בעידן שבו המציאות הביטחונית ברחבי העולם מתערערת, חברת התעופה סאות'ווסט מציגה חידוש טכנולוגי שנועד להגן על התא הטייסים בצורה שלא הייתה קיימת קודם. המטוסים החדשים של החברה מצוידים כעת במחיצה נשלפת שיכולה לספק הגנה לחלל הטייסים כאשר הדלת נפתחת במהלך הטיסה.
הבואינג 737 הראשון של החברה עם המחיצה החדשה הושק השבוע, מה שהופך את סאות'ווסט לאחת החברות האמריקאיות הראשונות שמיישמות את הטכנולוגיה הזו. המחיצה, שמהווה "מחסום משני", נראית כמו שער מתכת. היא פותחה בתגובה לחוק של רשות התעופה הפדרלית שדורש התקנת מחסום בטיחות בכל המטוסים החדשים החל משנת 2026.
הצורך במחיצה כזאת נובע מבעיה מעשית שמתעוררת במהלך טיסות: לעיתים טייסים צריכים לצאת מהתא שלהם, בדרך כלל כדי להגיע לשירותים. כרגע, חברות התעופה משתמשות בפרוצדורות כמו חסימת המעבר בקדמת המטוס עם עגלת משקאות כאשר טייסים צריכים לפתוח את הדלת ולצאת מהתא.
איגודי עובדי התעופה טוענים כבר שנים, מאז פיגועי 11 בספטמבר 2001, שמחיצות משניות נחוצות כדי להגן על תא הטייסים כאשר הטייסים חייבים לפתוח את הדלת.
סאות'ווסט מציגה את השינוי כחלק מגישה כוללת לבטיחות. "עבור סאות'ווסט, זו הייתה ההחלטה הנכונה", אמרה החברה בהצהרה רשמית. "יש לנו מערכת ניהול בטיחות חזקה שנוקטת בגישה יזומה כשמדובר בשיפור הבטיחות בכל מקום אפשרי".
החברה הודיעה שכל מטוס חדש שהיא מקבלת יגיע עם המחיצה מותקנת. כרגע אין שיטה מאושרת להוספת המחיצות למטוסים קיימים, אבל סאות'ווסט אומרת שהיא נשארת בקשר עם בואינג ועם רשות התעופה הפדרלית בנושא.
המשמעות לנוסעים
מבחינת הנוסעים, השינוי כמעט ולא יורגש. המחיצה מותקנת באזור הקדמי של המטוס והיא נשלפת רק כאשר יש צורך. זה לא אמור להשפיע על חווית הטיסה או על השירות.
עבור התעשייה, זה צעד נוסף בהתפתחות מתמשכת של פרוטוקולי בטיחות שהחלו עם פיגועי 9.11 ומתפתחים כדי להתמודד עם איומים חדשים וטכנולוגיות משתנות.