שוק של עשרות מיליונים: מי ינהל את טרקליני נתב"ג החדשים?

רשות שדות התעופה מפרסמת מכרז חדשני להפעלת חמשת טרקליני האירוח בטרמינל 3. לראשונה יתאפשר פיצול בין שני מפעילים, במטרה להגביר תחרות ולשפר שירות. המחזור השנתי: למעלה מ-60 מיליון שקלים

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
התפריט החדש של אל על בטרקלין המלך דוד
התפריט החדש של אל על בטרקלין המלך דוד | צילום: אנטולי מיכאל
2
גלריה

רשות שדות התעופה יוצאת למהלך חדשני בתחום טרקליני האירוח בנתב"ג: לראשונה מאז הקמת טרמינל 3, יתאפשר פיצול הפעלת הטרקלינים בין שני זכיינים שונים, במקום זכיין בודד כפי שהיה עד כה.

המכרז החדש, שפורסם לקראת סיום תקופת ההתקשרות עם המפעילים הנוכחיים - רשת מלונות דן וחברת קיו.אי.אס - מציע הפעלה של חמישה טרקלינים בשני מתחמים נפרדים. ההסכם יהיה לתקופה של שש שנים, עם אופציה להארכה ב-36 חודשים נוספים.

הטרקלינים ישמשו את נוסעי מחלקה הראשונה ונוסעי מחלקות העסקים של חברות התעופה, חברי מועדוני לקוחות שהחברות בהם מקנה כניסה לטרקלין וכן יאפשרו כניסה בתשלום לכל יתר הנוסעים.

"המהלך נועד להגביר את התחרות ולהעניק גמישות תפעולית רבה יותר", מסבירים ברשות שדות התעופה. "הזוכה בעל ההצעה הכספית הגבוהה ביותר יקבל זכות ראשונים לבחירת המתחם המועדף עליו".

נתב''ג
נתב''ג | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שוק בצמיחה מואצת

נתוני השוק העולמי של טרקליני תעופה מצביעים על צמיחה משמעותית: מהכנסות של 4.21 מיליארד דולר ב-2024, צפוי השוק להגיע ל-9.44 מיליארד דולר ב-2029. בנתב"ג בלבד עמד המחזור על יותר מ-60 מיליון שקלים ב-2023, עד פרוץ מלחמת חרבות ברזל.

המכרז פתוח למגוון רחב של מתמודדים, כולל רשתות בתי מלון מקומיות ובינלאומיות, חברות תעופה וגופים נוספים בעלי ניסיון בתחום. הטרקלינים החדשים צפויים להיפתח במאי 2025.

הזוכים במכרז יידרשו להפעיל מערך שירותים מקיף הכולל כיבוד טרי, שירותי משרד ותקשורת, וחדרי ישיבות לפגישות עסקיות. בנוסף, תינתן אפשרות להקצות עד 50% משטח הטרקלינים לשימוש בלעדי של חברות תעופה ספציפיות.

הטרקלינים ישרתו נוסעי מחלקה ראשונה ועסקים, חברי מועדוני לקוחות, ויהיו פתוחים בתשלום גם לכלל הנוסעים.

תגיות:
דיוטי פרי
/
נתב"ג
/
טיסות
/
תיירות
/
רשת מלונות דן
/
מחלקה ראשונה
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף