סוכנות דירוג הדרכונים העולמית Henley & Partners פרסמה היום (רביעי) את מדד הדרכונים החזקים ביותר לשנת 2024. המדד חושף את מספר המדינות אליהן יוכלו בעלי דרכון מסוים להיכנס ללא ויזה.

ה-CNN קבע: 24 היעדים שאתם חייבים להגיע ב-2024
שמרו את התאריך: זה המועד בו חברות הלואוקוסט יחזרו לישראל

מהמדד עולה, כי אל המקום הראשון הגיעו לא פחות משש מדינות, ובהן צרפת, גרמניה, איטליה, ספרד, יפן וסינגפור. אזרחי כל המדינות הללו יוכלו להיכנס ללא צורך בוויזה ל-194 מדינות. למעשה, מדובר בחיזוק משמעותי של מדינות אירופה, זאת לאחר שיפן וסינגפור שלטו במקום הראשון בחמש השנים האחרונות.

אל המקום השני הגיעו פינלנד, שוודיה ודרום קוריאה עם כניסה חופשית ל-193 יעדים. אוסטריה, דנמרק, אירלנד והולנד מגיעות למקום השלישי עם 192 יעדים. בלגיה, לוקסמבורג, נורבגיה, פורטוגל ובריטניה במקום הרביעי, ויוון, מלטה ושוויץ במקום החמישי.

דרכונים זרים (צילום: שאטרסטוק)
דרכונים זרים (צילום: שאטרסטוק)

איחוד האמירויות הערביות נותרה המדינה שזינקה משמעותית הכי הרבה במדד בעשור האחרון, זאת לאחר שהיא הוסיפה לעצמה 106 יעדים ללא צורך בוויזה מאז 2014, ונמצאת השנה במקום ה-11. בתחתית הרשימה נמצאת אפגניסטן עם גישה חופשית ל-28 מדינות ללא ויזה, סוריה עם גישה ללא ויזה ל-29 מדינות, עיראק עם גישה ל-31 ופקיסטן עם גישה ל-34 מדינות.

ולסיום, ישראל ממוקמת במקום ה-21, כאשר הדרכון הישראלי יכול להיכנס ל-166 מדינות ללא צורך בוויזה. ביחס לשנה שעברה, ישראל אמנם לא עלתה מקום במדד אך נוספו לדרכון הישראלי ארבע מדינות אליהן אנו פטורים מצורך בוויזה.