לפי ההודעה, יועמדו לרשות הנוסעים שאטלים ואוטובוסים ישירים למרכזי הערים. כמו כן, ובשיתוף עם רכבת ישראל, תיבחן אפשרות להרחבת תדירות הרכבות היוצאות מנתב"ג — בהתאם לצרכים בשטח.
המהלך נעשה כחלק מהיערכות למציאות מורכבת שמחריפה בתקופה האחרונה, עם עומסים חריגים בעמדות המוניות, תורים ארוכים בשעות השיא, ודיווחים על עימותים בין נוסעים לנהגים.
מאחורי המחאה עומדת תחושת תסכול של נהגים רבים, שלטענתם השינויים בתעריפי הנסיעה ובתנאים התפעוליים בנתב"ג הפכו את העבודה במקום ללא משתלמת. בשל כך, נהגים רבים בוחרים להימנע מלהיכנס לשדה – ומעדיפים להמשיך לנסיעות עירוניות. התוצאה: פער מתמשך בין ביקוש גבוה למוניות ובין היצע מצטמצם.
כל זה קורה דווקא בעיצומם של עומסי תיירות חסרי תקדים. על פי הערכות רש"ת, יותר מ־2.1 מיליון נוסעים יעברו בנתב"ג בתקופת חגי תשרי — כאשר בימים מסוימים מספר הנוסעים צפוי לחצות את רף ה־100 אלף ביום.
רשות שדות התעופה קוראת לנוסעים להיערך בהתאם, ולשקול שימוש בתחבורה ציבורית, שאטלים או הגעה ברכב פרטי — על מנת לצמצם תלות בשירותי המוניות.