האיים המלדיבים הם יעד ייחודי שמושך אליו תיירים מכל העולם: מזג האוויר טרופי, החול רך ולבן, הזווית הייחודית של השמש בנקודה הזאת של כדור הארץ יוצרת מים כל כך שקופים שניתן לראות דגים שוחים במים בזמן שהולכים על החוף. השילוב של חול לבן ורך וחופשה על אי בודד הופכים את המלדיבים לחופשה אקזוטית קסומה.

במלדיבים מזג אוויר טרופי, חם כל השנה. ישנה עונה רטובה ועונה יבשה - העונה היבשה היא בין ינואר למרץ, והרטובה בין מאי לנובמבר. מהנסיון שלי אפשר לטוס כל השנה למלדיבים כי גם בעונה הרטובה יש גשם לזמן קצר (בדרך כלל שעה) ואז יוצאת השמש.

המלדיביים הוא לא יעד שמתאים לאנשים שמחפשים כל היום ללכת ממקום למקום ולבקר בקניונים בתי קפה ומוזיאונים. זה יעד של להירגע ולהתחבר לטבע, לקצב איטי של חופשה ומנוחה. מבחינתי זאת החופשה המושלמת. זהו יעד מושלם למשפחות. כדאי לבחור בריזורט ידידותי לילדים עם מועדון ילדים ושירותי בייביסיטר (אם אתם מגיעים עם עגלה וודאו שהריזורט נגיש לעגלות).

אל המלדיבים מגיעים בטיסות עם קונקשנים, אין טיסות ישירות כרגע. האופציה הקצרה יחסית היא טיסות דרך האמירויות, מדובר ב-2 טיסות של 3-4 שעות בערך כל אחת, אבל הקונקשנים ארוכים. כאשר מטיילים עם ילדים, ויש בטיסות קונקשנים של 4 שעות, עדיף לבחור בטיסה עם קונקשן ארוך יותר ולקחת מלון בתוך השדה תעופה, ככה אפשר אפשר להתקלח ולישון.

המלדיבים (צילום: Sheraton Full Moon Resort & Spa)
המלדיבים (צילום: Sheraton Full Moon Resort & Spa)

מסע ארוך שכזה דורש מינימום 5-6 לילות ביעד, האידיאל לחופשה במלדיבים הוא 7 לילות (ומעלה). האיים לנופש במלדיביים הם רובם איים פרטיים של ריזורטים. האיים של התושבים המקומיים הם מוסלמים דתיים וזה אומר שצריך לכבד את הדת - אי אפשר להשתזף בבגדי ים קטנים או לשתות אלכוהול, לכן האופציה היא הריזורטים בהם אפשר ליהנות מחופשה מפנקת. לכל ריזורט אי משלו, וכל החופשה היא באותו האי של הריזורט. 

המלדיבים היא מדינה יקרה, גם האי המרכזי הוא קטן מאוד ולכן אין תוצרת מקומית הכל ביבוא. כל העובדים במלונות גרים בתוך הריזורטים ולכן יקר, אבל לא יותר יקר מישראל. כשבוחרים מלון כדאי לבחור באופציה של פנסיון מלא או הכל כלול (גם חצי פנסיון יכול להספיק אצל מבוגרים בלי ילדים). כדאי לבדוק מראש מהם מחירי האוכל במסעדות שנמצאות בריזורטים. חלק מהריזורטים נמצאים במרחק של יותר משעה טיסה מהשדה הבינלאומי. ההעברות למלונות הרחוקים עולות מאות דולרים, לכן מלון קרוב לשדה הבינלאומי מוזיל עלויות.

בטיול האחרון חיפשתי מלון שקרוב לשדה התעופה והתארחתי במלון שרתון, שנמצא כ15 דקות הפלגה בסירה מהשדה תעופה הבינלאומי. ההעברה היא בחינם לאורחי המלון (מדובר בחיסכון של מאות דולרים), בנוסף הקרבה לשדה היא אופציה מאוד נוחה. במלון ישנם חדרים על האי וחדרים על המים. עם קטגוריות שונות של מחירים, החל מ-1000 שקלים ללילה וארוחת בוקר. גם החדרים הפשוטים בקטגוריות המחיר הנמוכות מפנקים. 

המלדיבים (צילום: Sheraton Full Moon Resort & Spa)
המלדיבים (צילום: Sheraton Full Moon Resort & Spa)

יש במלון 7 מסעדות שונות ככה שלא יכול להימאס מהאוכל כי יש המון אפשרויות. בין המסעדות מסעדה סינית, מסעדה הודית, מסעדה תאילנדית, בופה בינלאומי, מסעדה עם אוכל מקומי ועוד. הריזורט ידידותי לילדים ומפעיל מועדון ילדים מצויין ללא תוספת תשלום במהלך היום לאורחי המלון ושירותי בייביסיטר בתוספת תשלום.

 רוב האטרקציות במלדיבים קשורות למים וכל ספורט ימי אפשרי מוצע במלדיבים. מתחת למים יש ממש ג׳ונגל של שוניות אלמוגים ודגים. דרך המלון הזמנו טיול שנורקלים והיה מרהיב - ראינו מאות דגים בשונית האלמוגים וגם דולפינים, כרישים, להקת חתולי ים ענקיים וצב ים.

ועוד אטרקציה מרגשת שתורמת לסביבה - אימוץ אלמוג. שוניות האלמוגים נפגעו בשנים האחרונות בגלל נזקי מזג האוויר. ישנו ארגון שלקח על עצמו את שיקום השוניות, ניתן לאמץ אלמוג- כלומר מחברים שברי אלמוגים על מסגרת, שנשתלת בתוך הים, עם הזמן השברים יגדלו להפוך לחלק משונית אלמוגים חדשה. מי שנרשם לפרוייקט מקבל עדכונים לחשבון המייל שלו על האלמוג שהוא שתל.