רשות שדות התעופה פרסמה היום (רביעי) את נתוני הטיסות של חודש אוגוסט, מהם עולה כי נשבר שיא כל הזמנים בנתב"ג בחודש שעבר עם למעלה מ-2.8 מיליון נוסעים, משמע גידול של כ-24% לעומת החודש המקביל בשנה שעברה. כמו כן, נמסר כי בכל אחד מימי אוגוסט עברו בשדה התעופה בממוצע כ-100 אלף נוסעים.  

גל שביתות בנמלי התעופה באירופה: אלה התאריכים שאסור לטוס בהם
נוסעים יקרים, הטייס שלכם נרדם: הסקר המטריד בעולם התעופה

מהנתונים עוד עולה, כי במהלך חודשי הקיץ, מיולי ועד סוף אוגוסט, עברו בנתב"ג למעלה מ-5.3 מיליון נוסעים, ומתחילת השנה למעלה מ-15 מיליון נוסעים. בסך הכל צפויים לעבור השנה בנתב"ג כ-25 מיליון נוסעים. הגידול המרשים מגיע לאחר שנות הקורונה, עשור להסכמי השמיים הפתוחים ושלוש שנים להסכמי אברהם. עוד עולה מהנתונים כי מספר הטיסות הממוצע בנתב"ג בחודש אוגוסט עומד על כ-600 טיסות ביום. 

חברות התעופה הישראליות הטיסו במהלך החודש שעבר 916,082 נוסעים, משמע 32.27% מכלל הנוסעים שעברו בנמל התעופה, שכן מדובר בעלייה של כ-23% מאוגוסט אשתקד. היעד הכי מבוקש באוגוסט היה אנטליה, ושלוש המדינות המבוקשות ביותר היו טורקיה, קפריסין ויוון. בנוסף, חברות התעופה שהטיסו בחודש שעבר הכי הרבה נוסעים היו אל על (22.5% מכלל הנוסעים), וויז אייר (8.8%), ישראייר (5.5%), טורקיש איירליינס (5.2%) וריינאייר (4.6%).

נתב''ג (צילום: רשות שדות התעופה)
נתב''ג (צילום: רשות שדות התעופה)

בתוך כך, משרד התיירות פרסם את נתוני הכניסה של תיירים לישראל במהלך חודש אוגוסט, לפיהם נרשמו כ-284 אלף כניסות תיירים לעומת כ-234 אלף באוגוסט 2022 וכ-305 אלף באוגוסט 2019. למעשה, מדובר בעלייה של כ- 21% ביחס לאוגוסט אשתקד ובירידה של כ-7% ביחס לאוגוסט 2019 אשר הייתה שנת השיא בתיירות הנכנסת לישראל. 

מתחילת 2023 ועד סוף אוגוסט במצטבר נכנסו לישראל כ-2.5 מיליון תיירים לעומת כ-2.9 מיליון תיירים בתקופה המקבילה בשנת 2019, אשר מהווה ירידה של כ-13% במצטבר. על בסיס קצב הכניסות עד כה ניתן לאמוד את מספר כניסות התיירים לכל שנת 2023. האומדן בשלב זה לסה"כ כניסות התיירים בשנת 2023 הינו כ-3.9 מיליון (האומדן מתעדכן מידי חודש בהתאם לנתוני הכניסות המצטברים מתחילת השנה).

נתב''ג (צילום: אבשלום ששוני)
נתב''ג (צילום: אבשלום ששוני)

למרות הזינוק הגדול במספר הנוסעים, משך הזמן שלוקח לנוסע לעבור את הליכי הרישום לטיסה התקצר. מבדיקת זמני השירות בנתב"ג עולה כי הזמן הממוצע של כל הליך הרישום לטיסה בחודשים יולי ואוגוסט עמד על כ-34 דקות בלבד. המדידה כוללת את הליך הבידוק הביטחוני, הליך  הרישום לטיסה (צ'ק אין), מסירת המזוודות, הליך בידוק כבודת היד והליך בקרת הדרכונים. נוסעים שביצעו את הליך הרישום לטיסה מהבית והגיעו לשדה עם טרולי בלבד, קיצרו ההליך כולו ל-17 דקות בלבד.

רשות שדות התעופה נערכה מבעוד מועד לגידול בהיקף הנוסעים תוך מתן דגש על חודשי הקיץ. רש"ת הגדילה את מערך העובדים בנתב"ג, החלה להפעיל קיוסקים לביצוע צ'ק אין מהיר ומשלוח מזוודות עצמאי, הוסיפה אמצעי בידוק אלקטרוניים מהירים לקיצור התורים ומסלולים מיוחדים לבעלי כבודת יד בלבד והרחיבה את מערך השאטלים להסעת נוסעים בין הטרמינלים לחניונים.