אחרי שבחודשים האחרונים נפתחו שני מקטעים חדשים בשביל ישראל - מקטע חרמון-בניאס ומקטע בניאס-תל חי - כעת מגיע תורו של מקטע נוסף: מקטע זכרון יעקב-רמת הנדיב. הבוקר (חמיי) סיימו בחברה להגנת הטבע את חידוש השביל דעובר דרך האזור ההיסטורי של המושבה היפהפייה ופארק רמת הנדיב.

המדרחוב של זכרון יעקב (צילום: איציק בן דב, החברה להגנת הטבע)
המדרחוב של זכרון יעקב (צילום: איציק בן דב, החברה להגנת הטבע)

לדברי איציק בן דב, רכז סימון שבילים בחברה להגנת הטבע, שתכנן ותיאם את התוואי החדש יחד עם המועצה המקומית זכרון יעקב ואנשי רמת הנדיב, מטיילי השביל יהנו ממעבר באתרי מורשת ותיירות במושבה, כמו גן ירון, יקב כרמל ההיסטורי, רחוב המייסדים (המדרחוב ההיסטורי) , בית הכנסת ההיסטורי "אוהל יעקב", מוזיאון העליה הראשונה , מוזיאון ניל"י - בית אהרונסון, בריכת בנימין, בית העלמין ההיסטורי, גן שם עולם  ועוד. בנוסף, יעבור השביל בשולי הגן שמסביב לאחוזת הקבר של הברון רוטשילד ברמת הנדיב, ויתחבר אל התוואי הקיים. 

"התוואי הישן עבר בשולי כביש צר ללא שוליים, בחצר מפעל בטון שמערבלי בטון עוברים דרכו, חצה את כביש (652) זכרון יעקב - בנימינה הסואן. שביל ישראל סומן לפני כ-30 שנה, כאשר נפח הטיילות והתנועה היו נמוכים, וכל העת מתבצעים בו שינויים ועדכונים. אנחנו משקיעים משאבים ומאמץ להרחיק שבילים בכלל ואת שביל ישראל בפרט, מסכנות למטיילים", מוסיף בן דב.

סימון שביל ישראל ברמת הנדיב (צילום: גלי כהן)
סימון שביל ישראל ברמת הנדיב (צילום: גלי כהן)

שביט סער וקסלר, מנהלת הוועדה לשבילי ישראל בחברה להגנת הטבע, אמרה: "אנחנו בעיצומה של עונת הטיולים בשביל והמטיילים עושים את דרכם צפונה ודרומה. מזג האוויר בשבועות הקרובים צפוי להיות מושלם להליכה במקטעי השביל בכל רחבי הארץ, ואני ממליצה לכולם לצאת לטבע, להנות מהנופים והייחודית של השבילים שלנו, וכמובן - לשמור על ניקיון ולקחת את הפסולת לפחי הזבל".

בתוך כך, בעקבות הרחבת היישוב נווה שלום, צוות סימון שבילים של החברה להגנת הטבע בשיתוף עם קק"ל, הסיט השבוע את שביל ישראל צפונה וכעת, הוא עובר במקביל לנחל נחשון ועין חילה. מעין חילה יעלה השביל לגבעת חתול ולתצפית על שער הגיא, שם ימצאו המטיילים את לוח המתכת עם מילות השיר של חיים חפר, "באב אל וואד". משם, הוא מתחבר לתוואי הקיים.