מה רואים הטייסים כשאתם לא רואים כלום? כך מתבצעות טיסות בחושך מוחלט

טיסות רבות מתבצעות דווקא בלילה ונראות מפחידות. אבל לטייסים זה חלק בלתי נפרד מהעבודה. איך הם מצליחים להמריא ולנחות בחושך מוחלט או בשמים מעוננים כשהאופק אינו נראה? הנה כל ההסברים

ד"ר איתי גל צילום: מעריב אונליין
טיסה בחושך. בטוחה וחלק משגרת הטייסים
טיסה בחושך. בטוחה וחלק משגרת הטייסים | צילום: שאטרסטוק
4
גלריה

לטוס בגובה של עשרות אלפי רגלים, כשמסביב רק חושך מוחלט או עננים עבים, עשוי להיראות כמו משימה בלתי אפשרית. אבל עבור טייסים מיומנים, מדובר באתגר יומיומי שבו הם נשענים על הכשרתם המתקדמת, על הבנה עמוקה של עקרונות הטיסה, ועל מערכת מכשירים מתקדמת שמבטיחה שהטיסה תתבצע בבטחה. כיצד טייסים יודעים לטוס בתנאים כאלה, ומה הופך טיסות כאלה לכל כך בטוחות? הנה הצצה אל מאחורי הקלעים.

מגדל פיקוח. הנחיות מדוייקות בכל שלב
מגדל פיקוח. הנחיות מדוייקות בכל שלב | צילום: שאטרסטוק
קוקפיט. מערכות ניווט משוכללות
קוקפיט. מערכות ניווט משוכללות | צילום: שאטרסטוק
מערכת ILS. ניווט לנחיתה בחשיכה מוחלטת
מערכת ILS. ניווט לנחיתה בחשיכה מוחלטת | צילום: שאטרסטוק

בנחיתה, מערכת ה-ILS  מכוונת את המטוס למסלול הנחיתה בעזרת אותות רדיו מדויקים, והטייסים נעזרים גם במערכת הטייס האוטומטי בשלביה המורכבים של הגישה לנחיתה.

מעבר למכשירים המתקדמים, קשר עם מגדלי הפיקוח לאורך המסלול הוא קריטי לטיסות בתנאי ראות מוגבלת. מגדלי הפיקוח מספקים לטייסים הנחיות מדויקות בכל שלב, כמו מידע על תנאי מזג האוויר, תנועת המטוסים באזור, והמסלולים הבטוחים ביותר. במהלך הטיסה, כל מעבר בין אזורי פיקוח מתבצע בתיאום מלא עם מגדלי פיקוח נוספים, המוודאים שהמטוס שומר על המסלול הבטוח.

טיסה בחושך או בעננים אינה מסוכנת יותר מטיסה ביום בהיר, וזאת בזכות המכשור המתקדם, המיומנות הגבוהה של הטייסים, ותמיכת מגדלי הפיקוח. עבור הנוסעים, זו תזכורת לכוחם של הטכנולוגיה והמקצועיות בתעופה המודרנית, שמבטיחות טיסות בטוחות גם בתנאים הקשים ביותר.

תגיות:
תעופה
/
טיסה
/
תיירות
/
טייסים
/
טיסת לילה
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף