צעד משמעותי לחידוש הטיסות במטוסים העל-קוליים: חברת Boom Supersonic האמריקנית הודיעה בחודש שעבר שביצעה טיסת בכורה מוצלחת במטוס XB-1, המטוס העל קולי הראשון בעולם שפותח באופן עצמאי, וסולל את הדרך לחידוש הטיסות במטוסים מסוג זה, מאז שנפרדנו מהקונקורד. 

עשור לאחר שהחברה החלה את הפרויקט בשנת 2014, מנכ"ל חברת בום, בלייק שול, אמר לרשת CNN כי החלק הקשה בפיתוח הסתיים. "אני מאוד מאמין בהחזרת הטיסות המסחריות במטוסים על קוליים, בסופו של דבר הם יחזרו לנוע במסלולי ההמראה. זה לא מתרחש בן לילה, אבל החלק הקשה בבניית המטוס הוא ליצור משהו כל כך מלוטש, שיהיה בטוח להמראה ונחיתה".

גרסת האב טיפוס של XB-1 (צילום: Getty Images for Boom Technology)
גרסת האב טיפוס של XB-1 (צילום: Getty Images for Boom Technology)

טיסת הבכורה של המטוס עמדה בכל יעדי הניסוי, כולל הגעה לגובה של 7,120 רגל ומהירות של עד 238 קשר, שהם כ-273 מייל לשעה. לדברי מנכ"ל החברה,  המטוס מסוגל להגיע למהירות של מאך 1, והשאיפה שזה אכן יקרה. "אנחנו הולכים לעשות סדרה שלמה של טיסות במהלך השנה וחצי הבאות כדי לשבור את מהירות הקול בפעם הראשונה, אמר שול.

תעשיית התעופה שופעת בתקופה זו בפרויקטים לפיתוח מטוסים על-קוליים, כמו ה-X-59 של נאס"א ולוקהיד מרטין ועד המטוס שמפתחת חברת Hermeus שבסיסה באטלנטה, שחשפה השבוע את האב טיפוס שלה. שול מסביר כי שנת 2024 הולכת להיות אחת השנים הטובות ביותר של פיתוח המטוסים העל-קוליים.