באי הטרופי סרי לנקה, הממוקם דרומית לתת-היבשת ההודית, ממתינות לכם חוויות בלתי נשכחות. אם אתם מחפשים את השקט והשלווה של חופי האי או את פעילות האקסטרים, את הנופים הירוקים או ההמולה התוססת של העיר, את האדריכלות הקולוניאלית, או את המקדשים העתיקים, ללא ספק זהו היעד המושלם, והכל במרחק נגיעה. החל מהשנה ישנן חבילות רבות לאי וטיסה ישירה חדשה. כבר כמעט שכחנו שסרי לנקה הייתה בשנה שעברה על סף קריסה. 

"הישראלים כבר מזמינים": טירוף הקרוזים חוזר, והמחירים ברצפה
בקרוב נצטרף לסטטיסטיקה? הסעודים שברו שיא, ומצפים לאורחים נוספים

מקומית בסרי לנקה (צילום: יח''צ ספיריט)
מקומית בסרי לנקה (צילום: יח''צ ספיריט)

אז מה עושים בסרי לנקה?

דייגים שחזרו מהים, דוכנים עמוסים בדגה הטריה והעשירה שזה עתה הגיעה מהנמל, בנות הכפר הפורסות את הדגים לייבוש על החוף בשיטות המסורתיות, הם חלק מההמולה המשכרת של ריחות, קולות וצבעים בשוק הדגים המפורסם של Negombo, המשמר את אופיו המסורתי מאז ומתמיד. ביקור בו נחשב לחוויה שבה נחשפים להווי הקולינרי של האי הקסום.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

שוק הדגים של נגומב (צילום: יח''צ ספיריט)
שוק הדגים של נגומב (צילום: יח''צ ספיריט)

שמורת הטבע Wilpattu
נופי פרא אינסופיים, נמרים, פילים אסיאתים, דובים, איילים, קופים נדירים, ציפורים אקזוטיות, עדרי בפאלו ותנינים המשייטים במאגרי המים הגדולים. כל המגוון הזה הוא רק חלק מהמראות המופלאים בשמורת הטבע הגדולה והוותיקה ביותר בסרי לנקה.

שמורת הטבע Wilpattu (צילום: יח''צ ספיריט)
שמורת הטבע Wilpattu (צילום: יח''צ ספיריט)

פולונרואה
באתר הארכיאולוגי המרהיב שעל שפת האגם מוצגים מונומנטים היסטוריים ותרבותיים, ביניהם פסלי אבן קדומים לצד מקדשים יפהפיים אשר השתמרו מתקופת המאה ה- 11 ועד ימינו אנו.

פולונרואה (צילום: יח''צ ספיריט)
פולונרואה (צילום: יח''צ ספיריט)

1,200 מדרגות במעלה צוק הארי
בסיגיריה, אחת הערים העתיקות בסרי לנקה, מכילה את צוק האירה שמתנשא לגובה 200 מטרים. הוא נחשב לבין ממוקדי המשיכה המלהיבים באי ואתר מורשת עולמית של אונסק"ו. 1,200 מדרגות מובילות אל מבצר האבן שבראשו, שיש המחשיבים אותו לפלא עולם שמיני.

צוק האריה (צילום: יח''צ ספיריט)
צוק האריה (צילום: יח''צ ספיריט)

שדות תה לנצח
הדרך הציורית והמרהיבה אל האזור ההררי במרכז סרי לנקה עוברת דרך מטעי התה המזוהים עם נופיה הכפריים של סרי לנקה, מתפתלת בין רכסים הולכים ומגביהים המתכסים אט אט בערפילים, ומשקיפה אל הכפרים הקטנים של קוטפי התה ואל הטראסות הירוקות המרהיבות. מפלי רמבודה השוצפים, בהם ניתן לטבול רגליים מול היופי עוצר הנשימה, הם תחנת חובה נוספת בדרך אל ארץ התה.

שדות תה בסרי לנקה (צילום: יח''צ ספיריט)
שדות תה בסרי לנקה (צילום: יח''צ ספיריט)

חוף Weligama, סרי לנקה (צילום: יח''צ ספיריט)
חוף Weligama, סרי לנקה (צילום: יח''צ ספיריט)

היכן ישנים באי?

Tea Trail Resort האטון, סרי לנקה
הריזורט הבוטיקי היחודי מעניק הצצה לחיי האצולה האנגלית ב"היל סטיישנס" של ימי הקולוניאליזם. מלון הבונגלוס, המעוצב בסגנון אחוזות הפאר בלב המטעים, צופה אל הנופים עוצרי הנשימה של המישורים ההרריים, הטראסות ומטעי התה השופעים, הפסגות הערפיליות והירוק האינסופי, ומעניק חוויה של פאר מפנק בסגנון הראג'ות.

