לא רק בישראל: על פי ניתוח חדש של חברת הנסיעות ForwardKeys הספרדית, עולה כי הזמנות של טיסות בינלאומיות בכל רחבי העולם ירדו מאז תחילת מלחמת חרבות ברזל. על פי הניתוח, הירידה הורגשה יחסית יותר באמריקה הצפונית, שם עולה כי יותר אנשים מבטלים נסיעות למזרח התיכון כולו ואפילו לשאר רחבי העולם. 

סוף לחברות הזרות? והיעדים שנטוס כי "תמכו" בישראל | הנתונים המלאים
צפויים לטוס בקרוב לחו"ל? יש מצב שהטיסה שלכם תתארך

לפי דוח החדש, הזמנת טיסות בינלאומיות מאמריקה הצפונית ירדו בכ-10% בשלושת השבועות שלאחר תחילת המלחמה ב-7 לאוקטובר, זאת  בהשוואה למספר כרטיסי הטיסה שהונפקו שלושה שבועות לפני המלחמה.

במזרח התיכון נרשמה צניחה גם כן בכמות הטיסות, כאשר הייתה ירידה של כ-9% בהזמנת טיסות בינלאומיות באזור כולו. הזמנות הטיסות הבינלאומיות אל המזרח התיכון צנחו בכ-26% בשלושת השבועות שלאחר ה-7.10. עוד עולה, כי הזמנות הטיסות הבינלאומיות בכל רחבי הגלובוס ירדו בכ-5% בממוצע.

אם נתמקד בשכנים שלנו, נגלה כי הזמנות של טיסות למצרים ירדו בכ-26% מתחילת הלחימה, לירדן בכ-49% וללבנון בכ-74%. בנוסף, בחברה טוענים כי גם נרשמה ירידה של מספר אחוזים בהזמנות לעומאן, על אף המרחק הגיאוגרפי מישראל.

קהיר, מצרים. צניחה בכמות הטיסות למדינה (צילום: אינג אימג')
קהיר, מצרים. צניחה בכמות הטיסות למדינה (צילום: אינג אימג')

"המלחמה הזו היא טרגדיה אנושית קטסטרופלית, שוברת לב שכולנו רואים על מסכי הטלוויזיה שלנו", אמר אוליבייה פונטי, סגן נשיא חברת ForwardKeys, "הדבר הזה גורם לאנשים לדחות נסיעות לאזור, אבל גילנו שזה גם פגע באמון הצרכנים בנסיעות למקומות אחרים".

"למרות שהסכסוך בישראל מוגבל מאוד מבחינה גיאוגרפית עד כה, אנו חושדים שחלק מהצרכנים מהססים להזמין ביקור באירופיה, אפילו במערב הים התיכון", הוסיף, "השפעת הלחימה על הביקוש לנסיעות למזרח התיכון עשויה להתרחב מעבר לחג המולד ואפילו בהמשך על המדינות השכנות.