החל משנת 2024, גורמים רשמיים מוסרים כי נמל התעופה צ'אנגי בסינגפור ישיק אישור הגירה אוטומטי, שיאפשר לנוסעים לצאת מהמדינה ללא דרכונים, תוך שימוש בנתונים ביומטריים בלבד.

פשוט וקל: 5 כללי ברזל שיוזילו לכם את החופשה הבאה בחו"ל

"סינגפור תהיה אחת המדינות הראשונות בעולם שתציג אישור הגירה אוטומטי וללא דרכון", הודיעה שרת התקשורת ג'וזפין תיאו במהלך מושב הפרלמנט ביום שני, במהלכו הועברו מספר שינויים בחוק ההגירה של המדינה.

טכנולוגיה ביומטרית, יחד עם תוכנת זיהוי פנים, כבר נמצאת בשימוש במידה מסוימת בנמל התעופה צ'אנגי בנתיבים אוטומטיים במחסומי הגירה. אולם, על פי תיאו השינויים הקרובים "יצמצמו את הצורך של נוסעים להציג שוב ושוב את מסמכי הנסיעה שלהם בנקודות מגע ויאפשרו עיבוד חלק ונוח יותר".

"דרכונים עדיין יידרשו למדינות רבות מחוץ לסינגפור שאינן מציעות אישור ללא דרכון", הדגישה תיאו.

נמל התעופה צ'אנגי של סינגפור, המדורג לעתים קרובות כשדה התעופה הטוב בעולם וגם אחד העמוסים ביותר, משרת יותר מ-100 חברות תעופה שטסות ל-400 ערים בכ-100 מדינות וטריטוריות ברחבי העולם. שדה התעופה נחשב ליעד בפני עצמו ויש בו כיום ארבעה טרמינלים.

בשדה נעו כ-5.12 מיליון נוסעים ביוני האחרון, והוא חצה את רף ה-5 מיליון לראשונה מאז ינואר 2020, ימי מגפת הקורונה.

נמל התעופה צ'אנגי צופה חזרה לרמות תנועת הנוסעים בימי טרו המגיפה והביע תקווה כי המערכת הביומטרית הקרובה תעזור להפוך את זרימת הנוסעים ליעילה יותר.