גם אם יש לכם ילדים קטנים וגם אם לא, אי אפשר להתעלם מקיומו של חג פורים. אז נכון, שבשל מלחמת חרבות ברזל רבים מהאירועים הגדולים בוטלו, אך השבוע מתקיימות ברחבי הארץ שלל פעילויות לכל המשפחה. זאת הזדמנות מצוינת לנצל את מזג האוויר וליהנות ממה שיש לטבע להציע, לבקר במוזיאונים, להגיע לשמורות ולאתרים ולפרגן לעסקים התיירותיים, שמנסים לחזור למעין שגרה בצל המלחמה. הנה כמה מהאירועים שמחכים לכם:

פורים באנו

ב"אנו - מוזיאון העם היהודי" מזמינים את המשפחות לקחת חלק בחוויית המשלבת ביקור בגלריית "גיבורים"  המציגה בצורה אינטראקטיבית אישים יהודים פורצי דרך, ולאחריו מסלול בשלוש הקומות של המוזיאון סביב מוצגים העוסקים בתכני פורים. בביקור תוכלו לגלות את מגילת אסתר ההיסטורית מהמאה ה-16, את גלריית ההומור היהודי ותלבושות מסקרנות. המסלול ילווה במפה מעוצבת ובה חידות משעשעות. בסוף הביקור תוכלו להתלבש ולהתאבזר בתחפושות ולהצטלם בעמדת צילום מיוחדת, או לקנח באגף האוכל של המוזאון ולהכיר מאכלים מסורתיים שיש לחג להציע.
מיועד לילדים בגיל 5 ומעלה.
מתי: 25-24 במרץ 2024, בין השעות 17:00-10:00.
אנו – מוזיאון העם היהודי, קמפוס אוניברסיטת תל אביב
מחיר כרטיס: 52 שקל.

פורים במועצה לשימור אתרים  (צילום: מיקי פורת )
פורים במועצה לשימור אתרים (צילום: מיקי פורת )

פורים מתוק בנמל תל אביב

משפחות עם ילדים מוזמנות לבילוי פורימי בנמל תל אביב בעולם מתוק במיוחד עם שער ממתקים ענק, שביל של סוכריות על מקל ובתים מתוקים. המבלים יזכו לקבלת פנים מעוגיית קוקימן ענקית ודמויות מתוקות בצורות גלידה וקאפ קייקס צבעוניים. לצד הפעלות, משחקים וריקודים, יתקיים מופע קרקס השוקולד של האחים הלהטוטנים סירקולד, מופע אקרובטי של הלהטוטנים "שוקו וניל", שלישיית "צ'ורוס מקסיקנו" וצמד הליצנים המוסיקלי "הסוכריות הקופצות" יבדרו את הקהל עם עוגת הפתעות בגובה 4 מטרים.
מתי: יום ראשון 24.3.24, בין השעות 11:00-16:00

גיבורי העל 2 בקרקס פלורנטין

קרקס פלורנטין מציג במהלך פורים 2024 Super heroes II, הפקה חדשה וכובשת לכל המשפחה, להעלאת חיוך על השפתיים, עם אמני קרקס בינלאומיים. אומני הקרקס, גיבורי העל מתגייסים להציל את העולם. המופע החדש הוא שילוב מרגש ומסעיר המחבר בין עולמות האקסטרים ויוצר חוויה גדולה ואינטראקטיבית עם הקהל. המופע משלב קטעי קרקס קרם דה לה קרם, טקסט סטירי, וידאו תלת ממדי, תאורה ואפקטים. המופע מוקדש לזכרו והנצחתו של סמ"ר שחר פרידמן שנפל בעזה במלחמת חרבות ברזל.
תאריכים בפורים הקרוב: 22.3 באוהל הקרקס פתח תקווה, בשעה 14.30, 23.3 תיאטרון סינמה סיטי ב"ש, 10.30 ו-12.30, 24.3 היכל התרבות קרית מוצקין, 10.30, 12.30, 16.00 ו-17.45, 25.3 מרכז שטיינברג חולון 10.30, 12.30 16.00 ו-17.45, 26.3 בהיכל התרבות מעלה אדומים בשעה 17.00. 
מחיר כרטיס: 55 ש"ח (ילד מגיל שנתיים חייב בכרטיס).

