הילדים בחופש כבר מתחילת השבוע ואנחנו שוברים את הראש איך למלא להם את הזמן. מחפשים אטרקציות וטיולים שימלאו את הימים ואת הנפש מבלי לרוקן את הכיס? בירושלים יש לא מעט אטרקציות תיירותיות שבדרך כלל סובבות סביב העיר העתיקה וסביב שוק מחנה יהודה, שחשוב לזכור שבחוה"מ פסח הרבה מקומות בו יהיו סגורים בגלל שלא משתלם להם להכשיר את העסק לשבוע בלבד. מה עוד אפשר לעשות בירושלים? הנה הצעה לטיול יומי שמשלב היסטוריה תרבות וטבע, שמעניקים גם תחושת גאווה ציונית לצד הרגשת חו"ל מענגת והכל במרחק נסיעה.

הגן הבוטני  (צילום: נירה רזמוביץ)
הגן הבוטני (צילום: נירה רזמוביץ)

לא משנה אם נוסעים לטיול עם הילדים או רק כזוג, חשוב לתפור את המסלול בצורה חכמה לכן תחנה ראשונה ביום הטיול בירושלים תהיה פסטיגן אביב בגן הבוטני. מדובר בגן הבוטני הגדול בישראל ובו אוסף הצמחים החיים הגדול ביותר בישראל ובמזרח התיכון. בגן גדלים למעלה מ7000 מינים וזנים של צמחים שונים מכל העולם. כדאי להיערך מראש ולהגיע מצוידים לפיקניק עצמאי בשטחי הגן היפהפיים. החוויה בגן הבוטני יכולה להיות קצרה או ארוכה, תכננו אותה לפי אהבתכם ואל תשכחו להגיע עם נעליים נוחות להליכה.
אם תגיעו בחוה"מ פסח תיהנו גם ממוסיקה חיה באווירת קרנבל, לוליינים, נסיעה ברכבת הפרחים, סיור בחלקות השונות של הגן הבוטני ובחממה הטרופית, סדנאות יצירה מהטבע (שימוקמו ברחבי הגן בכל שעה עגולה), הצגות לילדים (פעמיים ביום),  עמדות איפור פנים ועוד. תוכלו ליהנות גם מהצצה ראשונה לפגודה החדשה שתפתח בספטמבר הממוקמת בסמוך לשמורת עצי הדובדבן היפנים. אגב, הפגודה נבנתה בשיטה מסורתית ממש כמו ביפן על ידי נגרים מאסטרים שהגיעו לגן במיוחד מיפן וסיפור בנייתה מרתק (רמז- אין בה מסמר אחד!).
בחוה"מ יתקיימו סיורי פריחות מודרכים ברחבי הגן: שעות הסיורים: 10:30 12:30 14:00 (ניתן לתאם סיורי פריחות וסיורים בפגודה לאורך כל החג).
מתי: חוה"מ פסח – 24-25.4.24 בשעות 10:00-16:00
איפה: יהודה בורלא 1 ירושלים
עלות: 40 שקלים ילד/מבוגר. מפונים/כוחות הביטחון/סטודנט/מחזיק ירושלמי 28 שקלים. מנויים חינם
לפרטים נוספים: 02-6794012  ובאתר

מוזיאון ידידי ישראל  (צילום:  דויד סעד)
מוזיאון ידידי ישראל (צילום: דויד סעד)

