לרגל יום הזיכרון הבינלאומי לשואה ולציון 80 שנה לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ, חברת אל על והקרן לרווחת נפגעי השואה משיקות קמפיין חברתי משותף תחת המסר "זוהי קריאה אחרונה לסייע לניצולי שואה".
המציאות העגומה מאחורי היוזמה מדברת בעד עצמה: מתוך כ-124,000 ניצולי שואה החיים כיום בישראל, כרבע מתקיימים מקצבת זקנה והבטחת הכנסה מינימלית בלבד, מה שמותיר אותם במצב של עוני ומצוקה.
במרכז הקמפיין עומד סרטון מרגש המציג את יעקב העליון, ניצול שואה יליד 1933 שעלה מיוון והיה בעברו דייל קרקע מצטיין באל על. בסרטון נראה יעקב יושב לבדו בשדה התעופה, כשברקע נשמעת הכריזה המוכרת "זוהי קריאה אחרונה לטיסה...". דיילת מהחוליה המיוחדת של אל על לסיוע לנוסעים נעזרים ניגשת לסייע לו, והחיוך שעולה על פניו מספר את הסיפור כולו.
הקמפיין, שיופץ בפלטפורמות הדיגיטליות של אל על, במערכת הבידור במטוסים, בטרקלין המלך דוד וברחבי נתב"ג, מבוסס על המונח התעופתי "קריאה אחרונה" - אך הפעם במשמעות שונה לחלוטין. "זו אינה קריאה אחרונה לטיסה, אלא קריאה אחרונה להזדמנות לסייע לניצולי השואה לחיות בכבוד", מסבירים בקרן לרווחת נפגעי השואה, שפועלת מזה 30 שנה למען רווחת הניצולים.