Tea Trail Resort (צילום: יח''צ ספיריט)
Tea Trail Resort (צילום: יח''צ ספיריט)

Serene Pavilion Hotel וואדווה, סרי לנקה
פיסת גן עדן אמיתית בהשראת אחוזות הפאר הקולוניאליות של סרי לנקה, טובלת בגנים טרופיים ומוקפת עצי קוקוס ודקל תמירים על שפת האוקיינוס ההודי. מלון היוקרה היחודי מציע חוויה תרבותית אותנטית לצד פינוקי מותרות כמו ספא מפואר, בריכות שחיה תחת צמרות הג'ונגל ומועדון כושר מאובזר. וילות האירוח מחופות העץ בהשראת העיצוב הבאלינזי, מאובזרות בכל הנדרש לנוחות ופינוק מקסימליים. בכל וילה שביל פרטי המוביל מהמרפסת אל החוף המרהיב, ולחלקן אף צמודה בריכת שחיה פרטית.

Serene Pavilion Hotel (צילום: יח''צ ספיריט)
Serene Pavilion Hotel (צילום: יח''צ ספיריט)

Heritance Kandalama קנדלמה, סרי לנקה
ישנם לא מעט מלונות המשתלבים בטבע. Kandalama, הממוקם מעל מאגר מים מרהיב בו חיים מגוון בעלי כנף אקזוטיים, הוא הטבע עצמו. צלע ההר עליו בנוי המלון מהווה למעשה את אחד מקירותיו, צמרות הג'ונגל משמשות כגגות והצמחיה הפראית מחפה את המעטפת החיצונית, בתצוגת תכלית של חיבור בין טבע לארכיטקטורה.

חדרי האירוח המרווחים, המאובזרים במיטב הפסיליטיז לנוחות ופינוק מקסימליים, משקיפים אל נופי מאגר המים. חדרי הרחצה, המחופים ויטרינות שקופות, יעניקו לכם חוויה בלתי נשכחת של רחצה בלב הג'ונגל, וביציאה מהחדר תתקבלו בקריאות שמחה של קופיפים עליזים המקפצים בין העצים. סטנדרט השירות הגבוה והמוקפד, הקולינריה המשובחת, הבריכה רחבת הידיים בלב הג'ונגל והספא המפנק, לצד הקירבה לאטרקציות מרהיבות כמו סיגיריה ודומבולה, משלימים את חווית האירוח הקסומה באחד הריזורטים היחודיים בעולם.

Heritance Kandalama (צילום: יח''צ ספיריט)
Heritance Kandalama (צילום: יח''צ ספיריט)

טלי יטיב, מייסדת ומנכ"לית "ספיריט הפקות עולם" המתמחה בחופשות ליעדים אקזוטיים ומציעה חבילות לסרי לנקה, מספרת על כמה טיפים חשובים לאי האקזוטי: "סרי לנקה נמצאת באור הזרקורים העולמי השנה בזכות בחירתה כאחד מבין 23 המקומות הטובים ביותר לטיול השנה על ידי המגזין היוקרתי פורבס בקטגוריית אירופה/אסיה ולא בכדי. הם נחשבים לאוהבי ישראל, ויש יחסים טובים בין המדינות. המקומיים הם אנשים סופר מקסימים, שירותיים ונחמדים".

"בסרי לנקה ישנם מספר פארקים לאומיים המספקים מקלט לדובים עצלנים, לנמרים וכמובן להרבה פילים", הוסיפה, "עבור אי קטן כזה (בערך בגודל של אירלנד), הגיוון כאן בולט מאוד. תוכלו לטפס על הרים מכוסי ערפל, לגלוש בחופים כסופים, לטייל בג'ונגל שופע, לראות פסי רכבת מהתקופה הקולוניאלית, מקדשים בודהיסטים בני מאות שנים, שדות תה מוריקים, דייגים על כלונסאות העוסקים במסחרם במי טורקיז - האטרקציות של סרי לנקה מגוונות ומפתות במיוחד". 

לסיום סיפרה: "אם אתם מתכננים לבקר באתרים דתיים הקפידו לארוז חולצה לבנה עם שרוולים ארוכים ומכנסיים לבנים ארוכים ע"מ לכבד את המקומיים, בנוסף, תוכלו לתפוס הופעת ריקוד מסורתית של קנדיאן שהיא גולת הכותרת, לראות גברים ונשים בלבוש מסורתי מספרים את הסיפור שלהם באמצעות ריקוד".