בכניסה לנהריה, ממש מול תחנת הרכבת, בבניין הכי גבוה של העיר, נמצא מלון הבוטיק "קאזה" (CASA). המלון, שפונה לקהל הבוגר (מגיל 18 ומעלה), הוא גן עדן לחובבי העתיקות. כך שאם בא לכם לצאת למסע בזמן ולהרגיש כאילו קפצתם לאירופה שלפני 50 שנה, בלי לוותר על כל הפינוקים העכשוויים, זה המקום בשבילכם.


המלון כולל 59 חדרים וסוויטות בסגנון וינטג'י מגניב, וכל חדר זוכה לאופי משלו עם פריטי אספנות מתקופות שונות אך עם כל הפינוקים שצריך, כולל מכונת אספרסו. מי שעומד מאחורי עיצוב הרטרו הוא לא אחר מאשר קרלוס ז'ובינו, ואפשר להרגיש את הנוכחות שלו בכל פינה במלון, החל בחללים המשותפים שמעוצבים בצבעים רומנטיים וכלה בפריטים שבחדרים.

אווירת הרטרו לא עוצרת בעיצוב, וכבר בכניסה יקבלו את פניכם העובדים, שלובשים מדים מיוחדים, שיזמינו אתכם להתרעננות בבר המהוקצע של המלון.


מאחר שהמקום רוצה לספק חוויה בוטיקית שלמה, בגג המלון יש בריכת שחייה מחוממת שממנה נשקף נוף פנורמי. לא הרחק ממנה יש חלל עם בר נוסף ושולחנות למי שרוצה נשנוש ערב קל ודרינק. חוץ מזה יש במלון ספא מצוין המציע טיפולים ועיסויים ברמה גבוהה.


כפי שהתרגלנו בתקופת הקורונה, אך מתוך רצון לשמור במלון על אווירת אינטימיות, ארוחות הבוקר מוגשות בסלסילת פיקניק לחדר בכל שעה שתבחרו. ארוחת הבוקר היא פשוט פינוק, עשירה מאוד, ומאפשרת לכם לאכול כשבא לכם ולקחת ממנה נשנושים לדרך, מאחר שהמלון הוא נקודת מוצא מצוינת לטיולים.


שדרות הגעתון 1, נהריה.
פרטים נוספים: 04-6811900

מלון הבוטיק ''קאזה''  (צילום: ענת דקל)
מלון הבוטיק ''קאזה'' (צילום: ענת דקל)


מעלים דופק


החופים הצפוניים נחשבים ליפים ביותר בארץ. הלגונות הקסומות, החול האינסופי והמרחבים הפתוחים מזמינים מבקרים לבוא להתרווח ולשכוח מצרות היום. אבל כעת, כשרביצה בחוף לא רלוונטית, אנחנו יכולים ליהנות מהנופים עוצרי הנשימה של חופי אכזיב ומהדיונות הפתוחות בדרך מעט יותר אתגרית.


לא הרחק מנהריה תמצאו את חברת טרק־ים אכזיב וטרקטורוני הצפון, שמציעים למטיילים באזור לקחת חלק בחוויית נהיגה עצמית ברכבי שטח על קו החוף שבאופק נופי ראש הנקרה. המסלולים שהם מציעים עוברים בדיונות ובשדות החקלאיים של האזור, משלבים נהיגה עצמית ברייזרים וכוללים עצירה לקפה ותצפיות.

בין היתר תוכלו לראות את גבול לבנון, רצועת החוף ורכס סולם צור - ולשמוע הסבר קצר על נקודות עניין חשובות באזור. מאחר שהמסלולים עוברים בשטחים פתוחים, כדאי מאוד להצטייד בבגדים חמים ובנעליים סגורות.


אורך המסלול: כשעה.
מחיר: 500 שקל לרייזר - עד ארבעה משתתפים.
איך מגיעים: בווייז - "טרקטורוני הצפון - אקסטרים באכזיב״.
פרטים נוספים: 04-9823671

טרקטורוני הצפון (צילום: מיטל שרעבי)
טרקטורוני הצפון (צילום: מיטל שרעבי)


יין, ערק או קפה?