קרקס פלורנטין (צילום: דפנה קפלן)
קרקס פלורנטין (צילום: דפנה קפלן)

הפנינג פורים במקווה ישראל 

ביום שני ה-25.3, בשעות 13:30-10:00, יתקיים הפנינג פורים חגיגי במקווה ישראל שיכלול מופיעים של הקרקס הקווקזי, הופעה של נופיקי ומופע של שוקולוקו ומופעים של הרכבי מחול מחולון על הבמה המרכזית. בנוסף, במהלך היום יתקיימו גם סיורים מרתקים במתחם ההיסטורי הייחודי של מקווה ישראל.
הסיורים הם ללא תשלום, אורכם כשעה ויתקיימו בשעות: 11:00, 12:00, ו- 13:00. 

פורים ב-Magic Kass

תהלוכת בובות, פסטיבל תחפושות ובילוי ללא הגבלה במתקני האקסטרים של Magic Kass, פארק השעשועים המקורה הממוקם בפארק ישראל, יקיים בשני ימי החג של פורים, 24-25 במרץ. במסגרת הבילוי בפארק ובנוסף לשימוש במתקני האקסטרים, ייהנו המבקרים ממיצג של בובות אנושיות מסתובבות בדמויות ותחפושות מתחלפות, ותהלוכת בובות שתתקיים בכל שעה עגולה ברחבי הפארק. 
מחיר כניסה: 129 שקל לאדם, מחיר כרטיס משפחתי (10 כרטיסים ומעלה) 109 שקל ברכישה דרך האתר.
שעות פתיחה: 15:00- 19:30

המועצה לשימור אתרים

לרגל החג, תערוך המועצה לשימור אתרים, שלל אירועים ופעילויות באתרי מורשת ברחבי הארץ. בין האירועים: באתר נהריים בגשר תוכלו לצאת לסיור עששיות חווייתי; במוזיאון נחום גוטמן יערכו סדנת מסיכות מהג'ונגל של לובנגולו, תוך קריאה של קטעים נבחרים מהספר האהוב; בשמורת נאות קדומים תוכלו לצאת לסיור מודרך בעקבות גיבורי המגילה; בבית ביאליק בתל אביב יעניקו חיים חדשים לצעצועים ישנים בעקבות הספר "הביצה שהתחפשה" של דן פגיס. 
ימים שבת וראשון 23-24 במרץ.
פירוט מלא של כל האירועים: "אתר המועצה לשימור אתרים".

פורים בשכונות החרדיות  (צילום: מרק ניימן, לע''מ)
פורים בשכונות החרדיות (צילום: מרק ניימן, לע''מ)

פורים בשכונות החרדיות של ירושלים

תמיד עניין אתכם לראות איך חוגגים את פורים בקהילה החרדית? ביום שני יוציא יד יצחק בן צבי סיור בשכונות החרדיות וסמטאות ירושלים. בסיור יחשפו המטיילים לאווירה הייחודית ומנהגי החג המסורתיים של הקהילה החרדית, לתחפושות הייחודיות, לקריאת מגילה, סעודות פורים, משלוחי מנות, המן הרשע התלוי לעיני כל, ועוד. הסיור יעבור ברחוב החרדי, בנחלאות ובלב העיר.
מתי: ביום שני, 25.03.2024 , בין השעות: 10:00-11:30, 12:00-13:30.
מחיר: 40 שקל, דרך אתר יד יצחק בן צבי.
נקודת המפגש: בית העם ז'ראר בכר

תערוכת האשליות במוזיאון המדע ירושלים

עשרות מוצגים אינטראקטיביים יחכו לילדים ויעזרו להם להבין שעבור המוח, פורים הוא כל השנה. הילדים יצאו למסע בעקבות תפקוד המוח וינסו להבין מה יוצר את האשליה ואיך הראיה מושפעת ממה שהעין קולטת. למשל הם יוכלו לבדוק האם מספרים אכן מרחפים, איך יכול להיות שחום וכתום הם אותו הצבע בדיוק, ועוד.
מתי: פתוח ב-22.3 בין השעות: 10:00-14:00, ב-23.3 בשעות 10:00-16:00, וה-24.3 בשעות 10:00-18:00.
מחיר כניסה: 65 שקלים.

