מדינת ישראל חווה ימים קשים ומאתגרים עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל. אחד הענפים אשר נפגע בצורה קשה הוא ענף התיירות אשר משותק כמעט לחלוטין בעקבות אזהרת המסע שיצאה לאחרונה. יחד עם זאת, יש מי שמדווח על ניצני אופטימיות בעקבות התחלת התעניינות בטיולים מצד הציבור הישראלי לאמצע שנת 2024. 

הסתיו בעיצומו, וזה כלום לעומת מה שקורה באירופה | צפו בתמונות המרהיבות
נתונים מפתיעים: כך המלחמה בישראל פגעה בכמות הטיסות בכל העולם

השאלות המרכזיות העולות כעת הם אילו יעדים צפויים להחליף את טורקיה, מרוקו וסיני, שהיו פופולריים בקרב הישראלים. האם האנטישמיות באירופה תשפיע על הטיולים לשם? ומהם היעדים שיככבו בשגרת הטיולים של הישראלים ב-2024? 

וייטנאם (צילום: בשביל הזהב)
וייטנאם (צילום: בשביל הזהב)

בין היעדים המרכזים בהם דווח על התעניינות משמעותית מצד הישראלים ניתן למנות את אזור מזרח אסיה - וייטנאם, קמבודיה, סינגפור, יפן וטאיוואן. בנוסף, ישנם אוסטרליה, ניו זילנד איי האוקיינוס ההודי (כמו סרי לנקה והמלדיבים), וכן אזור הפיורדים בנורבגיה ואיסלנד.

בכל הנוגע לאירופה, שם נרשמה התעניינות בדגש על שייט נהרות כמו לאורך המדינות שעל הדנובה, ריין ומוזל, אשר עוברות בין המדינות הונגריה, אוסטריה, גרמניה, שוויץ וצרפת. בנוסף, נרשמה התעניינות גם בפורטוגל והאיים הקנריים.

פורטוגל ונהר הדוארו (צילום: בשביל הזהב)
פורטוגל ונהר הדוארו (צילום: בשביל הזהב)

"בחודשים הקרובים ועד שלא תרד אזהרת המסע, רבים מהישראלים יחששו לנסוע לחו"ל ויעדיפו נופש בארץ, אשר משמעותו גם תמיכה בעסקים הישראליים", מספר סימן עובדיה, מנכ"ל חברת בשביל הזהב, "יחד עם זאת, אנו כבר מתחילים לראות ניצני התאוששות והתעניינות מהציבור הישראלי לטיולים אשר צפויים לצאת החל מאפריל 2024".