מזג האוויר היווני מאוד דומה לישראל, כך שמי שמחפש מקום להתרענן מהמצב והחדשות הבלתי פוסקות, יכול למצוא מקום מרגוע לנשמה באתונה. הבירה היוונית היא היעד האורבאני המושלם לבריחה שכזו, זאת משתי סיבות. הראשונה היא שלמרות ביטולי חברות התעופה הזרות ישנן מדי יום מספר טיסות לאתונה וממנה והן עקביות, סדירות קצרות וזולות. הסיבה השנייה היא שהשבוע הקדוש לנוצרים בתקופה שבין כריסטמס וחגיגות הסילבסטר הוא אחד הקסומים באירופה.

מוכנים לזה? הטיסות ליעדים הכי אקזוטיים בעולם חוזרות לישראל
חולמים לטוס לספארי בקניה? עכשיו הדרך קצת קצרה יותר

היוונים לוקחים את חג המולד חגיגות השנה החדשה מאוד ברצינות ואתונה כולה מקושטת בעצי חג מולד ענקים, מיצגי תאורה ואורות צבעוניים בכל השדרות והכיכרות. בנוסף אפשר להנות ממסיבות רחוב, שווקי חג מולד מיוחדים והופעות חינם לקהל הפתוח בכל פינה, והכי חשוב רוב הסיכוי הוא שיהיה לכם מזג אוויר שמשי ומחייך. 

חג מולד באתונה (צילום: מלונות בראון)
חג מולד באתונה (צילום: מלונות בראון)

לא רק לאוהבי ניינטיז

חשוב לציין שתרבותית, אתונה היא כמו קפסולה שמורה בזמן, מעין עיר רטרו שחייה תמיד בסוג של עבר. ביקור באתונה יחזיר אתכם לשנות התשעים העליזות כשצעירי העיר נמצאים עמוק בשלב הפאנק והמטאל עם נטייה לגותיקה ואנרכיזם. ואם זה הקטע שלכם, אז זכיתם. רוב המשווקים של אתונה נוטים להדגיש את חשיבות הטברנות בעולם חיי הלילה והמסיבות, וגם מי שחובב מוסיקה אלקטרונית, טכנו ואפילו סלסה יכול למצוא מבחר של ברים ומסיבות ללכת אליהם. כל בר אליו תבחרו להיכנס יחזיר אתכם בזמן גם מבחינת המוסיקה וגם מבחינת המחירים.

אירועים בחורף שאסור להחמיץ

זיקוקי דינור באקרופוליס: החל משעה 21:00 אזור המדרחוב מתחת לאקרופוליס יתעורר לחיים עם מוסיקה חיה, סטים של דיג'י וגולת הכותרת: מופע זיקוקים מרהיב מעל האקרופוליס. חוויה שאסור לפספס.

כיכר סינטגמה: מסיבת הרחוב הראשית של אתונה בליל ראש השנה תתקיים בכיכר סינטגמה ושם גם תתקיים הספירה לאחור בליל הסילבסטר. ריקודים וזיקוקים יישארו לאורך כל הלילה.

סטברוס ניארכוס: אחד המקומות הפופולריים ביותר להיות באתונה בחג המולד בכלל ובערב השנה החדשה הוא הכיכר הממוקמת בשכונת ניאו פלריאו, מרחק של 20 דקות בטראם מסינטגמה. המקום הוא למעשה גג של משרדים מעוצב לעילא ובו בתקופת החורף אפשר להחליק על הקרח עד 2:00 לפנות בוקר. 

זיקוקי דינור באקרופוליס (צילום: N.Sorokin)
זיקוקי דינור באקרופוליס (צילום: N.Sorokin)

פעילויות בעיר, ומחוצה לה

בטן גב בווליגמאני: אגם ווליגמאני המקורב לחוף בשכונה היותר עשירה של אתונה. במקום כיסאות שיזוף שיאפשרו לכם לתפוס צבע גם בימים קרירים ומסעדה כיפית לרוחצים. מי האגם מגיעים ממי תהום והטמפרטורה שלהם תמיד סביב 23 מעלות. המים מכילים ריכוז גבוה של אשלגן, נתרן, ליתיום, כלור ויוד, שתורמים להחלמה ממחלות ומעניקים שלווה לגוף. במים נמצאים גם דגי ספא שישמחו לנקות את הבהונות שלכם מעור עודף. הכניסה לאתר כרוכה בתשלום של כ-8 אירו לאדם ללא הגבלת זמן. 

לוטראקי: מדובר בעיירת חוף מאוד פופולרית לתיירים מכל העולם ונמצאת מרחק של כשעה וחצי ברכב מאתונה. חוץ מהמלונות הרבים שעל חופיה היפהפיים, לוטראקי מפורסמת מאז ימי קדם במעיינות מינרלים טבעיים והטמפרטורה שלהם לכל אורך השנה היא 30 מעלות. במקום יש ספא תרמי עם אמבטיות אדים, הידרו תרפיה, סאונה ואמבטיות חימום. אם נפלתם על ימים פחות שמשיים מומלץ בחום.

מערת המלח באליניקו: המערה שוכנת על שפת הים של אתונה, קירות המערה מכוסים במלח מפקיסטן, הרצפה המחוממת היא תערובת של מלח מינרלי פולני ואפילו 70 אחוז מלח מים המלח שלנו. כך תהנו מאקלים מועיל ומרפא בסגנון ישראלי וללא בולענים. 

לוטרה: במרחק של כשעתיים צפונית לאתונה תוכלו לבקר באזור מעינות חמים טבעיים הכי שווים ביוון ואולי באירופה כולה. המקום נמצא בעיר אוויה שצפונית לאתונה, שם יש כ-20 מרכזי הידרותרפיה עם בריכות מקורות וחיצוניות, ג'קוזי, הידרו מסאג' ועוד.