בימים של חוסר ודאות, כשמצד אחד מבצע החיסונים יצא לדרך ומצד שני רגע לפני סגר נוסף, הרגשנו שזה בדיוק הזמן לצאת לטיול מרענן, כזה שממלא את הריאות באוויר ואת הלב בחוויות. אחרי שפסלנו את הנסיעה לדובאי ולסיישל, בחרנו בעמק המעיינות שלמרגלות הגלבוע הפורח, שהוא גן עדן לחובבי הטיולים. אזור יפהפה, שופע מעיינות ונחלים, שנמצא בחלקו המזרחי של עמק יזרעאל. כמעט בכל מקום שבו תניחו את האצבע תמצאו מה לעשות ומה לראות, אך אני אוהבת למקד את הטיולים באזור קטן יחסית - כך אפשר ליהנות בלי לבלות שעות בנסיעה מנקודה לנקודה.

הפעם בחרנו להתמקד באזור קיבוץ בית אלפא, גם כי הנוף מרהיב, גם כי יש המון פעילויות ואטרקציות, ולא פחות חשוב כרגע - יש שם הרבה אפשרויות קולינריות נהדרות שחתמו לנו את הטיול באווירה הכי חו"לית שיש. בנוסף, שמחנו להכיר לא מעט עסקים מקומיים שהתאימו את עצמם לרוח התקופה ומספקים שירותים וחוויות בהתאם למגבלות הקורונה. ומה טוב יותר מליהנות, לטייל וגם לפרגן לעסקים כחול־לבן?

את הטיול בחרנו לפתוח בגן השלושה (הסחנה), כי אחרי הנסיעה מהמרכז רצינו להתרענן ולשנות אנרגיה במהירות. פרט ליופי הקסום שבו, האטרקציה המרכזית מבחינתנו הייתה הבריכה הגדולה שמימיה בטמפרטורה קבועה של כ־28 מעלות כל השנה. אחרי שדאגנו לגוף (עם המים החמים) ולנפש (עם הנוף המרהיב) דאגנו גם לקיבה - כי אתם יודעים - משפחה מאושרת היא משפחה שבעה. הזמנו מארז פיקניק של ארוחת בוקר ב"הצרפתייה הקטנה", המסעדה הידועה והאהובה מעפולה שהפכה עם השנים למוסד ולמוקד עלייה לרגל.

לשמחתנו הם יצרו מארזי פיקניק בהתאם לרוח התקופה, ואנחנו נהנינו מאוכל טעים בנוף נהדר. במארז יש פלטת גבינות בוטיק, כדורי פלאפל ביתיים (ללא גלוטן), כריך קרואסון עם גבינת שמנת וסלמון, בורקס גבינה מבצק עלים ביתי על בסיס חמאה, שקשוקה ביתית, מטבלים בעבודת יד, סלט שוק, לחמים שנאפים במקום, מאפים, עוגיות, מיץ תפוזים וגזר, והכל במחיר 250 שקלים.

ניתן להזמין בימים א’־ו’ עד שעה מראש – שזה מושלם גם לספונטניים כמונו. טלפון: 04-6526516.

ארוחה בסחנה (צילום: מיטל שרעבי)
ארוחה בסחנה (צילום: מיטל שרעבי)

אחרי שהרגענו את הרעב, נסענו למתחם האטרקציות "חוויה בגלבוע X valley". המתחם פועל בכל ימות השבוע מלבד שבת, במתכונת מיוחדת, שמאפשרת לארח קבוצות משישה ועד 50 משתתפים, ובקפסולות של 20 משתתפים לכל היותר. המקום מציע המון אטרקציות ופעילויות בטבע: מגרש פיינטבול ולייזר טאג מקצועי, טיולי ריידרים חשמליים (רכב חשמלי אישי המותאם לסיור בשטח), טיולי רייזרים וריינג׳רים במגוון מסלולי אקסטרים רטובים בקיץ ודרכי נוף מרהיבות בחורף, סדנאות שתילה, סדנאות ODT וגיבוש, סנפלינג ומגוון רחב של אפשרויות הסעדה במקום ובשטח. לצד בית הקפה יש גם חנות מתנות שמציעה מוצרים מיוחדים ומשתלה מהממת - שפתוחים גם בשבת ונמצאים בלוקיישן מושלם, הכולל אגם מהפנט, נוף של הרי הגלבוע והרגשה שאנחנו לגמרי לא בארץ. כשאתם מגיעים, קחו את הזמן לשבת, להתפנק וליהנות מהנוף שם.

