בצל המלחמה, הונגריה נחשבת לאחת מידידותיה הגדולות של ישראל. והפעם, מדובר בהזדמנות מצוינת לבקר באחת הערים החשובות של מזרח אירופה ומהידידותיות לישראלים, בודפשט. השנה תציין הבירה ההונגרית את שנת ה-150 לאיחוד בין בודה, ופשט. איחוד שהתרחש בשנת 1873 וסימל את לידתה של המטרופולין: בודפשט.

היישר מהמדינות האוהדות: אלו חברות התעופה שחוזרות לטוס לישראל
השמיים נפתחים: המדינות הידידותיות שאסור להחמיץ בסילבסטר הקרוב

בעבר, ערים הקיפו את עצמן בחומות כדי להגן על ערכיהן. היום, בודפשט בונה גשרים לאווירה פתוחה יותר - כפי שמסמל גם שיפוץ גשר השרשרת מעל הדנובה לציון 150 שנה לאיחוד. היא בירתה היפיפייה והגדולה של הונגריה ויעד תיירותי נחשק מאוד באירופה. העיר היושבת משני עברי נהר הדנובה ומונה העיר כשני מיליון תושבים. 

גאוגרפית בודה משופעת בגבעות והיערות, ופשט - שטוחה. בודפשט שופעת בנקודות עניין, שלל מבנים ואתרי ארכיטקטורה היסטוריים, מוזיאונים, מסעדות, מעיינות תרמיים, אתרי ספא, תרבות ומסורת הונגרית. בצד היותר תיירותי של העיר, ב'פשט' תמצאו בין האטרקציות הבולטות: בניין הפרלמנט ההונגרי, בזיליקת אישטוון הקדוש, גשר השלשלאות, אנדרטת הנעליים, פארק החירות, הגלגל הענק, השוק המקורה, בית האופרה, כיכר הגיבורים, סיטי פארק, מרחצאות סצ’ני, גן החיות והקרקס.

בודפשט (צילום: יחצ)
בודפשט (צילום: יחצ)

אטרקציות מומלצות בבודפשט

רכבת הילדים בבודפשט - רכבת הילדים הן חלק ממערכת התחבורה הציבורית של העיר, אך הן מתנהלות בדרך ייחודית שמיועדת בעיקר לילדים ומשפחות. הן מספקות חוויה ייחודית של נסיעה ברכבת עירונית בסגנון משפחתי וקסום ומעוצבות בצורה שמתאימה לילדים, כולל עיצובים וצבעים שמובילים אותם לעולם דמיוני ומרתק. המסלולים של הרכבת עוברים בנופים ופארקים נפלאים והם מהווים חוויה מהנה ובטוחה לקטנטנים. רכבות הילדים נהנות מפופולריות והן מספקות דרך מצוינת לילדים להכיר את העיר וליהנות מהירידה ונסיעה בסגנון שלהם.

הפלגות בנהר הדנובה - שייט בנהר זו חוויה ייחודית ומרהיבה, המציעה למבקרים לחוות את העיר מזווית אחרת. זו אחת מהאטרקציות המשגעות ביותר שאפשר לחוות בעיר. הדנובה היא מהנהרות הארוכים ביותר באירופה ונותן למבקרים את ההזדמנות ליהנות מנופי העיר באור השמש וגם בחשכה כשאורות של העיר בוהקים. הנסיעה כוללת את הגשרים המפורסמים של בודפשט, הבניינים ההיסטוריים, והעיר היפהפייה שמתרפקת על שני צידי הדנובה.

האגם התרמי הגדול בעולם Hévíz - האטרקציה המשמעותית ביותר היא האגם הרפואי הייחודי וכוח הריפוי שלו. כפי שהזיכרון ההיסטורי מוכיח זאת, Hévíz היה ידוע כבר בתקופה הרומית. המים שימשו לפעילויות יומיומיות. ההשפעות המרפאות והמופלאות של האגם הושרו באגדה באותה תקופה.

תרבות הרחצה בו והאבולוציה של הטיפולים הרפואיים הייחודיים קשורים בשמו של הרוזן György Festetics, שהחל בבנייה של רחצה באגם משנת 1795. הוא הקים אתר רחצה ליד האגם, שהיה פופולרי במיוחד בקרב האיכרים המקומיים. האמבט והמים התרמיים התפרסמו מאוחר יותר, ואנשים ממקומות רחוקים שביקשו להירפא יותר ביקרו בו. 

שייט בדנובה בבודפשט (צילום: יחצ)
שייט בדנובה בבודפשט (צילום: יחצ)

ביקור בבירת התרבות האירופאית וספרן Veszprémben - עיר עם עיצוב אדריכלי יפהפה עם שוק עירוני נהדר ונהר ציבורי מקסים. העיר היא חלק מתחושה המתרחשת בארץ הונגריה בהיום הנתון, בתחום של עיר התרבות בשפע, פעילויות אמנות וכמובן, שואפת להיות בין ערים בינלאומיות שמזכה בתואר של "בירת התרבות האירופית".

במסגרת פרויקט ה"בירת התרבות האירופית", וֶספְּרֵן מתכוננת להציג את עצמה כמרכז תרבותי, אמנותי והיסטורי עם מגוון פעילויות, אירועים והופעות. העיר מתהדרת בעשורים של ירידים ופסטיבלים תרבותיים המתרחשים במהלך השנה. בנוסף, האתרים ההיסטוריים כמו הכנסיות, הטירה והשערים המסביבות מספקים חוויה תיירותית מיוחדת ומעמיקה. העיר היא יעד נהדר לאלו שרוצים להכיר את הונגריה האמיתית, ההיסטוריה, והתרבות האירופית.

בודפשט (צילום: יחצ)
בודפשט (צילום: יחצ)

יסמין קורן, מנהלת טרנובה סניף ישראל המייצגת משרדי תיירות בינלאומיים, מסבירה: "מדינות מזרח ומרכז אירופה יובילו את מגמת החזרה של ישראלים לטייל בעולם, משום שהן משלבות בין שני היבטים חשובים, מחד תמיכה גלויה בישראל לצד תחושת ביטחון ביעד. מדינות מזרח אירופה כדוגמת הונגריה מציעות חופשת חורף חלומית לזוגות ולמשפחות, עם שפע של אטרקציות ואירועי סילבסטר חגיגיים. הטיסה קצרה והתמורה מול העלות גבוהה".