בעוד אלפי ישראלים מחכים לטיסות חילוץ מחו”ל, חברות תעופה וספנות מוכנות לעזור בכיוון ההפוך - להוציא אזרחים מישראל לחו”ל. אך המחסום הוא ביורוקרטי: חברות אלו מועברות ממשרד ממשלתי אחד לשני מבלי לקבל את האישור הנדרש.
מנו מדגיש את היכולת הלוגיסטית של החברה: “אנו יכולים להתארגן תוך 72 שעות ולבצע זאת”. החברה מוכנה להוציא אזרחים בלי הבדל דת, מין ואזרחות מישראל לחו”ל, אך נתקלת בקיר ביורוקרטי.
על פי מנו, הבעיה היא שהחברות “מועברות ממשרד ממשלתי אחד לשני לקבלת האישור המיוחל שלא מגיע וכל משרד זורק את הכדור למשרד שני ושולח את האזרחים ישירות אלינו או לחברות התעופה”.
מנו ספנות וחברות התעופה רואות במצב גם הזדמנות כלכלית, שכן האינטרס הכלכלי שלהן הוא “להקטין את עלויות ההפעלה ולא להפליג או לטוס עם מקומות ריקים מישראל”. המצב מעמיד בסימן שאלה את יעילות התיאום הממשלתי בתקופה רגישה זו, כאשר חברות פרטיות מוכנות לספק פתרונות אך נתקעות בביורוקרטיה.