בכפר מעיליא, שנמצא במרחק נסיעה קצר במושגים צפוניים, כבר עמלים על ההכנות לקראת חג המולד, והכפר, שהוא בית ליותר מ־3,200 נוצרים, נראה מקסים בתקופה זו של השנה. בשבילנו, התיירים מכל הארץ, זאת הזדמנות טובה להגיע, להכיר את האנשים המיוחדים, ולשבת לשיחה קצרה על דרינק.


יקב ג׳וליה
התחנה הראשונה שלנו נמצאת בלב מעיליא, שם מצאנו את יקב ג'וליה - יקב בוטיק קטן ואינטימי הקרוי על שם ג'וליה, רעייתו של ג'ורג' עראף. את היקב מנהלים ג'ורג', אגרונום במקצועו, ובנו ענאן, מהנדס כימיה שהחליט לעזוב את הקריירה במרכז ולהצטרף לאביו.

את היקב הקים עראף לפני כעשור, אחרי שבשנת 2009 נטע כרם ענבים ליד מטע הזיתים של המשפחה. כיום הם מתבססים על ענבים מהכרם המשפחתי ומכרמים אחרים בצפון. ביקב ניתן למצוא שלושה יינות אדומים (קברנה, מרלו, סירה), יין רוזה ויין לבן. ביקב הקטן, שמייצר 11 אלף בקבוקים בשנה, יש חדר חביות ובר. המבקרים יכולים להגיע לסיור טעימות במקום, שכולל הסבר קצר על תהליך הייצור, טעימות של שלושה־חמישה סוגי יין ונשנושי גבינות ושמן זית.


פתוח כל יום מלבד ראשון, 10:00־18:00.
מחיר: 35־50 שקלים.

יקב ג'וליה (צילום: מיטל שרעבי)
יקב ג'וליה (צילום: מיטל שרעבי)


מזקקת ערק

אחרי שהתבסמנו קלות מהיין, עברנו לתחנה הבאה: בית טבק ומזקקת ערק בניהולו של באסל קסיס. המזקקה של קסיס נמצאת במבנה עתיק ששימש בעבר כבית לגידול טבק. למבנה, שנראה מוזנח מעט במבט ראשון, יש היסטוריה מעניינת. המבנה היה בית המגורים של בני משפחת קסיס, אשר השתמשה בו גם לייבוש טבק.

משפחתו של באסל, כמו רבים מתושבי מעיליא, עסקה בחקלאות ובעיקר בגידול טבק, שהיה מקור פרנסה טוב באזור עד שנות ה־90. כיום, כאמור, טבק כבר לא גדל כאן, אך המסורת החקלאית נשמרה, והוא מנצל את הכישורים ואף שתל בשנת 2003 כרם ענבים קטן. מהענבים שהוא מגדל הוא מייצר ערק במספר רמות כוהל. בביקור אצלו תוכלו לשמוע מעט על ההיסטוריה המשפחתית ועל אופן הגידול והטיפול בטבק, לשמוע על ייצור הערק שהחל אצלו כתחביב והיום כבר מפרנס אותו, וכמובן לטעום ערק מסוגים שונים.

מחיר: 20 שקלים לסיור באורך שעה ורבע.
פרטים נוספים: 052-4246691

באסל קסיס (צילום: מיטל שרעבי)
באסל קסיס (צילום: מיטל שרעבי)


קפה "VERO" 
אם בא לכם להתאושש מכל האלכוהול, תוכלו לעשות הפסקת קפה קצרה ב-"קפה VERO". זוהי אחת מחנויות הקפה היפות ביותר שתמצאו בארץ. בחנות שהקים עלאא מתא יש מרכז מבקרים שבו ניתן להתרשם ממכונות קפה חדישות, ממטחנות וממכונות קפה עתיקות.


