אחרי שהתבשרנו בשעות הבוקר שחברת הלואו-קוסט איזיג'ט הבריטית שתכננה לחזור ביוני, מאריכה את הפסקת טיסותיה לתל אביב וממנה עד ה-30 ביוני, מגיעה מכה נוספת. ריינאייר מבטלת טיסות עד תחילת יוני.
אמנם לא יצאה הודעה רשמית של החברה, אך ריינאייר האירית הסירה מאתר האינטרנט שלה את כל הטיסות לישראל עד לתאריך 4 ביוני, וכבר החלה לשלוח הודעות ביטול לנוסעים שרכשו כרטיסים לסוף מאי.
לצד הביטולים, מתחילות להראות ניצנים של חזרה לשגרה. חברת התעופה היוונית אג'יאן איירליינס הודיעה היום (ד') כי תחדש את טיסותיה לישראל וממנה החל מ-19 במאי. גם וויזאייר ההונגרית מתכננת לחזור לפעילות בישראל כבר מיום חמישי הקרוב. אייר אירופה כבר שבה לפעילות אתמול לאחר הפסקה של מעט יותר משבוע.
במקביל, קבוצת לופטהנזה שכוללת את החברות לופטהנזה, סוויס, אוסטריאן איירליינס, בריסל איירליינס ויורו-ווינגס, הודיעה כי היא טיסותיה מבוטלות עד 18 במאי (כולל). גם כשתשוב, בהתחלה היא תעבוד במתכונת מצומצמת.
מפת הביטולים המעודכנת:
טרנסאוויה - טיסות מבוטלות עד 16 במאי (כולל)
לוט פוליש איירליינס - טיסות מבוטלות עד 18 במאי (כולל)
ITA האיטלקית - טיסות מבוטלות עד 19 במאי (כולל)
אייר בלטיק - טיסות מבוטלות עד 20 במאי (כולל)
דלתא איירליינס - טיסות מבוטלות עד 20 במאי (כולל), עם צפי לשיבושים עד 25 במאי
אייר אינדיה - טיסות מבוטלות עד 25 במאי (כולל)
יונייטד איירליינס - טיסות מבוטלות עד 13 ביוני (כולל)
בריטיש איירווייס - טיסות מבוטלות עד 14 ביוני (כולל)
ריינאייר - טיסות מבוטלות עד 4 ביוני
אייר קנדה - כרגע אין צפי לחזרה
הפתעה בשמי ישראל: חברת התעופה חוזרת לאחר כעשור של היעדרות
בזמן שהזרות מבטלות: החברה מוסיפה טיסות לניו יורק ומשיקה מחלקת עסקים במחיר מפתיע
בצד האמריקאי, אל על וארקיע הן החברות היחידות המקיימות טיסות ישירות בין ישראל לארצות הברית, לאחר שיונייטד איירליינס ודלתא ביטלו את כל הטיסות עד ה-19 במאי.
מקור בכיר מאוד בנתב"ג, המעורה בדיונים מול החברות והגופים השונים, אמר למעריב כי "הסיכויים קלושים מאוד לראות את החברות הזרות שבות לישראל לפני סוף הקיץ, ואולי אף רק לאחר תקופת החגים". הגורם ביקר גם את המדיניות הישראלית כלפי ענף התעופה: "ישראל לא למדה את הלקח מהקורונה, אז היינו בסגר אווירי ארוך. אנחנו מדינה שהיא למעשה אי, והדרך המרכזית שלנו לצאת ולהיכנס היא באמצעות האוויר. למרות זאת, הממשלה לא פועלת מספיק כדי לפתח את ענף התעופה ולהוסיף מטוסים לחברות המקומיות כמו אל על, ישראייר, ארקיע ואייר חיפה. שוב ושוב במצבי חירום מתגלה שההתבססות שלנו על חברות זרות פוגעת ביכולת שלנו לשמור על שגרת תעופה נאותה".