אם עדיין לא סגרתם חופשה לחגים הקרובים, עדיין לא מאוחר. חיפשנו עבורכם מספר יעדים אקזוטיים לחופשת החלומות שלכם. לשם כך, התייעצנו עם טלי יטיב, מנכ״לית ובעלת "ספיריט הפקות עולם" המתמחה ביעדים אקזוטיים, וסיפרה לנו על כמה יעדים מופלאים.

פשוט וקל: 5 כללי ברזל שיוזילו לכם את החופשה הבאה בחו"ל
לא מה שחשבנו: מחירי הרגע האחרון המפתיעים לחופשה בחו"ל בחגים

איי סיישל 

מדובר בקבוצה של 115 איים הממוקמים ממזרח לאפריקה, עמוק באוקיינוס ההודי. זהו יעד חלומי, מלא חופים זהובים יפיפיים הצופים לים הבהיר, שצבעו תכלת-טורקיז, מלאים בעצי דקל גבוהי־קומה ובמסתורין של ארץ רחוקה. בחודש ספטמבר מתחילה העונה ה”יבשה” באי, שבה הכי מומלץ לבקר, וליהנות ממזג אוויר מושלם. 

מה עושים שם?
שמורות הטבע - למרות שהחופים הלבנים לגמרי מזמינים אותנו להתבטל במשך כל החופשה שלנו, אל תפספסו את כל הירוק שיש לאי הזה להציע. בטיול לאיי סיישל תוכלו לבקר בשמורות טבע מפעימות, שנחשבות לשמורות עולמיות. תוכלו ללכת בלב ג’ונגלים טרופיים, להציץ בחיות נדירות (ביניהם צבעי ענק ועופות ססגוניים), וכן לבחון עצי קוקוס ייחודיים שצומחים אך ורק שם

הרבה משמורות הטבע נמצאות באיים קטנים יותר, כך שהדרך אליהם היא בסירה, בטיסה פנימית או מסוק. במידה ואתם שוהים באי המרכזי ורוצים לצאת לטיול, אחת הדרכים הנוחות הן להשכיר מונית או נהג ליום טיול. ניתן גם להשכיר רכב אך הדרכים בסיישל יכולות לעיתים להיות מסוכנות. שימו לב – בסיישל נוהגים בצד שמאל של הכביש והדרכים יכולות להיות קצת תלולות, אז היו מוכנים לזה. אופציה אחרת היא להירשם לטיולים עם אנשים נוספים אצל אחת מהחברות המקומיות.

איי סיישל (צילום: יח''צ ספיריט)
איי סיישל (צילום: יח''צ ספיריט)

הקולינריה - אל תחששו מהקולינריה הסיישלית – היא חלק מהחוויה, ואפילו אחד החלקים המהנים שלה! המטבח הסיישלי מושפע מהמטבח הקריאולי והצרפתי וכולל השפעות הודיות ואנגליות. השילובים הייחודים האלו יוצרים מנות מיוחדות לסיישל, מנות אקזוטיות, צבעוניות, מלאות טעם וריח ופשוט מענגות. התפריט הסיישלי מלא בדגים ופירות ים, ירקות מבושלים, קוקוס, קארי והמון פירות. 

השוק הלילי - השוק נערך אחת לשבוע באי מאהה, האי המרכזי של האיים. בטיול לאיי סיישל, כדי להכיר ולחוות את התרבות המקומית האותנטית, כדאי לבקר בשוק הלילי. במהלך הערב מתקבצים כל המקומיים באזור, מנגנים או משמיעים מוזיקת קצבית, רוקדים ריקודים לאור הירח וכמובן מקימים דוכנים. בשוק תוכלו להנות מאוכל רחוב סיישלי ואקזוטי, לקנות מזכרות לכל החבר’ה שמקנאים בבית וכן חפצי אומנות. השוק הצבעוני נחשב לאחד האטרקציות הטובות והייחודיות שיש לעיר להציע.

