עוד רגע אנחנו מתקרבים לחג שבועות, ואחריו נזכה לעוד זמן קצר של שקט לפני שהילדים ייצאו לחופשה ממסגרות החינוך. הזמן הזה, בין שבועות לחופש הגדול, מאפשר לזוגות רבים לנצל את המומנטום לחופשה אינטימית נטולת רעשים. אם אתם זוג ללא ילדים, הורים שרוצים לבלות זמן לבד או סתם שתי חברות או חברים, הפתרון המושלם הוא לבחור בחופשה במקום "למבוגרים בלבד".

בשנים האחרונות אנחנו מגלים עוד ועוד בתי מלון קטנים שפונים לקהל הבוגר ולא מאפשרים כניסה של ילדים קטנים. אחד מהם הוא מלון הבוטיק והספא "אדמונד", שנמצא בפתחה של המושבה הציורית ראש פינה, ואליו תוכלו להיכנס רק לאחר שמלאו לכם 14. המלון למעשה מאפשר למטיילים ליהנות מחופשה מוקפדת באחד האזורים המתוירים והיפים במדינה - הגליל העליון, ללא ההמולה המתלווה לחופשה משפחתית.

בתקופה זו של השנה, כשהקיץ כבר בפתח ומזג האוויר נהדר לרביצה בבריכה או לטיולי מים קצרים, תוכלו לקחת ברייק מהחיים ולהתפנק במרחבי המלון, בשבילים של ראש פינה העתיקה, במשעולי הטבע המוריקים, בשמורות הקרובות, בנחלים הזורמים או באחד היקבים באזור.
במלון "אדמונד" תמצאו 66 חדרים מעוצבים ומוארים, שלרובם מרפסות קטנות ואינטימיות. כבר בכניסה למלון אפשר להרגיש שמדובר במקום שמציע חוויית אירוח ברמה גבוהה, שמתבטאת בחללים הרחבים והמעוצבים ובשקט המופתי.

במלון יש המון חללים אינטימיים שאפשר לשבת בהם לשיחה שקטה, יש בר חמוד שלידו מתקיימים ערבי מוזיקה נעימים. מבנה המלון מקיף בריכה עם מים מחוממים בכל השנה וג'קוזי גדול. בסמוך לבריכה יש ספא מפנק עם חדרי טיפולים, חדר כושר, סאונה רטובה וסאונה יבשה. הספא נחשב לאחד הטובים באזור, בזכות צוות של מטפלים מיומן ותיק.

"אדמונד" פועל על בסיס לינה וחצי פנסיון, כך שאם אתם לנים שם, לא תצטרכו לצאת מהמלון ולבזבז עוד כסף על החופשה. את הארוחות (בוקר וערב) הם מציעים במסעדת "ויקטוריה" - מסעדת המלון שצופה אל הבריכה ומציעה תפריט אקלקטי שמבוסס על חומרי גלם טריים מהגליל.

ארוחת הבוקר במלון מבוססת על תפריט ישראלי קלאסי: המון גבינות ממחלבת "בת הרים" המצוינת שבמלכיה; לחם מעשה ידיו של גל לוי, אופה ממאפיית "אנשי הלחם" בקיבוץ מורן; מיצי פירות שנסחטים בכל בוקר, מגוון סלטים, דגים מלוחים, עמדת חביתות ומתוקים.

בסמוך למסעדה יש חדר יין אינטימי, שבו מתקיימות בכל ערב סדנאות יין. אם פספסתם את הסדנה, תוכלו לספק את תאוות האלכוהול ב"לורנס בר" - בר המלון המעוצב.

המחירים למאי־יוני: אמצע השבוע: החל מ־1,500 שקלים, סופ"ש – החל מ־1,750 שקלים.
טיפולים בספא: החל מ־290 שקלים.
דרך הגליל 35, ראש פינה.
לפרטים נוספים: 9064555 - 04
www.edmond-hotel.co.il

בריכת מלון אדמונד (צילום: אורי אקרמן)
בריכת מלון אדמונד (צילום: אורי אקרמן)


יקב בוטיק "בזלת הגולן"

אף טיול בגולן לא יהיה מושלם בלי טעימה מהיינות המקומיים. אזור הגולן והאדמה העשירה שלו הם מצע פורה לגידול גפנים, מה שהוביל לפריחה של יקבי בוטיק בגדלים שונים. אחד הגדולים והמצליחים בהם הוא יקב בזלת הגולן הוותיק שיושב בקדמת צבי. את היקב הקים יואב לוי, שעבר לגולן אי־אז בשנות ה־80. יואב נחשב לאחד מחלוצי היין באזור ולמעשה פתח את יקב הבוטיק הראשון באזור. ליקב בזלת הגולן יש 100 דונם של כרמי ענבים בגובה 900 מטר מעל פני הים, שם הם מגדלים ענבי קברנה סוביניון, מרלו ושרדונה. מהענבים הם מייצרים כ־80 אלף בקבוקים בשנה. 

