוטיים, סיפרה כי "זנזיבר הוא אי חלומי בלב האוקיאנוס המשלב ניחוחות של פעם עם חופים, מי טורקיז צלולים עם כפרים אותנטיים ואנשים חביבים ומסבירי פנים. ללא ספק חוויה בלתי נשכחת לכל אדם מערבי שרוצה בהתנסות יוצאת דופן המשלבת את אפריקה הפראית עם שרידיה של אירופה הקולוניאלית. בגן העדן היבשתי עוצר הנשימה הזה תוכלו לגלות, קילומטרים של חולות זהובים-לבנבנים, בהם טמונים דקלים וצמחייה טרופית הגובלים בים תכלת-טורקיז, נקי וצלול".

"חווית הצלילה החופשית/שנורקל או הצלילה המקצועית היא יוצאת דופן, לצד החופים הקסומים שוכנת העיר העתיקה זנזיבר סטון טאון", הוסיפה, "בין הסמטאות העקלקלות שטופות הלבן, דלתות העץ המלא המגולפות ביד, הארכיטקטורה המזרחית והשווקים ההומים ממשיכים חיי האי באיטיות עצלה לזרום קדימה. הזמן עומד מלכת בעיר שראתה היסטוריה קולוניאלית. סיור בין הארמונות, הכנסיות המבצר והשווקים ההומים מתיר לתייר לספוג את האווירה המיוחדת האופיינית לעיר האבן. כמו גם לחוות את מצוקתם של העבדים וההיסטוריה המסועפת של האי הירוק".

טלי יטיב, מנכ״לית ''ספיריט הפקות עולם'' (צילום: סם יצחקוב)
טלי יטיב, מנכ״לית ''ספיריט הפקות עולם'' (צילום: סם יצחקוב)