מוזיאון ידידי ישראל

משם מומלץ לנסוע לסיור חווייתי במוזיאון ידידי ישראל בנחלת שבעה בירושלים. מרכז היסטורי חווייתי וציוני המאפשר למבקרים בו להכיר את הגיבורים והסיפורים של הלא יהודים אשר חרטו על דגלם לפעול ולסייע בהקמת מדינת ישראל, זאת באמצעות 7 מיצגי מולטימדיה אור-קוליים מרהיבים. פעילות מעשירה וגם מאוד מחזקת ומעודדת בימינו. המרכז לוקח אותך לסיור החל מסיפור התורה והארץ המובטחת, דרך החולמים הנוצרים שתמכו בציונות ומנהיגי העולם שעזרו ותרמו לבניית הארץ ועד לסיפורים מרגשים של חסידי אומות עולם. הכל קצר, תמציתי וחוויתי ומועבר בצורה אינטרקטיבית ומרעננת שיוצרת חוויה חושית מהכניסה ועד היציאה.
מוזיאון ידידי ישראל הוקם ע"י היזם והמייסד ד"ר מייק אוונס, סופר רבי מכר (ספר 1 בניו יורק טיימס שפרסם  119 ספרים) , מועמד לפרס נובל לשלום על פעילותו נגד הBDS , עיתונאי, זוכה פרסי עיתונות ופרשן אמריקאי מוכר. המוזיאון הוא רק אספקט אחד של ארגון ידיד ישראל, שדרכו פועלים רבות מאז תחילת המלחמה לטובת חיילי צה"ל, כוחות הבטחון וההצלה והתושבים המפונים מצפון ומדרום. בד בבד הקפידו במוזיאון ידידי ישראל להמשיך ולתמוך בניצולי השואה. כך שפרט לעובדה שמדובר במוזיאון יפהפה ומושקע שמעניק חוויה מרגשת, עומדים מאחוריו אנשים שנלחמים לצד ישראל גם כיום.
כמובן שבזכות המיקום המרכזי כדאי כבר לתכנן פה הפסקת צהריים או לשלב עם טיול קצר במדרחוב בן יהודה הידוע.                                        איפה: מוזיאון ידידי ישראל - יוסף ריבלין 20 נחלת שבעה ירושלים
מתי: שעות פתיחה: ראשון עד חמישי 10:00-18:00, שישי שבת – סגור
עלות: מבוגר 44 שקלים, ילד  3-18 - 33 שקלים, אזרח ותיק/חייל/כוחות הביטחון 22 שקלים. כרטיסיה משפחתית זוג + 3 ילדים - 100 שקלים   מפונים כניסה חינם בהצגת ת.ז.
לפרטים נוספים ותיאום סיורים מודרכים במוזיאון 02-5329401 ובאתר https://fozmuseum.com/he

מיצג במוזיאון ידידי ישראל (צילום: באדיבות המוזיאון)
מיצג במוזיאון ידידי ישראל (צילום: באדיבות המוזיאון)

בנייני האומה

לסיום היום מומלץ לנסוע ליהנות מחוויה חינמית ומעשירה בבנייני האומה. לרגל ציון 70 שנה למרכז הקונגרסים בנייני האומה יתקיימו לראשונה סיורים מודרכים חינמים בתוך המרכז המספרים את סיפורו של אחד ממוסדות התרבות הוותיקים בירושלים. במרכז מוצגות כ-20 תערוכות אמנות של מיטב האמנים העכשוויים והקלאסיים: ציורים, פסלים ייחודיים ותערוכות צילום מרתקות. חלק מהתערוכות הינן תערוכות קבע וחלק מתחלפות.
לצד אלו מוצג גם אתר ארכיאולוגי ששרידיו נחשפו בעת חפירת היסודות למרכז. נתגלה כי לפני כ-1900 שנים הוקם במקום בית יוצר לכלים ואביזרי בניה מחרס שהופעל על ידי הלגיון העשירי של הצבא הרומי. השרידים כוללים בריכות ומשטחים לעיבוד הטין, מתחם שבו עיצבו בעלי המלאכה את הכלים ומוצרים לסוגיהם ומערכות כבשנים.
התערוכות רבות ומגוונות ופזורות בחללים רחבי הידיים של בנייני האומה, ביניהן; שנים-עשר השבטים של מארק שאגאל, פסל האמן יעקב אגם, מוזיקה ישראלית בתצלומי ג'ראר אלון, תערוכת בתי הקולנוע של ירושלים, פסלי המתכת של האמן אורי דושי, פסלי הקיר של האמנית שולמית קופף, פסלי מתכת של האמן יוחנן הרסון, חסד אנושי בתצלומיה של עתליה כ"ץ, פסל הזכוכית "ממעמקים" של הפסלת חביבה צמח, תערוכת "בנייני האומה בתקופת מלחמת ששת הימים", תערוכת הכרזות הנוסטלגיות של קק"ל ועוד. חוויה נפלאה לכל המשפחה.
איפה: שד' שזר 1 ירושלים
מתי: חוה"מ פסח – 24-25.4.24
גיל: 2-60
עלות: חינם
לפרטים נוספים ותיאום סיור: בנייני האומה – מחלקת לקוחות – 02-6558522