במרכז המבקרים של היקב, שכולל מרתף יינות וחצר מדהימה שצופה אל הנוף הפתוח, אפשר לעשות סיור טעימות שכולל הסבר על תהליך ייצור היין וצפייה בסרט קצר, או פשוט לשבת על בקבוק ונשנושים ולשכוח לכמה שעות מהעולם.

מסלול טעימות שבו תוכלו לטעום שני יינות אדומים ואחד לבן, יעלה לכם 50 שקלים. אם אתם רוצים לוותר על חוויית הטעימות ופשוט להתרווח עם כוס או בקבוק יין טוב, תוכלו לעשות זאת בכיף, כי ליקב יש תפריט יינות עשיר ולצדו תפריט אוכל שכולל פלטת גבינות, פלטת ירקות, דג פורל מעושן ועוד.

פתוח בימים ראשון־שבת בשעות 10:00־18:00.
מושב קדמת צבי.
לפרטים נוספים: 6965010 - 04 
www.bazelet-hagolan.com

יקב בזלת הגולן (צילום: מיטל שרעבי)
יקב בזלת הגולן (צילום: מיטל שרעבי)

חורבת ירדה ועין ירדה

בסמוך למושב משמר הירדן מסתתר לו אתר ארכיאולוגי עם נוף מקסים: חורבת ירדה. בירדה תוכלו לראות שרידים של בית אחוזה שנבנה במאה ה־19 ואנדרטה לזכר לוחמי חטיבת כרמלי שנפלו במקום בקרב מול הצבא הסורי במלחמת העצמאות.

בחורבה כיום ניתן לראות את המעטפת של המבנה העתיק שבמרכזו חצר גדולה ובה באר מים. החוקרים מאמינים שהמבנה הוא חלק מיישוב שהיה באזור בתקופה הרומית, מאחר שנמצאו בו מטבעות וכלי חרס. ליד המבנה תוכלו להתרשם מהנוף הפתוח והירוק ולראות את האנדרטה לזכר 48 הלוחמים שנפלו בקרב המדובר.

אם סיימתם ליהנות מהתצפית המרהיבה על הגולן, תוכלו להשאיר את הרכב בחניה ולחזור בחזרה ברגל אל צומת הדרכים (הדרך קצרה), שם תרדו עם שביל העפר שמוביל אל עין ירדה. אומנם לא רואים את היעד, אך נספר לכם שהשביל הקצר והתלול מגיע אל חורשת אקליפטוסים שנמצאת ממש על גדות נחל מחניים. כבר בפסיעות הראשונות אל החורשה תוכלו ליהנות מהבדל הטמפרטורות ולשמוע את פכפוך המים.

תוכלו לראות את פלג המים הצלול, את הפינות החבויות שבהן מתבודדים להם זוגות צעירים או את הפריסה המושקעת של החבר'ה שעוצרים שם ליהנות מהצל והזרימה. בינות העצים מסתתר גם ספסל עץ שמאפשר להתרווח בכיף מול אוצרות הטבע. הספסל הזה הוצב לזכרו של עמרי להד, כחלק מפינת הנצחה. עמרי היה מטייל צעיר שמת מהכשת נחש במהלך טיול בקולומביה.

מצומת מחניים פונים לכביש 91 (בכיוון גשר בנות יעקב), פונים שמאלה לפני מושב משמר הירדן אל דרך שעוברת בין מטעים. אחרי 800 מטרים תגיעו אל צומת דרכים, שבו תוכלו להמשיך ישר אל חניית חורבת ירדה או שמאלה לעין ירדה. הירידה לעין ירדה לא מתאימה לרכב פרטי, כך שבשלב זה תצטרכו לרדת ברגל.

עין ירדה (צילום: מיטל שרעבי)
עין ירדה (צילום: מיטל שרעבי)

חורבת ירדה (צילום: מיטל שרעבי)
חורבת ירדה (צילום: מיטל שרעבי)

הפתעה רטובה

הרבה מטיילים מבקרים בעונה זו של השנה באטרקציות על נהר הירדן, אך לא הרבה מכירים את הפינות הנסתרות שלאורכו. אם בא לכם ליהנות ממים צוננים בלי לפגוש את כל עם ישראל, תוכלו לעצור לטבילה קצרה בחמאם בנות יעקב. בריכת המים הקרירה נמצאת בסמוך למתחם רפטינג נהר הירדן, לא רחוק מגשר בנות יעקב. הבריכה שנמצאת בתוך באר עתיקה מאפשרת למטיילים באזור ליהנות ממים צלולים, שקט מופתי וצל של עץ תאנה גדול. כמו הרבה אתרים בארץ, גם לבאר הוצמדו סיפורים ומעשיות רבות, אחת מהן מתארת את הבאר כמוקד שבו רחצו בנות יעקב.
בווייז: "חמאם בנות יעקב".

חמאם בנות יעקב (צילום: מיטל שרעבי)
חמאם בנות יעקב (צילום: מיטל שרעבי)