המטוס כולל 293 מושבים במחלקות עסקים ותיירים, והוא ישמש בעיקר לטיסות לתאילנד אמסטרדם ופריז אך לא לארה"ב. תוספת המטוס תאפשר לאל על להרחיב את מספר הטיסות, לשפר את הזמינות בעונות הביקוש ולחזק את כוחה התחרותי מול חברות זרות.
מטוסי הדרימליינר נחשבים לפסגת החדשנות התעופתית של ימינו, והם חלק בלתי נפרד מהחזון של אל על להתייצב בקדמת הבמה העולמית של חברות התעופה. בואינג 787, הידוע גם בכינויו "דרימליינר", הוא מטוס רחב גוף מהמתקדמים בעולם, שמציע יתרונות רבים הן לנוסעים והן לחברות התעופה. אחד המאפיינים הבולטים בו הוא השימוש בחומרים מרוכבים קלים במיוחד, המפחיתים את משקל המטוס ותורמים לחיסכון בדלק של עד 20% בהשוואה למטוסים ישנים מדגמים דומים.
המטוס מסוגל לטוס למרחק של כ-14,000 קילומטרים ללא עצירה, מה שהופך אותו לאידיאלי עבור טיסות ישירות בין ישראל ליעדים מרוחקים כמו ארצות הברית, המזרח הרחוק ואפילו אוסטרליה. תא הנוסעים תוכנן לנוחות מקסימלית, עם תקרה גבוהה, חלונות גדולים פי כמה מהמקובל, לחות אוויר גבוהה מהרגיל והפחתת רעש באמצעות מערכות בידוד מתקדמות. כל אלו מקלים את חווית הטיסה ומפחיתים את תופעת ה"ג'ט לג" לאחר נחיתה.
הגעת המטוס היא חלק מתוכנית אסטרטגית רחבת היקף עליה הכריזה אל על ב-2023, במסגרתה התחייבה לרכוש תשעה מטוסי דרימליינר נוספים. כמו כן, באוגוסט 2024 נחתמה עסקת הצטיידות היסטורית לרכישת עד 31 מטוסים צרי גוף מדגם בואינג 737 MAX שעתידים להחליף את הדגמים הישנים ולהצטרף לקוויה הקצרים של החברה ברחבי אירופה.