איסור היריון וקורס הישרדות בג'ונגל: חברות התעופה הנוקשות בעולם
להיות דייל זה תפקיד לא פשוט, ועם גודל האחריות ישנה הכשרה רצינית בכל חברות התעופה בעולם. עם זאת, מתברר כי יש כמה חברות שמציבות דרישות הזויות למדי
יניר ברטמטוס של חברת התעופה מהאמירויות אמירייטס (צילום: יח״צ Emirates)
להיות דייל זה תפקיד לא פשוט. שירות של מאות אנשים בתוך מטוס, לחץ תמידי ושעות שעומדים על הרגליים, הופכים את התפקיד למאתגר במיוחד. מן הסתם עם גודל האחריות ישנה הכשרה רצינית בכל חברות התעופה בעולם. עם זאת, מתברר כי יש כמה חברות שמציבות דרישות הזויות למדי, ולעיתים ממש לא לגיטימיות כדי להתקבל לעבודה.
בחברת התעופה הבחריינית ממש לא עשו לדיילים חיים קלים. על פי תקנות חברת התעופה, כל הדיילים חייבים להיות בעלי סטטוס "רווק", ומי שירצה להתחתן בזמן עבודתו חייב להודיע מראש על כוונותיו, ולא פחות מכך לבקש מהחברה רשות להינשא.
מטוס של חברת ''גולף אייר'' (צילום: יח''צ)
Qatar Airways
אם הדרישות של גאלף אייר נשמעו לכם חריגות, חכו שתשמעו מה דורשים בחברת התעופה הלאומית של קטאר. כאן לא רק שצריך לבקש את אישור החברה כדי להינשא, אלא שלדיילות אסור להיכנס להיריון בזמן עבודתן, וככל שכן, הן יפוטרו. למרות שבעבר קטאר ננזפה על ידי האו"ם בתקנות המחמירות והפולשניות, החברה המשיכה בשלה.
קטאר איירוויס (צילום: רויטרס)
Air India
בחברת התעופה הלאומית של הודו רצו להציג את הפנים היפות של המדינה במטוסים, זאת מאחר והחליטו שעל כל הדיילים להיות בעלי מראה "אטרקטיבי". איך בודקים את זה? למרות שיופי הוא דבר אינדיבידואלי, באייר אינדיה ניסחו לכך הוראות מפורשות. הדרישה המרכזית בחברה הינה שכל הדיילים חייבים להיות רזים ולהגיע עד לסף העליון של המשקל התקין במדד ה-BMI. מי שחורג מהתקנות במהלך עבודתו, עלול להיות מפוטר.
מטוס של חברת אייר אינדיה (צילום: רויטרס)
Emirates
חברת התעופה הלאומית של דובאי תמיד הייתה ידועה בחוקים הנוקשים לעובדים, אבל גם כאן מי שנאלצות להיכנע לתכתיבים הן דיילות האוויר. בחברה קבעו כי אסור להן להיכנס להיריון בשלוש השנים הראשונות של העסקתן, או שהן יפוטרו.
מטוס של חברת התעופה מהאמירויות אמירייטס (צילום: יח״צ Emirates)
British Airways
ומאסיה, נעבור היישר לבריטניה. בחברת התעופה הלאומית של הממלכה החליטו כי כל הצוותים חייבים לדעת לשחות. אולי זה נשמע כמו דרישה לגיטימית, אבל זה לא נגמר כאן. הצוותים שהתקבלו היו חייבים להתאמן במהלך שירותם על מתן סיוע לנוסעים בתוך הים ונדרשו לצלול למשך 3 דקות. מה נאמר? העיקר שהם לא התרסקו.
בריטיש אירווייס (צילום: רויטרס)
LATAM Airlines
גם הם מתוכננים לגרוע מכל? חברת התעופה הברזילאית נחשבת לאחת הגדולות והמפורסמות בדרום אמריקה. למרות המוניטין ורף הבטיחות הגבוה, נראה שהחברה לא לוקחת סיכונים ומוודאת שכל הדיילים ידעו כיצד להתמודד במקרה של התרסקות. עקב תוואי השטח האופייני של דרום אמריקה, שכולל הרבה מאוד ג'ונגלים, החליטו בחברה שכל הדיילים חייבים לעבור קורס אינטנסיבי וייחודי להישרדות בג'ונגל.
LATAM Airlines, חברת התעופה לאטאם (צילום: סיוון פרג')
Thai Airways
לחברת התעופה התאילנדית יש דרישות ספציפיות למדי עבור הדיילים שמגישים מעומדות. הם חייבים להיות מתחת לגיל 24 ורווקים ללא ילדים. מסתבר כי בתאי איירווייס מאמינים שהשנתיים הראשונות של השירות הן כל כך עמוסות, עד שחיי משפחה יהיו כנראה כבר יותר מדי.
Thai Airways (צילום: REUTERS/Chaiwat Subprasom )
American Airlines
למרות שרוב החברה האמריקאית סובלת מהשמנת יתר, זה לא הפריע כנראה לאמריקן איירליינס לעשות סלקציה לחלק מהמועמדים. חברת התעופה דורשת מהדיילים להיות במשקל ובגובה מסוימים כך שיהיו רזים. בנוסף, על הדיילים להיות בכושר גופני במשך כל הזמן בו הם עובדים בחברה. לטענתם, הדרישה לשמור על גוף רזה הינה לגיטימית, שכן לעיתים הדיילים נדרשים לעבור במקומות צרים.