צפון

קסם במדעטק

המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל בטכניון בחיפה יערוך במהלך החג מגוון פעילויות פורימיות לכל המשפחה, כמו: המדען במסכה – מנחשים מי המדענים שמאחורי הניסויים והגילויים הכי מרתקים, פינות צילום  ותערוכת "FOOL ME" של מדע פוגש קסם, החושפת את הסודות שמורים של הקוסמים.
עוד במוזיאון, התערוכה החדשה "נוסעים בזרם", במרכזה רכב חשמלי תלוי הפוך, שמעניק מבט ייחודי ואינטראקטיבי על חלקיו הפנימיים; פארק מדע פתוח; מבוך וחדר בנייה בלגו.
מתי: בתאריכים 23-25 במרץ, בין השעות 10:00-17:00 
מחיר כניסה: 84 שקל באתר המוזיאון, לילדים עד גיל 5 הכניסה חינם.

אצל עדוש  (צילום: כרמית ארבל)
אצל עדוש (צילום: כרמית ארבל)

סדנת אפיה אצל עדוש

לכבוד החג, עדי שמואל, הלו היא "עדוש", פותחת את ביתה בקיבוץ בית העמק שבגליל המערבי, ומזמינה את המשפחות חובבות אוזני ההמן לסדנת אפייה פורימית וחווייתית. הסדנה תפתח בקבלת פנים שתרגיע את הרעב של הבוקר ותיתן בוסט של אנרגיה. בסדנה תכינו אוזני המן מתוקות, אוזני המן מלוחות, עוגיות חמאה פורימיות צבעוניות ולחמניות הפתעה. כל ילד/ה יצאו עם משלוח מנות וחוברת מתכונים.
מתי: ביום שני ה-25.3, בין השעות 10:00-13:00
מחיר: 350 שקלים להורה וילד. כל ילד נוסף 175 שקלים.
פרטים בטלפון: 072-3941119

מסכות לפורים להורים וילדים

סטודיו טלירון באבני איתן מזמין אתכם לקחת חלק בסדנת מסכות לפורים להורים וילדים. בסדנה תלמדו להכין מסיכה בסגנון וניציאני, אותה תיקחו אתכם הביתה.
מתי: יום שני 25.3.24 בשעה 10:00
מחיר: 120 שקלים להורה וילד. 80 שקלים לכל ילד נוסף במשפחה.
לפרטים והרשמה: 050-8543023 טלי

דרום

"מחפשים" את בן-גוריון

בן-גוריון מילא בחייו הבוגרים שלל של תפקידים. בין בגדיו שעדיין נמצאים בארון ביתן ב"צריף" ניתן לראות את חליפות השרד שלו, מדי צה"ל ואף את בגדי העבודה "החאקי" המזוהה איתו. במהלך החג המבקים בצריף יוכלו ללמוד על חייו ומורשתו, להיחשף לבגדיו וליצור את דמותו עם התלבושות השונות.
במתחם צריף בן-גוריון נמצא צריף המגורים המקורי, שם הכל נותר כפי שהיה במהלך 20 השנים בהם פולה ודוד בן-גוריון חיו שם. אפשר גם לבקר במבנה בית הגבס, מבנה ייחודי ובו תערוכה על ראשית היישוב בקיבוץ שדה בוקר. כמו כן, אפשר להיחשף לסגנון המנהיגות של בן-גוריון בצריף ה"מנהיגות", להתלבט יחד עם בן-גוריון בדילמות ולבדוק אותן במבחן הזמן בצריף "שולחנות אינטראקטיביים" ועוד.
ב-24-25.3, ימים ראשון-שני, ייערכו סיורים מודרכים בשעות 10:00, 12:00, 14:00 שיוקדשו לתחפושות השונות של בן גוריון במהלך חייו.
מחיר: 15 שקלים לילד, 20 שקלים למבוגר
לפרטים נוספים: https://www.ben-gurion.co.il

פורים בצריף בן גוריון  (צילום: יח''צ)
פורים בצריף בן גוריון (צילום: יח''צ)

פארק החיות  מדבריום 

להראות כמו עוף דורס, להתגנב כמו נמר ולהיטמע כמו זברה! במדבריום, פארק חיות חווייתי, חינוכי ואתגרי, שנפתח בבאר שבע, מזמינים אתכם ליהנות ממזג האוויר הנוח ולבוא לראות את בעלי החיים המדבריים . זוהי הזדמנות מצוינת ללמוד כיצד בעלי החיים משתמשים בתחפושות ותחבולות כדי להגן על עצמם, ועל הדרך לחוות את הסביבה המדברית.
הפארק פתוח בכל ימות השבוע, רכישת כרטיסים תתאפשר דרך אתר "מדבריום" בלבד
מחיר כניסה : 47-57 שקלים

