בשורה לאילתים? המתווה החדש של ארקיע להגדלת הטיסות מטרמינל 1

המתווה שגובש בשיתוף עיריית אילת כולל לוח טיסות קבוע ומורחב מטרמינל 1, והוא ישים לביצוע כבר מתחילת מאי, אך מחייב הסכמה של משרד התחבורה ורש"ת להפסיק את פיצול פעילות החברה בין הטרמינלים

מיטל שרעבי צילום: פרטי
אילת
אילת | צילום: איתמר גרינברג
3
גלריה

בעוד משבר התחבורה האווירית לאילת מעמיק ומקשה על תושבי העיר ועל תיירות הפנים, חברת ארקיע יוצאת ביוזמה להצלת המצב. מנכ"ל החברה, עוז ברלוביץ', פנה לאחרונה לשרת התחבורה מירי רגב ולראש עיריית אילת אלי לנקרי עם מתווה מפורט לפתרון מצוקת הטיסות לעיר הדרומית.

התכנית שהוצגה, אשר גובשה בשיתוף פעולה עם עיריית אילת, כוללת לוח טיסות ייעודי, מסודר וקבוע שנבנה בהתאם לצרכי העיר ותושביה. המתווה מציע מענה רחב לאורך כל שעות היום, הן עבור תושבי העיר והן עבור המבקרים בה.

מנכ''ל ארקיע עוז ברלוביץ'
מנכ''ל ארקיע עוז ברלוביץ' | צילום: שי יחזקאל

התנאי המרכזי למימוש התכנית הוא אישור ממשרד התחבורה לארקיע להפעיל את כל טיסותיה מטרמינל 1 בנמל התעופה בן-גוריון, ולהפסיק את המתכונת הנוכחית הכוללת פעילות מפוצלת בין טרמינלים 1 ו-3. לפי הערכת החברה, ניתן להוציא את התכנית לפועל כבר מה-1 במאי 2025, שכן קיימים חלונות המראה זמינים וסלוטים שמורים לחברות זרות שאינן צפויות לפעול בישראל בתקופה הקרובה.

ראש עיריית אילת, אלי לנקרי, בירך על המתווה במהלך הפגישה ואימץ את ההצעה בשמחה, מתוך הכרה בחשיבותה הקריטית לעיר הדרומית.

המשבר סביב טיסות אילת החריף בחודשים האחרונים בעקבות שורה של החלטות שהובילו להכבדה משמעותית על פעילותה של ארקיע – חברת התעופה הישראלית המפעילה באופן קבוע טיסות לאילת. בין היתר, מדובר בהפחתה חדה בסבסוד הוצאות הביטחון המוטלות על חברות ישראליות, בעוד לחברות הזרות אין עלויות מקבילות. במקביל, הפיצול התפעולי בין שני טרמינלים נפרדים מוביל לעלויות גבוהות ופוגע ביכולת התחרות של החברה.

טרמינל 1
טרמינל 1 | צילום: יוסי אלוני

מארקיע נמסר כי "הפתרון מונח על השולחן – כל שנדרש הוא רצון טוב". עוד אמר ברלוביץ': "אנו מצפים לשיתוף פעולה מלא מצד שרת התחבורה, משרדה ורשות שדות התעופה, כדי להוציא את הפתרון לפועל – ובמקביל, מצפים לקבל את אותם תנאים שמהם נהנות החברות הזרות הטסות לישראל. נמשיך לפעול בכל דרך כדי לחזק את הקשר של אילת עם מדינת ישראל".

המתווה המוצע משתלב גם ברוח הפרויקט הלאומי "מחברים את ישראל" שמובילה שרת התחבורה, שמטרתו לחבר את הפריפריה למרכז באמצעות רשת רכבות מהירות. בעוד שפרויקט הרכבות ייקח שנים להשלמה, ארקיע מציעה פתרון אווירי משלים שיכול להיכנס לתוקף באופן מיידי.

תגיות:
אילת
/
טיסות
/
ארקיע לאילת
/
ארקיע
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף