כאוס בדלפקי אל על באתונה: "אמרו לנו שטיסות יצאו חצי ריקות"

משפחות רבות צבאו הבוקר על דלפקי אל על בנמל התעופה באתונה בניסיון לעלות על טיסות החילוץ, בתוך בלבול כללי וחוסר מידע ברור

מיטל שרעבי צילום: פרטי
טיסת חילוץ לאחר הנחיתה בישראל
טיסת חילוץ לאחר הנחיתה בישראל | צילום: יוסי אלוני, פלאש 90
2
גלריה

בלגן גדול בארגון של טיסות החילוץ נרשם הבוקר (חמישי) בנמל התעופה באתונה, כאשר עשרות משפחות ישראליות התרוצצו בין דלפקי אל על בניסיון להבין אם יוכלו לעלות על אחת מטיסות החילוץ חזרה לישראל.

תורים ארוכים ובלבול באוויר

"אמרו לנו שאתמול טיסות יצאו חצי ריקות כי לא הגיעו נוסעים ששובצו לטיסה, אז אמרנו שנגיע ואולי נצליח לצאת מפה", סיפר אבי, שהגיע לסוף שבוע של נופש ונתקע יותר משבוע ביוון. "אנחנו רק רוצים להגיע לילדים. אני מוכן לעמוד פה בתור שעות - אם זה יעזור לי להגיע אליהם הביתה לפני השבת".

כאוס בדלפקי אל על באתונה
כאוס בדלפקי אל על באתונה | צילום: מיטל שרעבי

זוגות נפרדים, משפחות מתוסכלות

הכאוס הארגוני יצר מצבים אבסורדיים, כמו זה של אביטל, נוסעת נוספת שעמדה בתור. "בן זוגי קיבל שיבוץ לטיסה של 10:00 בבוקר ואני לא. אני מחכה פה אולי אצליח להעלות ברגע האחרון. הוא רצה להחליף איתי שאני אטוס, אבל לא מאפשרים להחליף נוסעים", סיפרה.

המקרה של אביטל מדגיש את הקשיחות המערכתית שמונעת פתרונות גמישים למצבים אנושיים קשים, ומותירה משפחות במצב של פרידה כפויה. בתוך כל חוסר האונים הזה, צוות הקרקע של אל על נראה בעצמו מבולבל לנוכח השאלות הרבות של הנוסעים. העובדים לא הצליחו לתת תשובות ברורות על שיבוצים, מועדי המראה או האפשרות לעליה ללא הזמנה מראש.

עיקר התסכול, כפי שנראה בשטח, הוא כלפי משרד התחבורה שלא נערך מראש למספר העצום של נוסעים שנתקעו בחו"ל, ועל חוסר המענה של חברות התעופה. "ניסיתי להשיג את חברת התעופה בכל דרך, אך אין שום מענה. מרגיש שלאף אחד לא אכפת", אמר אחד הנוסעים התקועים.

תגיות:
טיסות
/
ישראל
/
אל על
/
אתונה
/
חילוץ
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף