במהלך הימים האחרונים עולה כי בוצעו שני ניסיונות השתלטות על רשת הקשר של מטוסי אל על, כאשר הם עברו מעל אזור סומליה בדרכם לתאילנד. 

למרות המלחמה: חברת התעופה הזרה שתרחיב את פעילותה בישראל
ענקית הלואו קוסט בסערה נוספת: כל הטיסות מישראל בוטלו במפתיע | כל הפרטים

אותם גורמים עוינים ביצעו למעשה ניסיון לשבש את התעבורה האווירית עם הוראות שגויות בתדר, כאשר האזור עליו מדובר נמצא קרוב למרחב האווירי של תימן. 

מחברת אל על נמסר בתגובה: "רשות התעופה האזרחית המקומית של סומליה פרסמה לאחרונה עדכון לכלל חברות התעופה העולמיות באשר להפרעות צפויות בקשר ביזור זה. גם טייסי אל על עודכנו בנושא, והונחו להשתמש בדרכי תקשורת חלופיות במקרה כזה. נדגיש כי ההפרעות אינן מכוונות למטוסי חברת אל על וכי לא מדובר באירוע בטחוני. ההפרעה לא השפיעה על מהלך הטיסה התקין הודות למקצועיות הטייסים שהשתמשו בדרכי התקשורת החלופיות ואפשרו את המשך הטיסה במסלול המתוכנן".

מטוס אל על (צילום: דוברות אל על)
מטוס אל על (צילום: דוברות אל על)

סגן ראש המלל לשעבר וחוקר בכיר במכון למחקרי ביטחון לאומי, ד״ר צ׳ק פרייליך, אמר כי ״איום הסייבר על המרחב האווירי נחשב בעולם לאחד המסוכנים והוכר ככזה גם על ידי מערך הסייבר הלאומי בישראל. בנתב"ג פועלת יחידה מיוחדת להגנה מפני תקיפות סייבר במרחב האווירי. אם אכן מדובר במתקפת סייבר, זו ממש לא הפעם הראשונה. ב-2020 כשהגיעו מנהיגים מכל העולם לישראל לטקס הזיכרון ל-75 שנה לשחרור אושוויץ, נתב"ג והמטוסים של המנהיגים שהגיעו הנה הותקפו במתקפות סייבר רבות לקראת הנחיתה״.