מסקר חדש שפורסם היום (שבת) בבריטניה נבדקו למעלה מ-10 אלף טיסות במהלך השנה האחרונה, כאשר נבחנו מספר פרמטרים למדידת חברות התעופה ברחבי העולם. 

זעם על הממשלה: "ישראל מבודדת כמו צפון קוריאה, נשלם על זה ביוקר"
למרות המלחמה: חברת התעופה הזרה שתרחיב את פעילותה בישראל

במהלך הסקר נבדקו הפרמטרים עמידה בזמנים, ביטולי טיסות, מרווח במושב לרגליים, השירות של הדיילים, האוכל והשתייה במטוס, תכני הבידור שמוצגים לנוסעים וכן תמורה כספית כוללת.

מהסקר, עולה כי חברת התעופה הטובה ביותר הינה סינגפור איירליינס שקיבלה דירוג ממוצע של 83%. אחריה הגיעו חברות אמירייטס ו-JET2 הבריטית עם דירוג של 81% כל אחת. 

הגיע הזמן! רוצים ללמוד אנגלית? יש לנו הטבה מיוחדת. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

סינגפור איירליינס (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
סינגפור איירליינס (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

מנגד, אל תחתית הרשימה הגיעה חברת הלואו קוסט וויז אייר עם דירוג ממוצע של 44%. למעשה, זו השנה השנייה ברציפות אליה מגיעה חברת התעופה בסקר. בין הסיבות להגעתה למקום האחרון, ציינו בסקר תלונות רבות של נוסעים על עיכובים ושירות לקוחות לקוי, שקיבל נקודה אחת בלבד מתוך חמש. למעשה, כמעט מחצית מהמשיבים לסקר שטסו עם וויז דיווחו על עיכובים בטיסות. 

wizz air (צילום: אתר החברה)
wizz air (צילום: אתר החברה)

אם לא די בכך, גם חברת הלואו קוסט ריינאייר הגיעה אל תחתית הרשימה עם דירוג ממוצע של 46%. חברת התעופה האירית קיבלה רק נקודה אחת מתוך חמש עבור נוחות המושבים, אוכל ושתייה ושירות הלקוחות. בכל מה שקשור לפרמטר האחרון, המשיבים היו ביקורתיים במיוחד, כאשר נוסע אחד אמר שחברת התעופה "מטפלת בלקוחות בזלזול".

מטוס ריינאייר  (צילום: REUTERS/Paul Hanna//File Photo)
מטוס ריינאייר (צילום: REUTERS/Paul Hanna//File Photo)

מוויז אייר נמסר בתגובה לסקר: "איננו רואים בממצאי הדו"ח הזה כמשהו שמייצג או משקף במדויק את שירותינו היום, שכן אנחנו בין הבולטים באירופה. השקענו יותר מ-100 מיליון אירו כדי לתקן ליקוי עבר, וביצענו שיפורים משמעותיים שתוצאות הסקר הזה לא זיהו, אך נראו מנתונים וסקרים עצמאיים".

מריינאייר נמסר בתגובה: "אנו מובילים בכל מה שקשור לדיוק הטיסות עם ממוצע של 87% בשנת 2023. זאת, למרות שהדייקנות בבריטניה הושפעה קשות מאיגוד התעופה הבריטי הלא יעיל, ומהמנכ"ל הבלתי מוכשר שלה, שהמערכת שלו קרסה פעמיים השנה ובשל כך נדחו אלפי טיסות ומיליוני נוסעים ברחבי הממלכה, מה שהשפיע על כלל הטיסות ליבשת אירופה כולה".