בריטניה היא אחד מיעדי התיירות הפופולריים בעולם, ויש בה מקומות רבים המושכים מדי שנה מיליוני תיירים. על לונדון מיותר להרחיב, ורבים גם נוסעים לליברפול ולמנצ'סטר בעקבות הביטלס או הכדורגל, ולאתר סטונהנג' המפורסם. אך יש בממלכה גם מקומות פחות מוכרים ומתוירים, שכדאי מאוד לשכור רכב או לנסוע מלונדון ברכבת, ולבקר בהם.

הקוטסוולדס

אזור הקוסטוולדס נמצא במחוז גולסטרשייר שבדרום-מערב אנגליה, והוא אחת מפנינות החמד של האי: רצועה כפרית ירוקה, שמעניקה תזכורת קסומה מאנגליה הישנה, זו שלפני התיעוש הנרחב, שעליה קראנו בספרים. העיר המרכזית באזור היא צ'לטנהאם, הידועה בבתי המרחצאות ובמרוצי הסוסים שלה, אך עיקר העניין והיופי נמצא בכפרים הקטנים.

הקוטסוולדס (צילום: אורי מינץ)
הקוטסוולדס (צילום: אורי מינץ)

שניים מהם נקראים "Upper Slaughter" ו-"Lower Slaughter", שאין אלא לתרגם כ"טבח עליון" ו"טבח תחתון". על אף השם המאיים, מדובר בשני כפרים ירוקים וציוריים.

Upper Slaughter (צילום: אורי מינץ)
Upper Slaughter (צילום: אורי מינץ)

מוקד נוסף שלא כדאי לפספס הוא הכפר Bourton-on-the-Water, כפר קסום נוסף שבמרכזו, כמשתמע משמו, נהר ועליו גשרים בצורת משולש ייחודית. מעריצי להקת הקינקס, כמוני, יכולים לראות כאן שירים כמו Village Green או Sitting by the Riverside כאילו קמים לתחייה.

Bourton-on-the-Water (צילום: אורי מינץ)
Bourton-on-the-Water (צילום: אורי מינץ)

לפרטים: https://www.cotswolds.com/

יורק

מחוז יורקשייר נחשב לאחד היפים באנגליה, והעיר היפה ביותר בו היא יורק, עיר עתיקה שמבנים רבים בה השתמרו מאז ימי הביניים. האטרקציה המרכזית ביורק היא הקתדרלה המרשימה, ששופצה בשנים האחרונות, אך מלבדה מומלץ להסתובב ברחובות העיר ולהתרשם מהבנייה הכל כך ייחודית.

יורק (צילום: צילום מסך יוטיוב)
יורק (צילום: צילום מסך יוטיוב)

אטרקציה נוספת בעיר היא מוזיאון הרכבות הלאומי הבריטי. רכבות הקיטור הן סמל של ממש בבריטניה, סמל לתקופה בה השמש לא שקעה באימפריה הבריטית. כאן ניתן לחוש אותן בגודל טבעי.

קתדרלת יורק (צילום: ויקיפדיה)
קתדרלת יורק (צילום: ויקיפדיה)

סנודוניה

הפארק הלאומי סנודוניה הוא ככל הנראה האטרקציה התיירותית המרכזית של ויילס. הוא נמצא סביב הר סנודון היפהפה, אשר אל פסגתו ניתן להגיע ברכבת מיוחדת. גם אם מוותרים על הנסיעה, גם מלמטה ניתן לראות אותו ולהתרשם.

סנודוניה (צילום: אורי מינץ)
סנודוניה (צילום: אורי מינץ)

לא רחוק משם נמצא הכפר Betws-y-Coed (למקומות בוויילס יש שמות שנראים כאילו מישהו הקליד בשפה אחרת ושכח ללחוץ קאפס לוק), שבו נמצאים מפלי סוואלו המרשימים.

מפלי סוואלו (צילום: אורי מינץ)
מפלי סוואלו (צילום: אורי מינץ)

לפרטים: https://snowdonia.gov.wales/

ההיילנדס הסקוטים

האזור היפה ביותר בסקוטלנד הוא אזור ההיילנדס רצוף ההרים והאגמים. כולם מכירים את לוך נס, האגם בו על פי האגדה רובצת המפלצת המפורסמת, אך מסביב לו נמצאים אתרים לא פחות מרהיבים: הר בן נוויס - ההר הגבוה ביותר בבריטניה, לוך לומונד, והעיירה הציורית פורט וויליאם, שבה ניתן לשכור חדר מלון עם נוף היישר אל אגם לינהה.

לוך לומונד (צילום: ויקיפדיה)
לוך לומונד (צילום: ויקיפדיה)