בזמן שחברות תעופה זרות רבות מצמצמות פעילות בישראל בעקבות המצב הביטחוני, חברת התעופה האמירתית אתיחאד אירוויז צועדת בכיוון ההפוך והודיעה על הרחבה דרמטית של פעילותה בשוק הישראלי. החברה הלאומית של איחוד האמירויות המיוצגת בישראל על ידי ממן אוויאישן, תגדיל ב-40% את תדירות הטיסות בין תל אביב לאבו דאבי החל מאמצע דצמבר 2025.
במסגרת ההרחבה, אתיחאד תעבור ממתכונת של 20 טיסות שבועיות למתכונת מורחבת של 28 טיסות שבועיות בקו שמחבר בין ישראל לאיחוד האמירויות. הטיסות החדשות, שכבר נמצאות במערכות ההזמנות, יופעלו באמצעות מטוסי איירבאס A320 בעלי 158 מקומות, ומטוסי איירבאס A321 עם 188 מקומות ישיבה.
כדי להדגיש את מחויבות החברה לשוק הישראלי, הגיע הבוקר לישראל אריק דה, המנהל המסחרי של אתיחאד איירווייז וסגן מנכ"ל החברה. במסגרת ביקורו בארץ, דה צפוי להיפגש עם בכירים בענף התיירות הישראלי.
הטיסה הרביעית היומית שתתווסף ללוח הטיסות תמריא מנתב"ג בשעות הלילה - בשעה 01:20 ותנחת באבו דאבי בשעה 06:15. הטיסה חזרה תצא מאבו דאבי בשעה 21:50 ותנחת בישראל בשעה 23:40.
אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>
ההשפעה המיידית של הגדלת התדירות בקו לאבו דאבי, לצד הרחבת היצע טיסות ההמשך למגוון יעדים במזרח, היא ירידה צפויה במחירי הטיסות ליעדים מבוקשים, ובפרט לתאילנד. כבר כעת ניתן למצוא כרטיסי טיסה לבנגקוק בתחילת ינואר במחיר של 1,172 דולר, כאשר מחיר השוק הממוצע של כרטיסים דומים (הכוללים עצירת ביניים אחת) עומד על כ-1,200 דולר.
מלחמה במחירי הטיסות המופקעים: 199$ בלבד לטיסת הלוך-חזור ללרנקה
השמיים נסגרים, אך האם זה משפיע על הישראלים שמתכננים את חופשת הקיץ?
הנתונים מראים כי בארבעת החודשים הראשונים של השנה הטיסה אתיחאד כ-106 אלף ישראלים, מספר המציב אותה במקום התשיעי מבין כל חברות התעופה הפועלות כיום בנתב"ג. ההרחבה הצפויה עשויה לשפר את מעמדה בדירוג זה.
ההחלטה של אתיחאד להגדיל את פעילותה בישראל מהווה הצבעת אמון משמעותית בשוק התעופה הישראלי, במיוחד בתקופה של אי ודאות ביטחונית, ומעידה על הביקוש הגובר לקישוריות טובה יותר בין ישראל ליעדים במזרח הרחוק.