להיות דייל זה תפקיד לא פשוט. שירות של מאות אנשים בתוך מטוס, לחץ תמידי ושעות שעומדים על הרגליים, הופכים את התפקיד למאתגר במיוחד. מן הסתם עם גודל האחריות ישנה הכשרה רצינית בכל חברות התעופה בעולם. עם זאת, מתברר כי יש כמה חברות שמציבות דרישות הזויות למדי, ולעיתים ממש לא לגיטימיות כדי להתקבל לעבודה. 

ענקית הלואו קוסט בסערה נוספת: כל הטיסות מישראל בוטלו במפתיע | כל הפרטים
במקום השני: המדינה המוסלמית אליה טסו הישראלים תוך כדי המלחמה

Gulf Air

בחברת התעופה הבחריינית ממש לא עשו לדיילים חיים קלים. על פי תקנות חברת התעופה, כל הדיילים חייבים להיות בעלי סטטוס "רווק", ומי שירצה להתחתן בזמן עבודתו חייב להודיע מראש על כוונותיו, ולא פחות מכך לבקש מהחברה רשות להינשא. 

מטוס של חברת ''גולף אייר'' (צילום: יח''צ)
מטוס של חברת ''גולף אייר'' (צילום: יח''צ)

Qatar Airways

אם הדרישות של גאלף אייר נשמעו לכם חריגות, חכו שתשמעו מה דורשים בחברת התעופה הלאומית של קטאר. כאן לא רק שצריך לבקש את אישור החברה כדי להינשא, אלא שלדיילות אסור להיכנס להיריון בזמן עבודתן, וככל שכן, הן יפוטרו. למרות שבעבר קטאר ננזפה על ידי האו"ם בתקנות המחמירות והפולשניות, החברה המשיכה בשלה.

קטאר איירוויס (צילום: רויטרס)
קטאר איירוויס (צילום: רויטרס)

Air India

בחברת התעופה הלאומית של הודו רצו להציג את הפנים היפות של המדינה במטוסים, זאת מאחר והחליטו שעל כל הדיילים להיות בעלי מראה "אטרקטיבי". איך בודקים את זה? למרות שיופי הוא דבר אינדיבידואלי, באייר אינדיה ניסחו לכך הוראות מפורשות. הדרישה המרכזית בחברה הינה שכל הדיילים חייבים להיות רזים ולהגיע עד לסף העליון של המשקל התקין במדד ה-BMI. מי שחורג מהתקנות במהלך עבודתו, עלול להיות מפוטר.

מטוס של חברת אייר אינדיה (צילום: רויטרס)
מטוס של חברת אייר אינדיה (צילום: רויטרס)

Emirates 

חברת התעופה הלאומית של דובאי תמיד הייתה ידועה בחוקים הנוקשים לעובדים, אבל גם כאן מי שנאלצות להיכנע לתכתיבים הן דיילות האוויר. בחברה קבעו כי אסור להן להיכנס להיריון בשלוש השנים הראשונות של העסקתן, או שהן יפוטרו.

מטוס של חברת התעופה מהאמירויות אמירייטס (צילום: יח״צ Emirates)
מטוס של חברת התעופה מהאמירויות אמירייטס (צילום: יח״צ Emirates)

British Airways

ומאסיה, נעבור היישר לבריטניה. בחברת התעופה הלאומית של הממלכה החליטו כי כל הצוותים חייבים לדעת לשחות. אולי זה נשמע כמו דרישה לגיטימית, אבל זה לא נגמר כאן. הצוותים שהתקבלו היו חייבים להתאמן במהלך שירותם על מתן סיוע לנוסעים בתוך הים ונדרשו לצלול למשך 3 דקות. מה נאמר? העיקר שהם לא התרסקו.

בריטיש אירווייס (צילום: רויטרס)
בריטיש אירווייס (צילום: רויטרס)

LATAM Airlines

גם הם מתוכננים לגרוע מכל? חברת התעופה הברזילאית נחשבת לאחת הגדולות והמפורסמות בדרום אמריקה. למרות המוניטין ורף הבטיחות הגבוה, נראה שהחברה לא לוקחת סיכונים ומוודאת שכל הדיילים ידעו כיצד להתמודד במקרה של התרסקות. עקב תוואי השטח האופייני של דרום אמריקה, שכולל הרבה מאוד ג'ונגלים, החליטו בחברה שכל הדיילים חייבים לעבור קורס אינטנסיבי וייחודי להישרדות בג'ונגל.

 LATAM Airlines, חברת התעופה לאטאם (צילום: סיוון פרג')
LATAM Airlines, חברת התעופה לאטאם (צילום: סיוון פרג')

Thai Airways

לחברת התעופה התאילנדית יש דרישות ספציפיות למדי עבור הדיילים שמגישים מעומדות. הם חייבים להיות מתחת לגיל 24 ורווקים ללא ילדים. מסתבר כי בתאי איירווייס מאמינים שהשנתיים הראשונות של השירות הן כל כך עמוסות, עד שחיי משפחה יהיו כנראה כבר יותר מדי.

Thai Airways (צילום: REUTERS/Chaiwat Subprasom )
Thai Airways (צילום: REUTERS/Chaiwat Subprasom )

American Airlines

למרות שרוב החברה האמריקאית סובלת מהשמנת יתר, זה לא הפריע כנראה לאמריקן איירליינס לעשות סלקציה לחלק מהמועמדים. חברת התעופה דורשת מהדיילים להיות במשקל ובגובה מסוימים כך שיהיו רזים. בנוסף, על הדיילים להיות בכושר גופני במשך כל הזמן בו הם עובדים בחברה. לטענתם, הדרישה לשמור על גוף רזה הינה לגיטימית, שכן לעיתים הדיילים נדרשים לעבור במקומות צרים. 

אמריקן איירליינס (צילום:  REUTERS/Sarah Meyssonnier/Pool)
אמריקן איירליינס (צילום: REUTERS/Sarah Meyssonnier/Pool)