משבר בנתב"ג: אל על, ארקיע וישראייר התייצבו לדיון חירום עם מירי רגב

לאור משבר הטיסות שהחל בישראל עם ביטולן של חברות זרות רבות, דיון חירום נקבע אתמול ובו השתתפו שרת התחבורה, שר הכלכלה ומנכ"לי חברות התעופה הישראליות. ״אנחנו מתורגלים במצבי חירום", אומר מנכ"ל רש"ת

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
נוסעים מודאגים ליד לוחות הטיסות בנתב"ג
נוסעים מודאגים ליד לוחות הטיסות בנתב"ג | צילום: אבשלום ששוני
4
גלריה
נפילת הטיל בנתב''ג
נפילת הטיל בנתב''ג | צילום: אבשלום ששוני

השרה רגב ציינה כי "משרדה עובד סביב השעון מול מקביליו בעולם ומול חברות התעופה הזרות, במטרה להחזירן לפעילות סדירה בישראל בהקדם האפשרי". כמו כן, השרה אמרה כי ״העברנו לרשויות התעופה הזרות את התחקיר הצה״לי במהירות בזק, הן התרשמו ולכן מאפשרות את הטיסות לישראל".

מירי רגב
מירי רגב | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

"יש לציין כי מאז פרוץ המלחמה ועד היום, לרבות במשבר הנוכחי, לא ניתנה הנחיה מצד אף רגולטור בעולם להימנע מטיסות לישראל. ההחלטות שנפלו בנושא הן של חברות התעופה עצמן, כל אחת משיקוליה שלה, אנחנו למודי ניסיון ויודעים שכולן יחזרו, השאלה היא רק מתי וכיצד ניתן לזרז את זה", הוסיפה השרה רגב, והדגישה כי למרות ש-19 חברות זרות עצרו את פעילותן, 25 חברות ממשיכות לטוס לישראל.

שרת התחבורה הדגישה: "כפי שעשינו מתחילת המלחמה, הקמנו ׳האבים' תעופתיים בין השאר באתונה ובלרנקה, המציעים טיסות לישראל וממנה בתדירות גבוהה. כל מי שטיסתו לארץ בוטלה, יכול לשנות את היעד ליוון או לקפריסין, ומשם נסייע לו להגיע לכאן. אנו עומדים בקשר רציף עם החמ"ל שנפתח במשרד החוץ, ודואגים לספק מענים ופתרונות".

שר הכלכלה והתעשייה, ניר ברקת ביקש מחברות התעופה הישראליות לשמור על מחירים סבירים והוגנים גם בשעה זו של ביקושי שיא עקב המצב, ולהטיל על עצמן מגבלות מחיר ללא צורך בצעדי חקיקה. "הציבור הישראלי צריך לדעת שחברות התעופה הישראליות לא מנצלות את המצוקה הנוכחית לרעה. זה לא הזמן״, אמר השר.

ניר ברקת
ניר ברקת | צילום: אבשלום ששוני

השרה רגב הדגישה גם היא כי היא מבקשת מהחברות הישראליות להגביל את מחירי הכרטיסים מלרנקה ומאתונה: ״אני מעריכה מאד את תרומתן של חברות התעופה הישראליות לשמירה על שמיים פתוחים בכל מצב, כחלק מהמאמץ הלאומי להבטחת  רציפות תפקודית", אמרה השרה, "אך חובה עליכם גם להתחשב בצרכן הישראלי ולא להעמיס עליו עלויות מיותרות".

מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "אנו סומכים במאה אחוזים על צה"ל ועל זרועות הביטחון כי ידעו להתמודד עם איומי הטילים וכל איום אחר. תפקידנו הוא לשמור על רציפות תפקודית, ולהבטיח כי שערי הכניסה לישראל יישארו פתוחים תמיד, וזאת אנו עושים יחד עם רשות התעופה האזרחית ורשות שדות התעופה, שתפקדו מעל המצופה, ועם חברות התעופה הישראליות אשר הוכיחו שוב כי הן משענת נאמנה במצבי חירום ובמצבי שגרה כאחד".

מנכ"ל רשות שדות התעופה, שרון קדמי: ״אנחנו מתורגלים במצבי חירום. נתב"ג חזר לשגרה תוך 30 דקות מנפילת הטיל. זהו הישג יוצא דופן בקנה מידה עולמי. אנחנו בקשר עם  חברות התעופה הזרות ועושים הכל על מנת לשקף להן את המצב. זה לא מובן מאליו שיש לא מעט חברות זרות שממשיכות לטוס לישראל, וכמובן החברות הישראליות. זה נובע, בין השאר, מעבודה מאומצת שלנו יחד עם כל הגורמים האחרים מולם אנו עובדים״.

מנהל רשות התעופה האזרחית, שמוליק זכאי: "אנו גאים בענף התעופה הישראלי וביכולת ההתאוששות המהירה שלו, שאין לה אח ורע בעולם. מאז פרוץ המלחמה ועד היום עברו בנתב"ג למעלה מ-22 מיליון נוסעים, וזו הבעת אמון נדירה ביכולתנו לשמור על בטיחות הטיסה עבור הציבור הישראלי. גם האירוע האחרון, שאיננו מקלים בו ראש וכולנו בוחנים היטב מה קרה ומה ניתן לעשות כדי שהוא לא יחזור, לא שיבש את פעילות השדה ליותר מחצי שעה״.

תגיות:
מירי רגב
/
נתב"ג
/
רשות שדות התעופה
/
חברות תעופה
/
כרטיס טיסה
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף