פדרציית רוכבי האופניים האירופית (ECF) הכריזה כי העיר הטורקית איזמיר, הידועה בקו החוף היפה ומסלולי הרכיבה הרבים שלה, תארח את הוועידה האירופית השנתית לתיירות אופניים "EuroVelo & Cycling Tourism" בתאריכים 11-13 באוקטובר 2023. אירוע זה, המתקיים מאז 2012 בכל שנה במדינה אחרת ומטרתו קידום ופיתוח ה-EuroVelo (רשת מסלולי האופניים האירופית), יתקיים לראשונה בטורקיה ויפגיש את כל השחקנים בתעשיית תיירות האופניים האירופית.

הכנס השנה יאורגן על ידי משרד התרבות והתיירות של טורקיה, הסוכנות לקידום ופיתוח התיירות בטורקיה (TGA), והתאחדות רוכבי האופניים האירופית (ECF), בשיתוף עם עיריית איזמיר. EuroVelo 8, שמתחיל במחוז אנדלוסיה בספרד, מחבר את חופי הים התיכון של צרפת, איטליה וחצי האי הבלקני לטורקיה דרך מסלול הכולל את הערים: דיקילי, ברגמה, אליאגה, פוסה, איזמיר, בליקליובה, אלאצ'י, צ'ימק סי, וצ'אקוק. יש לציין כי ישנם שני אתרי מורשת אייקוניים של אונסק"ו (אפזוס ופרגמון) בחלק של איזמיר במסלול הים התיכון של ה-EuroVelo.

כנס EuroVelo & Cycling Tourism 2023, שנושא "רכיבה על אופניים: פרספקטיבה חדשה על מורשת", יעסוק בעתיד תיירות הרכיבה ועל דרכי התנסות, שימור וקידום המורשת של התחום. תוכנית הכנס מורכבת ממפגשים, סדנאות ואירועים חברתיים שיספקו תובנות לגבי רשתות שבילי אופניים ותיירות רכיבה, יקדמו שיטות עבודה מומלצות בתיירות רכיבה ויתמכו בחילופי מידע בין בעלי עניין. הכנס, שצפוי להציג ולהגביר את המודעות לתרבות הרכיבה והתיירות בטורקיה, מתיישב ישירות עם ההתמקדות של טורקיה בתיירות בת קיימא.

מסלולי האופניים באיזמיר (צילום: יחצ)
מסלולי האופניים באיזמיר (צילום: יחצ)

מסלולי הרכיבה של טורקיה אינם מוגבלים לאיזמיר. המדינה מציעה פוטנציאל תיירותי אופניים ייחודי במיקומה הגיאוגרפי הייחודי והמצגות ההיסטוריות שלה. לטורקיה יש אינספור מסלולים שנוצרו במיוחד עבור מבקרים שרוצים לחקור את המורשת התרבותית של המדינה ואת הטבע הבלתי נגוע, ומרכזי תיירות אלטרנטיביים על הדוושות.

מסלול היערות הצדדיים של אירופה, שנוצר עבור רוכבי אופניים באיסטנבול; המסלולים Köyceğiz - Ortaca - Dalaman, המיועדים ל-MTB, גראבל ואופניים חשמליים במוגלה (Muğla) גן העדן התיירותי של טורקיה; דרך הליקיאנית - Maden Beach ברובע קמר באנטליה; ומסלול המוזיאון הפתוח של עמק גוברצ'ינליק - Göreme, המשלב את היופי הטבעי עוצר הנשימה של קפדוקיה עם אחד מהמרכזים ההיסטוריים החשובים ביותר של האזור, הם בין האלטרנטיבות האקזוטיות שטורקיה מציעה למבקרים.