חוו את האי עם אופניים - באיים הקטנים יותר, אחת הדרכים הטובות ביותר לגלות את האיים היא לקחת זוג אופניים. עם אופניים תוכל לצאת לטייל באחד מעשרות מסלולי האופניים שמפוזרים באיים, להגיע לכל הפינות הנסתרות והמדהימות של האיים, להגיע לחופים נידחים ומרשימים ולבקר בשמורות הטבע הטרופיות. את טיול האופניים תוכלו לערוך באופן עצמאי (אל תשכחו מפות ואל תסטו מהמסלולים המסומנים – לא בכל מקום תהיה לכם קליטה). לחילופין, תוכלו לצאת לטיול מאורגן או לטיול עם מדריך אישי.

שמורת טבע באיי סיישל (צילום: יח''צ ספיריט)
שמורת טבע באיי סיישל (צילום: יח''צ ספיריט)

האיים המלדיביים

יעד כמו האיים המלדיביים, הממוקמים דרום מערבית לסרי לנקה בתוך האוקיינוס ההודי הם יעד חלומי שכדאי לכם לבדוק. מזג האוויר ביעד הוא טרופי, והחופים חלומיים ומתאימים בדיוק לטמפרטורות החמות. במקום תרבות מגוונת, עם השפעות אפריקאיות, ערביות ואסייתיות, שכיף לחקור, לטייל ולפגוש את האנשים והמקומות.

חופים הלבנים הנושקים למים התכולים הם יעד מצוין לגלישה, ספורט ימי ושיט מסוגים שונים. מומלץ להזמין חבילות נופש למלדיביים, הכוללות מלונות יוקרה ובקתות לינה ייחודיות שמהם נשקף הטבע הבתולי ועוצר נשימה, דבר שהופך יעד זה לרומנטי, קסום, מחבר ומרגיע במיוחד עבור זוגות אוהבים.  

מה עושים שם?
ביקור באי בודד - רובם המוחלט של האיים אינם מיושבים, ונתונים לחלוטין לאיתני הטבע - הודות לכך, מתקיים בהם עולם מרשים של צומח וחי המתקיימים בטבעיות ללא התערבות אדם. אחת הפעילויות המומלצות במלדיביים הם היא שיט לאחד מהאיים הקטנים והמנותקים. שם תבקרו בג’ונגל הפראי והטרופי, תפגשו בעלי חיים בסביבת מחייתם, לרבות קופים וציפורים טרופיות צבעוניות ותהנו מהשקט והבידוד. הטיול המרתק יכול להסתכם בפיקניק או ארוחה מפנקת לצד החוף.

האיים המלדיביים (צילום: יח''צ ספיריט)
האיים המלדיביים (צילום: יח''צ ספיריט)

מפגש עם דולפינים - בים המלדיבי מלא החיים מתקיימים מינים רבים, לצד מינים נודדים. דולפינים הם חיה שכיחה באזור, וכך גם מינים שונים של לוויתנים וכרישים- דולפין אף בקבוק, סטנלה מפוספסת, דולפין סטנו תלום שם, לוויתן כחול, ולוויתן אף בקבוק טרופי, גלובי שחור, לוויתן קטלן ועוד. שיט בעקבות דולפינים ומינים נוספים, עמוק בלב הים, הוא פעילות שאסור לפספס בטיול באיים - תוכלו לצאת לשייט מודרך ומקצועי מאתרי הנופש והמלונות וכן עם חברות פרטיות, והוא לרוב יכלול גם שחייה עם הדולפינים ואפילו ארוחת בוקר בנוף המפעים של האוקיינוס.