פורים בנמל תל אביב (צילום: כפיר סיון)
פורים בנמל תל אביב (צילום: כפיר סיון)

קניונים ומתחמי קניות

פורים אקולוגי 

במתחם חוצות המפרץ יערכו בימים ראשון ושני פעילויות בשיתוף פעולה עם "ראש הברוש",  במטרה לשמור על כדור הארץ והסביבה. הפעילות הינה אקולוגית, חינוכית וחוויתית, המיועדת לכל המשפחה. הפעילות ללא תשלום,  בין השעות 11:00-18:00, והיא כוללת סדנא להכנת מסיכות ופינות יצירה אקולוגיות ברוח החג. בנוסף, יוצבו עמדות של פינת ציור ומתנפחים – גם  ללא עלות.

קונג פו פנדה

בעופר הקריון יקימו מתחם שיפעל בחופשת החג ויקושט בהשראת הסרט "קונג פו פנדה 4". המתחם יכלול עמדות חווייתיות המתאימות לכל המשפחה, עמדות איפור, עמדות צילום, עמדות יצירה ועוד.  המתחם פתוח לקהל הרחב  בימים ראשון ושני ה 24-25.3.2024 , בין השעות 11:00-14:00, 16:00-19:00 , בשדרה הצפונית החדשה של הקניון - כניסה חופשית ללא עלות

פסטיבל חלל פורימי

בקניון עופר חדרה ייערכו בחופשת החג את פסטיבל החלל. הפסטיבל  יכלול אירועים, מופעים ופעילויות  בנושאי חלל, לדוגמא: מתנפחי ענק בהשראת החלל, סדנאות יצירה ועבודה, בנייה של תפאורה המדמה חלל- בובות שטח של אסטרונאוטים , קיר צילום מרהיב בקונספט חלל, מאפרת פנים וגוף בהשראת החלל ועוד..  ביום שני ה 25.3.24 בשעה 17:00  תיערך הופעה של כוכב הילדים דודידו  ולאחר תחרות תחפושות נושאת פרסים.  

פורים שמח במרכזי BIG

במהלך חג הפורים אמני רחוב צבעוניים שיביאו איתם את אווירת החג, ישעשעו ויבדרו את כל הקהל הרחב. כמו כן, יחולקו משלוחי מנות מתוקים ומלאים בהפתעות לכל החוגגים. הפעילות תתקיים במהלך חג הפורים בכל מרכזי ביג ברחבי הארץ (פרט למרכזי ביג יקנעם, ירכא וקריית שמונה). הכניסה חופשית!

פורים במתחם MEEX שרונים  (צילום: יח''צ)
פורים במתחם MEEX שרונים (צילום: יח''צ)

פסטיבל כחול-לבן בקניון TLV 

קניון TLV, יקיים פסטיבל פורים כחול לבן שיכלול: עמדות מתנפחים, סדנת ג'אגלינג, מתחם יצירה, עמדת איפור, רובוט מצלם מסתובב אשר ישלח תמונות ישירות לנייד המצולמים, דמויות שטח ביניהם: ליצנים, גאגלר, חד אופן ועוד.
ימים ראשון ושני, בין התאריכים  24-25.3.24. שעות פעילות - 12:00-18:00

פורים במתחם meex שרונים

מתחם הקניות הבילוי והפנאי בהוד השרון יערוך הופעות של נס וסטילה, כפיר צפריר וליעד מאיר. בנוסף, הוקם במתחם חלל המדמה מפעל מתוקים מיוחד בו הילדים יהפכו לעובדי מפעל ליום אחד ויכינו משלוחי מנות לחיילי צה"ל. במסגרת הפעילות הילדים יקשטו משלוחי מנות ואוזני המן בעזרת קונדיטורים של המתחם ויכינו מארזים לחיילים וגם לעצמם. בסוף הפעילות יקבלו תעודה על השתתפות בפעילות התרומה לחיילי צה"ל. משלוחי המנות שיכינו במפעל יתרמו לחיילי צה"ל וישונעו על ידי המתחם לבסיסים ברחבי הארץ על מנת להמתיק לחיילים את החג.
הפעילות תתקיים בתאריכים 24-25.03, 10:00-18:00
בהרשמה מראש: 17 שקל לילד.