הסיפור הבא יגרום לכם לחשוב פעמיים לפני שאתם מתייגים מותגים בסטוריז שלכם. שון דייוויס, יוצר תוכן אמריקאי, הפך השבוע לדוגמא הכי יקרה למה שקורה כשלא קוראים את האותיות הקטנות.
הוא הזמין לילה ב"הבית הבלתי נראה" - מתחם יוקרה מפורסם במדבר קליפורניה שנראה כמו משהו מסרט מדע בדיוני. המקום הזה כבר אירח את כל הכוכבים הגדולים, הופיע בנטפליקס, והפך לאחד מהמקומות הכי מצולמים ברשתות החברתיות.
הבעיה התחילה כשחברה של חבר הגיעה איתם לטיול. היא עשתה מה שכל אחד עושה - צילמה סלפי בחדר האמבטיה של הווילה היוקרתית, העלתה לאינסטגרם ותייגה איזה מותג. סלפי רגיל, לכאורה.
אבל בעלי הוילה חושבים אחרת. הם טוענים שברגע שמישהו מתייג מותג, זה הופך לפרסומת מסחרית. והפרסומות מסחריות עולות 10 אלף דולר - כ-37 אלף שקל.
דייוויס התמוטט כשקיבל את החשבון. "אני בהלם מהסכום הזה", הוא כתב בטיקטוק שצבר כבר מעל מיליון צפיות. "בדיוק בגלל תמונה אחת שחברה צילמה".
אבל זה לא הסתיים שם. מתברר שחוץ מהמחיר המטורף, הווילה לדבריו גם לא כל כך נעימה למגורים. דייוויס תיאר איך הבית רועש כל הלילה, חורק כמו גורד שחקים ישן, ובלילה אי אפשר לראות החוצה בגלל שהקירות עשויים מזכוכיות מראה - אבל כל מי שעובר בחוץ יכול לראות פנימה. "זה נראה מגניב בתמונות אבל לחיות שם זה סיוט מוחלט", הוא סיכם.
התגובות לסיפור היו מעורבות. חלק מהאנשים הזדעזעו מהסכום, אבל יש שטענו שזה סטנדרטי בתעשייה. "הדוד שלי משכיר דירה ביוקר - 1,000 דולר ללילה רגיל, אבל צילומי פרסומות זה 10 אלף. זה נורמלי", כתב אחד המגיבים. אחרים הסבירו שמי שעובד בתחום הצילומים יודע את הכללים. "ברור שלוקיישן לפרסומת עולה בצורה אחרת. ברוכים הבאים לעולם האמיתי", הגיבה מישהי שעבדה בתחום.
הפרדוקס הוא שהמקום הזה חי בדיוק מהוuיראליות שלו. כל הכוכבים מגיעים לשם, מצלמים, מפרסמים - וזה מה שעושה אותו מפורסם. אבל אותו דבר שמושך את האנשים הוא גם מה שעלול לעלות להם הון.
הלקח? תמיד תקראו את ההסכם, ובמיוחד את החלקים שנראים לא חשובים. כי התמונה הכי יפה שלכם עלולה להיות גם הכי יקרה.