גלישה וספורט ימי - האוקיינוס ההודי הפראי ידוע בגלים העוצמתיים שלו, מה שהופך את אזור האיים לאחד היעדים הטובים בעולם לגלישה וספורט ימי. מלונות האזור, הריזורטים ואתרי הנופש השונים משכירים מגוון ציוד ימי שיוכל להעסיק אתכם לאורך ימים שלמים - גלשנים, סאפים, קיאקים, סירות משוטים וסירות פדאלים. חובבי האקסטרים שמעוניינים בפעילויות רוויות אדרנלין אף יותר ימצאו את מבוקשם בעסקים שונים בחופים שמציעים פעילויות ספורט ימי ממונע דוגמת “בננה”, סירת מנוע, גלשני עפיפונים, גלשני רוח ואפילו מצנחי רחיפה.

צלילה - איך אפשר להיכנס לים הצבעוני מבלי לחקור לעומק את החיים הפועמים בו? בין אם צללתם בעבר או בין אם זוהי פעילות חדשה עבורכם, מועדוני הצלילה במלדיביים יספקו עבורכם את הליווי המתאים. בסביבת האיים קיימים עשרות אטולים (שוניות אלמוגים טבעתיות עליהן מתקיימים איי האלמוגים) המאכלסים אינסוף מינים מרהיבים שכיף לחקור. אם אינכם מעוניינים לצאת לצלילה מקצועית, ובעיקר אם אתם מטיילים עם ילדים צעירים, אופציה נהדרת שלא כדאי לפספס היא צלילת שנורקלים - תוכלו לשכור באתרי הנופש ציוד לכל הגילאים ולצאת למסע החקר המשפחתי אחר להקות דגים צבעוניות ויצורים רבים נוספים בקרבת החוף. 

ביקור במאלה הבירה - מאלה הבירה היא העיר הצפופה והמאוכלסת ביותר במלדיביים, ובהתאם מחזיקה באטרקציות רבות. בעיר תוכלו לבלות במרכזי קניות ושווקים אותנטיים, מסעדות ובתי קפה ליד המים, מוזיאונים מעניינים, אתרי תרבות, פארקים ואטרקציות לילדים. טיסות למלדיביים מגיעות לנמל התעופה של מאלה, כך שניתן להקדיש את היום הראשון והאחרון של החופשה לביקור בעיר וסביבתה, שופינג, מנוחה בים ופעילויות עירוניות נוספות. 

האיים המלדיביים (צילום: יח''צ ספיריט)
האיים המלדיביים (צילום: יח''צ ספיריט)

מאוריציוס

 "בראשית ברא אלוהים את מאוריציוס ואז ברא את גן עדן" פסק והתפעל הסופר המפורסם מארק טווין מהמאה השמונה עשרה - ואיתו, עוד אומנים מוערכים רבים שהתאהבו בנופי האי ולא בכדי.

רפובליקת מאוריציוס, מדינת אי אפריקאית במעמקי האוקיאנוס ההודי מזרחית למדגסקר, היא אכן יעד דמוי גן עדן עם עולם פלאי משלו- חופים זהובי חולות, מקושטים בעצי דקל וגובלים במים בגוון טורקיז, הרים, יערות, אגמים, נחלים ומפלים ברחבי האי, שבורך בצמחייה טרופית מגוונת (חלקה ייחודית למאוריציוס) ועולם חי שופע, לרבות ציפורים טרופיות נדירות וייחודיות למקום ואוכלוסיות צבי ענק יבשתיים. שונית אלמוגים עגולה ומושלמת המקיפה את האי יוצרת עולם חי תת ימי מרהיב וכן שומרת על מימי האי רגועים וחמימים.

מה עושים שם?
האי מאוריציוס משלב פלאי טבע יבשתיים לצד פלאים תת ימיים, דבר שיוצר שלל אטרקציות נפלאות. ניתן לטפס על הרים, לטייל בפארקי טבע וחי, ליהנות ממתקני אקסטרים בחיק הטבע, לצלול ולפגוש את עולם החי הימי ועוד. אספנו עבורכם כמה מהאטרקציות המוצלחות באי:

La Vallee des Couleurs Nature Park - פארק טבע גדול ממדים המתפרש על פני הרים, רמות, עמקים בריכות מים ומפלים, ומציע פעילויות אקסטרים מרגשות, דוגמת זיפליין (אומגה) וזיפליין אופניים, גשרי חבלים (גשר נפאלי) וטרקטורוני שטח. בין פלאות הטבע שבפארק- אדמת 23 החולות הצבעוניים (תופעה גיאולוגית ייחודית למקום שנובעת מהתפרצויות הרי געש לאורך מיליוני שנים), גן האבנים הקסום המעוצב בסגנון יפני (ומשלב אלמנטים טבעיים ומפלי מים מדורגים הזורמים באיכות מוסיקלית כדי ליצור אווירת רגיעה ומדיטציה), ויער של צמחייה אנדמית ייחודית למקום. בפארק מסתובבים בחופשיות בעלי חיים רבים, דוגמת צבאים, טווסים, צבי ענק ועוד. 

Casela Word of Adventures – פארק קאסלה, ספארי קסום מוקף בשדות קני סוכר, הוא פארק טבע ייחודי במינו - הוא מציע פעילויות אקסטרים דוגמת טיולי הרים, זיפליין ובנג’י נמוך), אך גולת הכותרת של המקום היא ללא ספק הספארי האפריקאי, שבו חיים בשלווה חיות הבר הגדולות של הסוואנה. ניתן לסייר בספארי ברכב סיור, ג’יפים, אופניים חשמליים ועל גבם של גמלים, ובנוסף, קיימות פעילויות מעניינות המאפשרות מפגש קרוב יותר עם בעלי החיים - האכלת ג’ירפות, קרנפים ויענים, מפגש עם החתולים הגדולים (אריות, צ’יטות ונמרים), ליטוף גורי האריות הקטנים ופינת ליטוף לחיות הקטנות יותר. 

מאוריציוס (צילום: יח''צ ספיריט)
מאוריציוס (צילום: יח''צ ספיריט)

Chamarel 7 Coloured Earth Geopark – בפארק שאמרל תוכלו לפגוש בכמה מאתרי הטבע המופלאים של מאוריציוס - גבעות 7 החולות הצבעוניים (אותה תופעה גיאולוגית געשית של אדמה צבעונית, מתפרשת על פני גבעות חול יפהפיות), מפל השאמרל (המפל הגבוהה ביותר באי, בלב שמורת טבע ירוקה ופלאית) ופארק צבים שבו חיה אוכלוסיית צבי ענק גדולה, המסתובבת בו בחופשיות לצד המבקרים. 

SSR Botanical Garden – הגנים הבוטניים הלאומיים מאגדים בתוכם מגוון של מעל ל-650 מיני צמחים שונים, רובם צמחים טרופיים ייחודיים למאוריציוס דוגמת מיני דקלים שונים, עצי באובב עצומי ממדים וחבצלות המים הענקיות, הצפות ברוב פאר בבריכת צמחי המים. בגנים משוטטים בחופשיות צבי ענק, איילים, צבאים וחזירי בר ומעופפות ציפורים טרופיות צבעוניות, המקננות במרומי העצים.

Le Morne - צוק לה מורן, המתנשא בקצה חצי האי לה מורן, הוא צוק בזלתי יפהפה בן 556 מטרים, אחד המפורסמים שבנופי מאוריציוס. אל ראש הצוק מתקיימים טיפוסים רבים, לרוב לקראת הזריחה. זוהי הזדמנות לחזות בנופי האי והים ממרומים, להתפעל מהזריחה המופלאה ולהיחשף למבנה הצוק המיוחד ולהיסטוריה המרתקת שלו, הקשורה בסיפורם הטרגי של עבדים נמלטים.

