אתר תל יריחו, המכונה גם תל א-סולטן, יכנס לרשימת אתרי המורשת היוקרתית של ארגון אונסק"ו, כך נמסר היום (ראשון) מהארגון. 

אסור לכם לפספס: אתרי מורשת של אונסק"ו שחייבים להגיע לפחות פעם בחיים
העיר בבל נכנסה לרשימת אתרי המורשת העולמיים של אונסק"ו

האתר שממוקם בבקעת הירדן בשטח השייך לרשות הפלסטינית משתרע על פני כארבעים דונם, וכולל מספר מבנים שהשתמרו, בהם מגדל יריחו העגול שמתנשא לגובה של 7.7 מטרים. 

ההתיישבות המוקדמת ביותר בתל מתוארכת לשנת 9500 לפני הספירה, והממצאים הארכיאולוגים שנמצאו במקום, בהם פסלים וגולגלות, מרמזים על פעילות פולחנית ענפה באתר.

תגובת משרד החוץ להחלטת ועדת המורשת של אונסק״ו בנושא תל יריחו: "למרות המסר של מזכ״ל ועדת המורשת של אונסק״ו, המפריד בין הרישום של האתר הפרה-היסטורי לאתרים יהודים ונוצרים באזור, ולמרות המאמצים הרבים והכנים של מזכ״לית אונסק״ו, אודרי אזולאי, לאזן את ההחלטה, משרד החוץ רואה בהחלטה שהתקבלה היום כסימן נוסף לשימוש הציני של הפלסטינים בארגון אונסק״ו ולפוליטיזציה של הארגון. 
ישראל תפעל מול ידידותיה הרבות בארגון על מנת לשנות את כל ההחלטות המעוותות שהתקבלו".

ראש המועצה האזורית גוש עציון ויו״ר מועצת יש״ע, שלמה נאמן מסר: ״במהלך ראש השנה קיבלנו הוכחה נוספת שהרשות הפלסטינית ממשיכה להילחם מולנו בכל האמצעים העומדים לרשותה, כולל בניסיונות נואשים לייחס אליה את ההיסטוריה שלנו. אבו מאזן לא רק מכחיש שואה אלא מכחיש את ההיסטוריה היהודית כולה. אומנם עצוב לראות את אומות העולם משתפים פעולה עם טענות מהסוג המכפיר ביותר. עצוב אך לא מפתיע - כנראה קשה להם להשתחרר מהמסורת האנטישמית. המפעל הציוני בכלל ומפעל ההתיישבות בפרט אינו מתרגש וממשיך במלוא העוצמה לבנות את ארץ אבותינו. ולממשלת ישראל יש לנו מסר חד וברור - תפעלו במיידית לפירוק הסכמי אוסלו, אשר בנוסף לכל האיוולות מייצרים במה אנטי-ישראלית ואנטישמית לגרועים שבאויבנו״.

תגובתה של ח״כ לימור סון הר מלך: "ההחלטה להכיר באתר העתיקות תל יריחו כאתר מורשת פלסטיני היא ניסיון למחוק את הסיפור של העם היהודי ואת הקשר של עם ישראל לארצו. יריחו הוא פתחה ומנעולה של ארץ ישראל והסיפור היהודי של יריחו הוא סיפור שלא ניתן לספר אחרת. כל מי שמנסה לבוא עם השקר הזה ולנסות למחוק את ההיסטוריה של העם היהודי ולצאת כנגד העם היהודי, ייכשל. אנחנו והעולם כולו יודעים מהי יריחו עבורנו ומהי ואיזה חלק ונדבך חשוב בהיסטוריה של עם ישראל מייצגת יריחו. את הדבר הנצחי הזה אף אחד לא יכול למחוק".