מחירי פעילויות: פיינטבול: 70־150 שקלים, סיור בריידר: 135־200 שקלים, סיור ברייזר/ריינג’ר לארבעה משתתפים: 600־1,000 שקלים. טלפון: 052-7006199.

X valley (צילום: מיטל שרעבי)
X valley (צילום: מיטל שרעבי)

אחרי שפרקנו אנרגיות, נסענו לבית התה בקיבוץ בית אלפא. מבחוץ נדמה שכל קשר בין תה קסום שמזכיר לנו את הפסקת הצהריים של מלכת אנגליה לבין החספוס של מבני הקיבוץ - הוא מקרי בהחלט, אבל בשנייה שנכנסים למרכז המבקרים החדש של המותג "תה פרימיום ישראלי" מרגישים בעולם אחר. כבר לא מדובר פה רק בכוס תה חם ומפנק, אלא באומנות שלמה, תרבות וחוויית תה ייחודית, מרתקת ומעצימה לגוף ולנפש כאחד. עוד משחר ההיסטוריה כוחו של הגוף לרפא את עצמו נקשר בפלאי צמח התה. התה, המשקה המבוקש והנפוץ בעולם, הומצא בסין והתפשט לעולם כולו. שתיית תה היא אומנות של ממש, המזמנת חוויית חיבור חובק עולם דרך הרמוניה של טעמים, ניחוחות וצבעים.

במרכז המבקרים תיהנו מחוויית טעימות של מגוון סוגי התה. איך טועמים תה? מתברר שכמו בסצינת היין, יש גם טועמי תה מקצועיים. במקום תקבלו גם הרצאה על תהליך הגידול והייצור של התה ותצוגה של סוגי תה שונים וסגולותיהם (הידעתם שיש תה שמאזן את רמת הסוכר?). חוויה אינטימית ושונה לגמרי ממה שחווינו עד כה.

יש לתאם ביקור מראש, המרכז סגור בשבתות ובחגים, טלפון: 052-4200203.

בית התה בבית אלפא (צילום: מיטל שרעבי)
בית התה בבית אלפא (צילום: מיטל שרעבי)

אחרי שעברנו בחוות הסוסים בקיבוץ ונהנינו לראות איך הצוות מאכיל אותם, נסענו לאירוח כפרי בית אלפא. לא מדובר על מלון חמישה כוכבים או על צימרים, אלא פשוט על בית הארחה קיבוצי. השטח מסביב נפלא ועשיר במדשאות, ערסלים, פינות ישיבה, מתקני מנגל ועוד. בסמוך נמצא הגן היפני המרהיב ביופיו, וברחבי הקיבוץ פזורים גני שעשועים לתעסוקה עם הילדים.

מחירי החדרים: החל מ־350 שקלים על בסיס לינה בלבד בעקבות הקורונה, ללא ארוחות. טלפון: 04-6533026.

בעקבות המלצה נסענו ל"ארטישוק" - מסעדה כשרה וחלבית, ואספנו לדרך ארוחת ערב מושלמת. הפיצות הנהדרות והסלטים העשירים, שעשויים כמו שאר התפריט על טהרת התוצרת המקומית, לצד הנוף הפסטורלי של שדות העמק הם דרך מושלמת לסיים את היום הזה. המסעדה נמצאת במתחם קטן וקסום, סמוך לתחנת הדלק הסמוכה לקיבוץ בית אלפא, וניתן למצוא בה גם חנות אורגנית מהשדה, מוצרי משתלה ועוד הרבה הפתעות באמצע הדרך, כך שלצד הדינר נהנינו גם משופינג קטן.

המסעדה ממוקמת בצומת העלייה לגלבוע, בין בית אלפא לגן השלושה. לאחרונה השיקו במקום אוכל מוכן בימים חמישי ושישי, ואת התפריט המיוחד בנה שף המקום, אורי נוי.

פתוח בימים א’־ה’ – 8:00־22:00, ביום שישי – 8:00־14:30, שבת – שעה אחרי צאת השבת. טלפון: 04-9938895.

מסעדת ארטישוק (צילום: מיטל שרעבי)
מסעדת ארטישוק (צילום: מיטל שרעבי)