DOLSWIM - שחייה עם דולפינים בחופי מאוריציוס היא אטרקציה פופולרית במיוחד- מפגש עם החיות הימיות הידידותיות הוא מרתק, וכן חקר הסביבה הימית מלאת המינים המעניינים. חברת DOLSWIM מובילה מסעות שייט אחר מיני דולפינים, צבי ענק ולוותינים, שבהם תהיה לכם הזדמנות למפגש שחייה עם הדולפינים בסביבתם הטבעית. השייט כולל ארוחת בוקר טעימה בלב הים, אל מול נופים עוצרי נשימה. 

Solar Sea Walk Undersea Walk LTD - איך זה מרגיש ללכת מתחת למים? עוד הזדמנות מגניבה לחוות את עולם החי המימי של מאוריציוס מזווית אחרת- המערכת הסולארית של  Solar Sea Walk חוסמת אדי מיקרו, כך שתוכלו להלך לצד שונית האלמוגים, לרקוד מתחת למים ולהאכיל את הדגים בבטיחות המקסימלית, עם אוויר 100% לא מוכתם. מתאים גם לילדים מעל גיל 6 וקשישים.

דיונות שבעת הצבעים במאוריציוס (צילום: יח''צ ספיריט)
דיונות שבעת הצבעים במאוריציוס (צילום: יח''צ ספיריט)

מרוקו

כשליש משטח מרוקו, הינו הרים, כאשר הרכס של הרי האטלס הינו הגבוהה ביותר במרוקו. המדינה ידועה בעיקר בזכות התרבות המרתקת והשווקים הצבעוניים שנמצאים במרקש אך תוכל לספק לכם גם נופי טבע עוצמתיים וחופי ים מקסימים. המשקה הפופולרי ביותר במרוקו הינו תה עם נענע, אשר נחשב לטקס של ממש וחלק מבלתי נפרד מהכנסת אורחים.

מה עושים שם?
שווקים צבעוניים - תבלינים, טקסטיל ושלל אוצרות ייחודיים. חוויה שאסור לפספס במרוקו הינה שיטוט בין השווקים האותנטיים והצבעוניים של מרקש.

הרפתקאות מדבר - טיול הרפתקני לנופי דיונות אינסופיות עם ג׳יפים, גמלים או מסוק שמסתיימים בלינה מפוארת באוהל יוקרתי תחת כיפת השמיים.

אדריכלות מורית - קסבות, ארמונות ואדריכלות מורית יחידה במינה. המבנים המרוקאיים הם חלק בלתי נפרד מהנוף האקזוטי של מרוקו.

הרי האטלס - לצאת לטיול מרגש בין עמקים ופסגות נסתרות ולפגוש את כפרי הברברים המוקפים בבוסתנים ועצי פרי יפהפיים.

חוויה קולינרית מנצחת - ריחות מסעירי חושים ילוו אתכם בעודכם מטיילים במרוקו, בין אם בשווקים, בכפרים האותנטיים או במסעדות היוקרה שפוקדות את מרוקו.

אירוח בלתי מתפשר - החל מריאדים בוטיקיים ואינטימיים לריזורטים רחבי ידיים של הרשתות הטובות בעולם, במרוקו תהנו מאירוח של מלכים.

תרבות ברברית - גלו את התרבות המרתקת של מרוקו בכפרים הברבריים. לחזות באורח החיים האותנטי, ללמוד על מטעמים מקומיים בסדנת בישול או על תוצאים יחודיים שניתן למצוא רק כאן.

חמאם מרוקאי - כמעט בכל ריאד או מלון מפואר במרוקו, תוכלו להינות מטיפולים מרגיעים וחמאם יוקרתי שישלימו את החוויה המפנקת.

מרוקו (צילום: יח''צ ספיריט)
מרוקו (צילום: יח''צ ספיריט)

סרי לנקה

באי הטרופי, הממוקם דרומית לתת-היבשת ההודית ממתינות לכם חוויות בלתי נשכחות. אם אתם מחפשים את השקט והשלווה של חופי האי או את פעילות האקסטרים, את הנופים הירוקים או ההמולה התוססת של העיר, את האדריכלות הקולוניאלית, או את המקדשים העתיקים, ללא ספק זהו היעד המושלם, והכל במרחק נגיעה.

