על פי הודעת החברה, הסיבה היא חששות בטחוניים באזור האווירי הישראלי והחלטות חוזרות של נתב”ג (3 פעמים) לסגור את טרמינל 1 הזול ולאלץ את ריינאייר לעבור לטרמינל 3 היקר. מושבים זולים שנמכרו על בסיס מתקני טרמינל 1 הזולים הפכו להפסדיים בגלל העלויות הגבוהות בטרמינל 3.
“אין לנו בעיה לעבוד עם נתב”ג כדי לעבור זמנית לטרמינל 3 - אם זה מתאים לצרכים ולנוחיות של נתב”ג - אבל שירותים אלה צריכים להמשיך להיות מתומחרים בתעריפי טרמינל 1, ולא בתעריפי טרמינל 3. ריינאייר מכרה אלפי מושבים זולים שתלויים במתקני טרמינל 1 שיישארו פתוחים וזמינים”.
עוד נמסר: ״אם נתב”ג ירצה לאשר את הסלוטים שלנו לקיץ 2026 ולאשר שהם יכבדו את ההסכם הזול שלנו בטרמינל 1, אז נשמח לחזור לתל אביב עם שירותי ריינאייר, ולהציע 22 קווים בתעריפים שאף חברת תעופה אחרת בתל אביב לא יכולה להתאים או להתחרות בהם”.
מרשות שדות התעופה נמסר: "צר לנו לראות שחברת ריינאייר ממשיכה לנסות לשכנע את הציבור שיש “בעיה” בישראל – בזמן שהבעיה היחידה היא סירובה של החברה להפעיל את הטיסות שעליה התחייבה. כל הסלוטים שביקשה לחורף 2025–2026 ניתנו לה במלואם, והטיסות מיועדות לצאת מטרמינל 1 – בדיוק כפי שנעשה עם חברות הלואו־קוסט האחרות. הטרמינל פתוח, מתפקד כסדרו, ומוכן לקבל את נוסעי ריינאייר כבר מחר בבוקר".
עוד מסרה רשות שדות התעופה: "רשות שדות התעופה ערוכה לספק את מלוא השירותים לטובת נוסעי החברה, אך הבחירה כעת בידי ריינאייר: להשתמש בזכויות שהוענקו לה, או להמשיך בהצגות יחסי ציבור על חשבון לקוחותיה. כפי שחברות זרות רבות כבר הוכיחו בפועל – אפשר לטוס לישראל, ואפילו מטרמינל 1, בלי לעשות מזה דרמה. נשמח לראות גם את ריינאייר בוחרת בעובדות ולא בכותרות. כפי שהבהרנו לריינאייר במכתב שנישלח אליה לפני כשבוע; אין בכוונת רשות שדות התעופה להיענות לדרישות של ריינאייר להעדפת תנאים על פני חברות תעופה בינלאומיות אחרות.