עוד לא נרגענו מההודעה הדרמתית של חברת איזיג'ט בתחילת השבוע, וכבר אנחנו מתבשרים שעוד חברת תעופה הוציאה הודעה על ביטול הקו לתל אביב. 

חברת "אייר קנדה" החליטה על ביטול כל טיסותיה לישראל וממנה עד ה-2 ביוני, זאת לאחר שהייתה אמורה לחדש מחר את פעילותה בישראל. החברה החליטה לבטל את כל טיסותיה לארץ בשלב זה. 

הודעתה של חברת "אייר קנדה" מצטרפת כאמור להודעה של ענקית הלואוקוסט הבריטית, איזיג'אט על הפסקת טיסותיה לנתב"ג עד ה-27 באוקטובר. התוצאה, צמצום בהיצע המושבים בטיסות שעלולה לגרום להתייקרות מחירים. מעריכה סמנכ"לית שיווק ומכירות באיסתא, טלי נוי.

"ההודעה על הפסקת הטיסות לא הפתיעה אותי והסבירות שדווקא חברת לואו קוסט תקבל היתה מאוד גבוהה", היא הסבירה – "בשל המצב הביטחוני וחוסר הוודאות, מאוד מאוד קשה להם לעבוד ולתכנן את תקופת הקיץ. הקווים של החברה לישראל, היו על חשבון יעדים אחרים ועדיף לה לפעול ביעדים עם ודאות. אפשר להבין את השיקול של איזיג'ט".

נוי מעריכה, כי בשל השעיית הטיסות של חברת הלואוקוסט הגדולה, תהיה השפעה על היצע המושבים. "הצמצום יביא ככל הנראה להתייקרות נוספת במחירי הטיסות", הוא הוסיפה.

נוי אמרה שבתקופה הנוכחית היא ממליצה להזמין לטווח של חופשות הקיץ טיסות בחברות תעופה ישראליות. "חברות ישראליות ימשיכו לטוס בכל מצב. ראינו מה קרה השבוע כאשר חברות זרות, גם סדירות, ביטלו בימים הראשונים את הטיסות לנתב"ג. אומנם נוסעים יקבלו החזר כספי, אבל היו כאלו שהפסידו כספים, מאחר והזמינו בתי מלון או כרטיסים למופעים, ללא אפשרות ביטול, או שהיו צריכים לחפש טיסות חלופיות שהיו יקרות יותר", היא מספרת.

נוי הודיעה, כי איסתא משווקת, על רקע המציאות של חוסר הוודאות,  מוצר של טיסות זולות במחירים מעולים. "המטרה היא ליצור ודאות וביטחון אצל הלקוחות, שמזמינים חודשים מראש והמוצר שאנו מציעים, המבוסס על טיסות בחברות תעופה ישראליות, נותן מענה", היא הסבירה – "אנחנו מצויים בתקופה של חוסר ודאות וישנם ישראלים רבים שרוצים לצאת לחו"ל, אבל חוששים להזמין מראש. אני ממליצה להם להזמין דווקא עכשיו מוצר בטוח, כי ככל הנראה בתקופת הקיץ לנוכח הצמצום בהיצע המושבים, מחירי הטיסות עלולים להתייקר".