חובבי הקפה יוכלו לצאת לסיור של שעה, שכולל הרצאה קצרה על קפה, סרט על גידול פולי הקפה וקליית קפה חווייתית. הסיור מתאים בעיקר לקבוצות של עד עשרה אנשים, והוא עולה 300־400 שקלים, אך אם אתם מטיילים בזוג, יארחו אתכם בכיף גם ללא תשלום. אפשר לעצור שם על הדרך כדי לקנות פולי קפה, קפה טחון וגם מכונות קפה.


שני עד שישי, 8:00־17:30, שבת 8:00־15:00. בראשון סגור.

קפה ורו (צילום: מיטל שרעבי)
קפה ורו (צילום: מיטל שרעבי)


איפה אוכלים?


אם הגעתם לאזור ראש הנקרה-אכזיב ואתם מחפשים מקום מושלם לפתוח בו את הבוקר ואת הטיול שלכם באזור, קבלו המלצה: "מועדון ארוחת בוקר" במושב שבי ציון. במושב הפסטורלי, שיושב על קו החוף, שוכן ביסטרו חלבי מתוק, שמושך אליו חובבי ארוחות בוקר מכל רחבי הארץ. ב"מועדון" יש אווירה מיוחדת - מעין שילוב בין הווייב התל אביבי לאווירה המושבניקית המשוחררת.

אפשר לראות זאת בנינוחות שבה מרגישים הסועדים מצד אחד ובדיוק במנות מצד אחר. לביסטרו יש חלל מרכזי סגור וחצר מקסימה עם אווירה כיפית, שבה יושבים אנשים מכל רחבי הארץ. חלקם נראים מקומיים שקפצו לשתות את הקפה של הבוקר, חלקם אנשי עסקים שבאו לפגישה, ויש גם אסופה של מטיילים שמתרגשים (כמונו) לצלם כל מנה וליהנות מהטעמים המוכרים של המטבח הים תיכוני, שמוגש בצורה מדויקת ויפה.

מלבד ארוחת בוקר קלאסית משודרגת, התפריט כולל שלל מנות בהשראת אגן הים התיכון וסקנדינביה. בין המנות: כריך קפרזה, כריך סביח, בייגל סלמון, סלקים בטאבון אבן על יוגורט יווני, בוראטה, מאפה בלקני ערבי, פלאפל דג וארנצ'יני. אל תוותרו על המלבי שהם עושים, כי הוא בין הטובים שטעמנו.


איך מגיעים: הסירה 1, מושב שבי ציון.
לפרטים נוספים:04-6893991

מועדון ארוחת הבוקר (צילום: מיטל שרעבי)
מועדון ארוחת הבוקר (צילום: מיטל שרעבי)


ערימת בשר לקרניבורים

אם אתם אנשים של בשר, והרבה ממנו, בלב מטע בננות במושב בצת מסתתרת לה מסעדת "300 גרם". השם יכול להעיד על ההתמחות של המסעדה, אשר בראשה עומד השף איתי חסון. איתי למד והתמקצע בהכנת בשר במסעדות בחוף המזרחי של ארצות הברית. אחרי ששב מהניכר, הוא החליט להגשים חלום והקים מסעדה כשרה שכולה שיר הלל לבשר. למעשה, מה שמייחד את המסעדה הוא מנות טעימות המוגשות ברוחב לב ובמחיר הוגן.

מסעדת 300 גרם (צילום: 300 גרם)
מסעדת 300 גרם (צילום: 300 גרם)


בימים אלה, כשכל עולם המסעדנות מדבר על עליית מחירים, איתי בחר למשוך את הקהל עם ארוחת שחיתות זוגית שכוללת לחם הבית, צ'ימיצ'ורי, כמה פתיחים, בהם גם לאבנה טבעוני, קרם בצל ומלון ברוטב אסייתי, אחריהם מגיעים עראייס, סטייק אנטרקוט, צ'וריסוס עגל על כרוב כבוש וחרדל דיז'ון, ומנות עיקריות: מיקס בשרים 800 גרם אנטרקוט, סינטה, סטייק פרגית, תפוח אדמה אפוי ושעועית ירוקה. כל זה במחיר מצחיק של 199 שקלים לזוג.


איך מגיעים: מסעדת "300 גרם", בצת.
לפרטים נוספים: 072-3951758