סרי לנקה נמצאת באור הזרקורים העולמי השנה בזכות בחירתה כאחד מבין 23 המקומות הטובים ביותר לטיול השנה על ידי המגזין היוקרתי פורבס בקטגוריית אירופה/אסיה ולא בכדי. בסרי לנקה ישנם עשרה פארקים לאומיים המספקים מקלט לדובים עצלנים, לנמרים וכמובן להרבה פילים.

עבור אי קטן כזה (בערך בגודל של אירלנד), הגיוון כאן בולט - תוכלו לטפס על הרים מכוסי ערפל, לגלוש בחופים כסופים, לטייל בג'ונגל שופע, לראות פסי רכבת מהתקופה הקולוניאלית, מקדשים בודהיסטים בני מאות שנים, שדות תה מוריקים, דייגים על כלונסאות העוסקים במסחרם במי טורקיז - האטרקציות של סרי לנקה מגוונות ומפתות במיוחד. 

אם אתם מתכננים לבקר באתרים דתיים הקפידו לארוז חולצה לבנה עם שרוולים ארוכים ומכנסיים לבנים ארוכים ע"מ לכבד את המקומיים, בנוסף, תוכלו לתפוס הופעת ריקוד מסורתית של קנדיאן שהיא גולת הכותרת, לראות גברים ונשים בלבוש מסורתי מספרים את הסיפור שלהם באמצעות ריקוד.

חוף Weligama, סרי לנקה (צילום: יח''צ ספיריט)
חוף Weligama, סרי לנקה (צילום: יח''צ ספיריט)

מה עושים שם?
שוק הדגים של נגומבו - דייגים שחזרו מהים, דוכנים עמוסים בדגה הטריה והעשירה שזה עתה הגיעה מהנמל, בנות הכפר הפורסות את הדגים לייבוש על החוף בשיטות המסורתיות, הם חלק מההמולה המשכרת של ריחות, קולות וצבעים בשוק הדגים המפורסם של Negombo, המשמר את אופיו המסורתי מאז ומתמיד.

שמורת הטבע Wilpattu - נופי פרא אינסופיים, נמרים, פילים אסיאתים, דובים, איילים, קופים נדירים, ציפורים אקזוטיות, עדרי בפאלו ותנינים המשייטים במאגרי המים הגדולים, הם רק חלק מהמראות המופלאים בשמורת הטבע הגדולה והותיקה ביותר בסרי לנקה.

פולונרואה - באתר הארכיאולוגי המרהיב שעל שפת האגם מוצגים מונומנטים היסטוריים ותרבותיים, ביניהם פסלי אבן קדומים לצד מקדשים יפהפיים אשר השתמרו מתקופת המאה ה- 11 ועד ימינו אנו.

1200 מדרגות במעלה צוק האריה - בסיגיריה, אחת הערים העתיקות בסרי לנקה, מתנשא לגובה 200 מטרים צוק האריה, ממוקדי המשיכה המלהיבים באי ואתר מורשת עולמית. 1,200 מדרגות מובילות אל מבצר האבן שבראשו, שיש המחשיבים אותו לפלא עולם שמיני.

שדות תה לנצח - הדרך הציורית והמרהיבה אל האזור ההררי במרכז סרי לנקה עוברת דרך מטעי התה המזוהים עם נופיה הכפריים של סרי לנקה, מתפתלת בין רכסים הולכים ומגביהים המתכסים אט אט בערפילים, ומשקיפה אל הכפרים הקטנים של קוטפי התה ואל הטראסות הירוקות המרהיבות. מפלי רמבודה השוצפים, בהם ניתן לטבול רגליים מול היופי עוצר הנשימה, הם תחנת חובה נוספת בדרך אל ארץ התה.